Opzegtermijn bedrag betalen of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Opzegtermijn bedrag betalen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:12

Juist hier komt het, zoals sommige van jullie weten ga ik verhuizen naar een andere stal om verscheidene redenen die ik nog wel ga noemen.

In een paar maanden is het daar echt een troep geworden met hout, spijkers, glas, ijzerdraad, schrikdraad en jacobskruiskruid in het weiland. Mijn paard heeft meerdere wonden en litekens hieraan over gehouden, maar ik kon geen stal vinden, nu hebben wij een stal gevonden waar we dan ook zo snel mogelijk naar toe gaan.

De stallen worden nooit gemest terwijl dit wel hoort en zo is afgesproken en wij daar ook E 1650 voor het gehele jaar hebben betaald voor :

Voer < Kregen ze niet
Binnen buiten zetten
Stallen mesten < Werd 9 van de 10 keer niet gedaan
En een net weiland < UHUM

Er ligt minstens een laag van 30 cm vol mest en schimmel, gelukkig staat hij nu niet in de stal met dit weer maar.. Ik mest altijd zelf, maar ik ben een week weg geweest en zag duidelijk dat hij niet gedaan was en heb expres toegekeken onder het mom : Balou staat nu toch in de wei, regen of niet.

Mest beschimmeld, hondenpoep, bloed van ?

Ondertussen heb ik al meerdere spijkers uit Balou zijn hoef gehaald en meerdere wonden verschoond, ik ben blij dat hij dat allemaal toelaat want met wandelen is het zo'n schijterd. Ik was daarom ook best nerveus toen hij een wond had bij zijn achterbeen net boven zijn hoef aan de achterkant, ja het heeft een naam maar ben het even vergeten..

Gelukkig deed hij heel rustig en kon ik het verschonen, hij heeft maar een paar keer terug getrokken, waarschijnlijk toch omdat het niet fein voelde, het was een vrij grote wonde en leek door iets scherps te komen zoals een stuk ijzer of glas ?

Ook heeft hij een keer tussen het schrikdraad vastgezeten terwijl ik nog zo had gezegd tegen de stalhouder :
Wilt u dat aub opruimen Balou zit er heel de tijd mee te spelen..
Nee dat wou hij niet want dat was onzin, het was geen 5 sterren hotel. Nee dat verwacht ik ook niet voor die prijs maar..
Zelf heb ik het opgeruimd maar de volgende dag lag het weer zo en de stalhouder vertelde mij dat ik het moest laten liggen omdat de paarden het toch weer zo maakte.

Ook is hij ontsnapt uit het weiland en stond op de straat, maar wat heb ik toch een stoer paard op die goede momenten, nog nooit was hij op straat geweest maar ik kon hem vrij makkelijk pakken.
Het was dat mijn moeder voorbij reed want de stalhouder ging net weg en had niks gezien... Boos!

Ondertussen verkopen ze alles wat er staat, de palen, het stroom apparaat en het draad..

En alle andere paarden zijn ondertussen al weg, de laatste vertrokken vorige week en dat waren de twee van de stalhouder.

Balou is nu heel verdrietig, en best nerveus.

De stalhouder houdt zich niet aan het contract moet ik dat dan ook wel doen ?

160 euro betalen voor niks ? We gaan weg en hij heeft geen kosten aan ons gehad, helemaal niet hij heeft misschien 3 maanden normaal voor Balou gezorgd en daarna ging het echt naar beneden.

Als hij zich niet aan het contract houdt, moet ik dat dan wel doen ?
Wat vinden jullie ?

O ja de andere stal is goedkoper en beter, en daar staat een paardje van de vorige stal ook Go jij! Go jij!

Moderatoropmerking:
Ik heb de poll verwijderd, een poll met slechts ja of nee is nutteloos en ivm slechts 2 antwoordmogelijkheden ook niet toegestaan.
Zie: [VSW] Welkom op : [VSW] Verzorging en Stalling en Weide.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-08-08 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Poll verwijderd en opmerking toegevoegd

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Opzegtermijn bedrag betalen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:14

ik zou niet betalen, je kan zelfs geld terug eisen omdat hij zich niet aan zijn verantwoordelijkheden heeft gehouden.
Meteen paard pakken en wegwezen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:15

Daar heeft de stalhouder geen geld voor.. Hij maakt alles meteen op aan gekkigheden en niet voor het voer ofzo.. O ja, de paarden krijgen ook wel eens beschimmeld hooi.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:18

paard oppakken en wegwezen, loopt hij te dreigen dan zelf al stappen ondernemen, praten met exstalgenoten die weggingen om dezelfde reden.
Maar niet betalen!!!
Hij heeft geen poot om op te staan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:21

Ik ga even een foto met paint bewerken om de wonden aan te duiden.

Heb zelf trouwens ook heel veel troep uit het weiland genomen, en de stalhouder heeft meerdere keren kampvuuren gemaakt, met hout, plastic etc. toen de paarden gewoon in het weiland stonden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:29

hoezo gevaarlijk!
Wanneer ga je jouw paard weghalen?
Zou m niet in deze situatie daar willen laten.
Bedenk goed: niet houden aan verantwoordelijkheid=niet betalen
Trouwens hij is ook gevaarlijk bezig!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:35

Ik heb pijlen bij de foto gezet maar zal morgen even duidelijke foto's maken, hier zie je alleen maar waar maar niet de wonden zelf.

Afbeelding
Niet echt duidelijk, morgen betere foto's

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:51

pak je paard en ga daar meteen weg!!! dit is niet meer normaal, een goeie wond en je hebt geen paard meer

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:55

Ik snap het bedrag van je opzegtermijn niet en haal dat ook niet uit je bericht. Je hebt voor het hele jaar betaald zeg je? Dan hoef je ook geen opzegbedrag te betalen, dat slaat nergens op. Wel is het zo dat waar je ook staat, als je per maand betaald heb je in de meeste gevallen één maand opzegtermijn.

Ik vraag me trouwens ook af waarom je m daar laat staan. Ik had m allang weggetrokken, want een veearts laten komen omdat ie einschuss heeft van al die rotzooi, kost je veeeel meer dan die 160 euro die je noemt.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:56

paard pakken en weg wezen! niks betalen dit is schande!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:14

daffodil schreef:
Ik snap het bedrag van je opzegtermijn niet en haal dat ook niet uit je bericht. Je hebt voor het hele jaar betaald zeg je? Dan hoef je ook geen opzegbedrag te betalen, dat slaat nergens op. Wel is het zo dat waar je ook staat, als je per maand betaald heb je in de meeste gevallen één maand opzegtermijn.

Ik vraag me trouwens ook af waarom je m daar laat staan. Ik had m allang weggetrokken, want een veearts laten komen omdat ie einschuss heeft van al die rotzooi, kost je veeeel meer dan die 160 euro die je noemt.

Ik snapte het ook niet... Om zelfde redenen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:56

Sorry ik heb al gezecht dat ik geen stal kon vinden en dat ik die nu dan uiteindelijk heb gevonden ! Ik heb ondertussen alles zo goed mogelijk bijgehouden om hem niet in gevaar te brengen die wonden waren allemaal als ik er niet was en geen zicht had.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:54

haal je paard er weg en als hij moeilijk doet en dreigt met een zaak kun je zeggen dat jij meer te bewijzen hebt en het nog zover kan komen dat zijn vergunning word ingetrokken, hij geen paarden meer mag houden en je geld terug kan eisen. Houdt hij zijn mond wel!
Maar eerst paard weg!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:13

Vooral ook je eerste stukje waarin je verteld dat je voor een jaar 1650 euro hebt betaald, je daar een aantal maanden hebt gestaan en het na 3 maanden achteruit ging. En nu 160 per maand opzegtermijn hebt?

Als je vooruit betaald hebt voor dat jaar, en het jaar is nog niet voorbij, dan hoef je niet extra te betalen. Zou dan proberen of je nog een deel terug kunt krijgen, maar verwacht daar niet te veel van...

Als je nu voor 160 euro staat, geef dan aan dat je vertrekt per een bepaalde datum en betaal je maand netjes zodat je zonder problemen weg kunt gaan.

als er eerder problemen waren en je wilde er niet meer voor betalen had je dat eerder aan kunnen geven en bijvoorbeeld zeggen dat je de kosten van dingen die je zelf moest kopen omdat het niet aanwezig was (en wel beloofd) van je pensiongeld af gaat trekken als hij ze niet goed gaat regelen.

Dat zal nu niet meer van belang zijn omdat je van stal gaat wisselen, maar misschien is dat een idee voor in de toekomst.

De problemen waar je tegenaan loopt hebben te maken met de mogelijkheden en beperkingen die je hebt om je paard te houden. Heb ej geen eigen vervoer, ben je beperkt in omgeving. Heb je beperkt budget, ben je afhankelijk van de prijzen van stallen. Ben je beperkt in vrije tijd, dan ben je afhankelijk van de service en diensten die een stal aanbiedt bij de verzorging.

Hoe meer beperkingen, hoe moeilijker om op een goede manier voor je paard te zorgen... En hoe beter je moet nadenken of je wel in de gelegenheid bent een paard goed te onderhouden.

Succes!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 06:27

Tja, das wel een lastige situatie... Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, alleen lag er zo geen troep in m'n weiland.
Volgens het contract moet je de opzegtermijn dus betalen? Staat er in het contract niet wat de stalhouder z'n verplichtingen naar jou toe waren?
Bv. de stallen worden dagelijks bijgestrooid en 1 keer per week uitgemest ofzo? Dan kun je hem dat wel doorsteken natuurlijk.
Jij pleegt contractbreuk maar dat heeft hij dan ook gedaan...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:03

Jezelf voor je kop slaan dat je nog zo lang daar bent gebleven Knipoog

Ik had mijn paard al veel eerder daar weggehaald !!

Hebben jullie in belgie ook zoiets als rechtsbijstand? Anders zou ik die even inschakelen, om te kijken wat je rechten en plichten zijn. En ik zou samen met de andere ex-klanten de eigenaar aanklagen wegens dierenmishandeling!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:18

crossmonster schreef:

Hebben jullie in belgie ook zoiets als rechtsbijstand? Anders zou ik die even inschakelen, om te kijken wat je rechten en plichten zijn. En ik zou samen met de andere ex-klanten de eigenaar aanklagen wegens dierenmishandeling!

Dat gaat je niet lukken. Wil je een zaak maken van dierenmishandeling moet hij aantoonbaar en opzettelijk een dier "onklaar" hebben gemaakt. Daar is hier absoluut geen sprake van.

Zou eerder naar een huurdersovereenkomst gaan kijken, waarbij hij als verhuurder de stallen en weide goed moet onderhouden. Maar neem aan dat hier geen contract is en dat er zwart wordt betaald...

Ik zou er geen energie in steken. Je wint het toch niet en van een kale kip kun je niet plukken. Zou gewoon mijn paard pakken, uitleggen waarom je weggaat (hou gewoon de eer aan jezelf en wie weet leert hij er nog eens van... ) en vervolgens je paard pakken en weggaan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:50

Op zo'n stallingsadres zou ik nooit gaan staan en als het goed was en het veranderd op korte termijn zo. Wegwezen in het belang van je paard. Maar indien je paard met iets in het land speelt wat niet in een paardenwei thuis hoort waarom haal je het zelf niet weg?? Jij heb ook een verantwoordingsplicht ten opzicht van je paard.
Indien je een bepaalde afspraak heb gemaakt over een opzegtermijn dien je je daaraan te houden. Op het moment dat je zelf eerder vertrekt wat mij zeer logisch lijkt zou ik met de stalhouder gaan praten over een redelijke vergoeding. Nee heb je ja kun je krijgen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:58

Gewoon met een paar grote, sterke kerels er heen gaan, niet met de man praten, paard meenemen en wegwezen. Als hij je 1 voet dwars probeert te zetten, de politie bellen. Hopelijk bedenkt hij zich als je daar met een paar man staat.
Ik zou hem echt geen dubbeltje betalen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:27

ElCid schreef:
Gewoon met een paar grote, sterke kerels er heen gaan, niet met de man praten, paard meenemen en wegwezen. Als hij je 1 voet dwars probeert te zetten, de politie bellen. Hopelijk bedenkt hij zich als je daar met een paar man staat.
Ik zou hem echt geen dubbeltje betalen!

En wat gaat de politie doen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:39

Ik snap niet dat je de afgelopen dagen nog tijd hebt gehad voor Bokt.
In deze verspilde tijd had ik mijn paard al opgehaald en weggebracht naar de andere stalling.
Desnoods een aantal kilometers lopend en dan op een rustig plekje in de trailer gezet voor verder transport.
En een probleem met de opzeg termijn??
De helft van de Nederlandse paarden eigenaren verhuist regelmatig zijn paard zonder zich aan de normale afspraken te houden.
Dus waar maak jij een probleem over.

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:13

zo snel mogelijk wegwezen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:40

Ariebren schreef:
Ik snap niet dat je de afgelopen dagen nog tijd hebt gehad voor Bokt.
In deze verspilde tijd had ik mijn paard al opgehaald en weggebracht naar de andere stalling.
Desnoods een aantal kilometers lopend en dan op een rustig plekje in de trailer gezet voor verder transport.
En een probleem met de opzeg termijn??
De helft van de Nederlandse paarden eigenaren verhuist regelmatig zijn paard zonder zich aan de normale afspraken te houden.
Dus waar maak jij een probleem over.

1. We hebben nu pas een stalling gevonden waar we PAS deze week heen KUNNEN.
2. Hij is nog niet buiten geweest op straat hij is nog maar 1 en ik doe alles rustig aan wil komende weken beginnen.
3. Het is nog maar een paar maanden en ik ruimde alles op, de laatste maand is het echt heel erg geworden. En ja we zoeken al zo'n 3 a 4 maanden.
4. Als er iets was dan was het :
a of te duur voor iets belachelijks, soms erger.
b ze hadden toch geen plek.

Ik kan daar nu toch niks voor hem betekenen, ik ben er vaak, maar ik en hij hebben er niks aan als ik er nu dagen ga zitten om maar niks te doen. Heb gisteren de meeste troep opgeruimd, zo'n 5 uur bezig geweest en er ligt nog, dus maar stuk weiland afgezet dat wel veilig is. Vandaag kwam ik weer een bijl, zaag, hamer, hamer glas etc. tegen het helpt niet. Dus hoop dat we snel een trailer hebben geregeld want ik wil daar echt wel weg, maar het moet ook kunnen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:44

friesiszwart schreef:
Op zo'n stallingsadres zou ik nooit gaan staan en als het goed was en het veranderd op korte termijn zo. Wegwezen in het belang van je paard. Maar indien je paard met iets in het land speelt wat niet in een paardenwei thuis hoort waarom haal je het zelf niet weg?? Jij heb ook een verantwoordingsplicht ten opzicht van je paard.
Indien je een bepaalde afspraak heb gemaakt over een opzegtermijn dien je je daaraan te houden. Op het moment dat je zelf eerder vertrekt wat mij zeer logisch lijkt zou ik met de stalhouder gaan praten over een redelijke vergoeding. Nee heb je ja kun je krijgen.

Ik ruim dagelijks zoveel mogenlijk op zoals : Zagen, hamers, glas, ijzerdraad, bijlen, touwen, hout, spijkers, wc papier dat gebruikt is Hamer Ziek

Het is nu dus al een paar maanden aan de gang, eerst wat minder hij beloofde het op te ruimen, had het zelf gedaan ging een week weg en toen was het nog een ergere troep, nou zijn zoon had de houtschuur leeg gehaald en in het weiland in de fik gestoken, zou het opruimen een volgende dagen en de paarden zouden in het andere weiland worden gezet. Goed ik vertrouwde daar op, nu deze maand is het erger geworden maar ik ruim alles op, maar als ik opruim en vijf minuten later ligt er weer wat..

En ik ben al langer aan het zoeken, als het goed is heb ik daar wel een paar topics over en op marktplaats etc. ook Gezocht.

Wij hebben een heel jaar betaald en zouden eind deze week weer moeten betalen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 23:47

crossmonster schreef:

KON NIET EERDER WEG, hoevaak moet ik het nog zeggen ?
Gezocht naar stalling, eigen weiland etc. maar niet gevonden.
Heb alles elke dag zo goed mogenlijk opgeruimd en dagelijks geklaagd, dan werd er iets beloofd en was het weer twee weken goed, dan weer slecht ruim ik het weer op etc.

Ik heb mezelf ook op de kop geslagen, vaker, maar ik kon niet weg dus gaat het moeilijk.

Ik heb Balou te koop gezet onder andere voor dit en andere omstandigheden, maar dat uiteindelijk niet meer door laten gaan.

Dus voor de mensen die nog eens willen zeggen sla jezelf voor de kop haal hem daar weg, had je eerder moeten doen, moeten eerst goed lezen.