Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Martin009 schreef:@Tanja Ik snap helaas even niet wat je met je reactie bedoeld is dat een soort formuletje ?

nee zou het andersom doen, anders wordt het een hele brede en veel te lage deur.... en moet je paard nog bukken ook om binnen te komen.Citaat:joyce83 Bedoel je dat de deur ongeveer 2 meter breed moet worden en 1.40 hoog als je paard z`n schoft hoogte 1.50 is ?

joyce83 schreef:Kijk eens bij Selektpaardenstallen.eu of die bij jullie in de buurt zitten. Deze zouden voor ons de goedkoopste zijn namelijk.
ik woon Kop Noord-Holland ook niet echt naast de deur bij dit bedrijf
joyce83 schreef:Google anders eens op bedrijven die paardenstallen bouwen en ga daar eens kijken naar de maten. Als je in het echt die stallen ziet dan kun je ook inschatten of je de hoogte goed vind. Op zich is 3 meter voor mijn gevoel hoog genoeg, stal waar mijn paardje nu in staat is stuk minder. Maar ga eens kijken naar die bedrijven, bekijk de minpunten van die stallen en de pluspunten. Let erop hoe het afgewerkt is onderaan (als je hout doet dan moet je kijken dat het hout niet op de grond komt wegens wegrotten door nattigheid).
edit @cloris hoe heb jij dat bij de onderkant van die stallen?
ik houd het even in de gaten hoe dat precies gaat, het komt op een fundering van gewone stenen dat wel
Martin009 schreef:Ja opzich heb ik een hele mooie stal die ik vast wel mag op komen meten en twee aparte stallen is natuurlijk ook geen slecht idee.
Ook een goed idee om een standaart deur aan te houden had er nog niet bij stilgestaan dat die er natuurlijk ook zijn
@joyce83 Het probleem is alleen als ik onder 2.99 meter wil blijven dat ik waarschijnlijk een plat dak moet aanhouden en ik weet niet of dat wel zo praktisch is dus mischien wordt het dan toch een vergunning aanvragen, maar dat zoek ik later verder uit als ik precies weet hoe het eruit moet komen te zien.
Weer bedankt voor alle reacties en ideeen ik heb nou best veel bedacht dus met wat maatjes die ik vast wel kan komen opmeten moet het uiteindelijk lukken

Martin009 schreef:Ja, alleen het duurt iets langer... Wist nog niet dat een hele paal van hout in de grond zou gaan rotten geldt dit ook als hij geverfd/geimpregmeerd is ?