Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Daniella schreef:geld van de keuring terug eisen
Jeanine84 schreef:_Daniella schreef:geld van de keuring terug eisen
Nou op zijn minst idd! Jezus zeg..ik zou me flink genaaid voelen! Heb jij de papieren vd keuring zelf? Als zij die willen hebben, prima maar laat ze dan nog maar iets meer betalen dan alleen het geld van de keuring! En opzich..ook een mondeling ovkmst is rechtsgeldig! Ik zou eht er niet bij laten zitten!
KiWiKo schreef:papieren zijn geen eigendomsbewijs........ en als jij schriftelijk bewijs hebt dat hun dit paard aan jou wilde verkopen sta je heel, heel sterk
Citaat:Alleen maar aanvoeren dat de papieren op de verkeerde naam staan is geen reden tot niet kunnen verkopen, ik zou maar eens vragen wat de werkelijke reden is.
MissPPP schreef:KiWiKo schreef:papieren zijn geen eigendomsbewijs........ en als jij schriftelijk bewijs hebt dat hun dit paard aan jou wilde verkopen sta je heel, heel sterk
Ik heb nog geen contract. Wel is er op mijn opdracht een keuring uitgevoerd en staan de papieren van de keuring op mijn naam. Zowel op het klinisch rapport als op de foto's staan de naam van het paard en mijn naam.
Nikka schreef:Zoals eerder gezegd is van belang wie er juridisch eigenaar is, alleen die kan het paard verkopen. Bij deze persoon geldt dan ook dat een mondelinge overeenkomst bindend is. Wat betreft, de vraag wie betaalt er stalgeld? Ik denk niet , dat de dochter gaat aangeven dat zij de kosten heeft betaald, dat is niet in haar voordeel. Als de vader kan aantonen, dat hij het paard gekocht heeft is dat voldoende. Ik denk dat het een lastige voor je wordt.
Nikka schreef:Zoals eerder gezegd is van belang wie er juridisch eigenaar is, alleen die kan het paard verkopen. Bij deze persoon geldt dan ook dat een mondelinge overeenkomst bindend is. Wat betreft, de vraag wie betaalt er stalgeld? Ik denk niet , dat de dochter gaat aangeven dat zij de kosten heeft betaald, dat is niet in haar voordeel. Als de vader kan aantonen, dat hij het paard gekocht heeft is dat voldoende. Ik denk dat het een lastige voor je wordt.
Nikka schreef:Ja tot zij zegt, dat haar vader haar elke maand handje contantje geld gaf om die rekeningen te betalen.