Pony verkocht, niets meer van de kopers gehoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Pony verkocht, niets meer van de kopers gehoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:29

Even vooruitlopend op de zaken..

Ik heb mijn shet zo'n 2 weken geleden te koop gezet, meteen veel reacties waarvan er 1 uitsprong van hier uit de buurt, wat heel leuk klonk.
Na een paar dagen (nu precies 1 week geleden) is zij langs gekomen (ik heb haar moeten bellen voor een afspraak..) en wilde dr graag kopen. Ze heeft de helft van het bedrag meteen contact gegeven en zou dr in de loop van de week komen halen.

Vlak daarna heb ik dr nog wat fotos gestuurd via mail en vroeg ze wanneer voor mij uitkwam om dr te halen, toen heb ik teruggemaild dat vandaag (zaterdag) wel goed uitkwam en ze maar even moesten bellen voor de tijd.

Hierna heb ik niks meer gehoord van dr.

Nu kan ik dr zelf wel weer gaan bellen maar ik blijf niet aan de gang, ik heb erg veel serieuze reacties gehad en het moet toch van 2 kanten komen..

Stel dat ik nou de komende dagen niks hoor, vanaf wanneer mag ik mijn pony weer opnieuw te koop aanbieden en hoe zit het met het handgeld?

Bedankt alvast Lachen

TessxSchatje

Re: Pony verkocht, niets meer van de kopers gehoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:32

Ik weet niet of het gaat erbij jou om, dat hij alleen weggaat, of dat je ook een goed tehuis enzo wil ect. ect. Maar als ik dit zo lees, lijkt het niet of ze echt heel erg geinteresseerd is, behalve dat ze wel gelijk de helft van het geld gaf.. Ik zou het nog even een paar dagen afwachten, en dan toch nog maar eens mailen/bellen of ze hem nog wel wil hebben, omdat je niks meer hoorde.. En dan als je antwoord van haar hebt, hem opnieuw te koop zetten..

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:32

Lastig.. Het kan natuurlijk zijn dat de koper iets heeft meegemaakt waardoor deze nu niet in staat is te reageren. Aangezien er ook al een aanbetaling is gedaan..

Ik heb wel eerder zo;n verhaal gehoord, dat er mensen waren komen kijken naar een paard en het paard zouden kopen, maar deze mensen lieten ook niets meer van zich horen.. Wat bleek die mensen hebben op de terugweg (toen ze van het paard afkwamen) een ongeluk gehad.. Deze mensen hebben later nog wel het paard gekocht..

Ik zou als ik jou was dus nog even afwachten.. Bovendien is die aanbetaling niet voor niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:33

Wat vervelend. zij heeft zich niet aan de afspraak gehouden door haar niet op te halen "van de week". Ik zou haar toch even bellen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:34

Je hebt geen telefoonnummer van haar?

Tja, als ik niets zou horen, zou ik gewoon verder gaan zoeken naar een fijn tehuisje. Hou dat handgeld apart, zodat je dat terug kan geven. Iemand die je zo in onwetendheid laat, niet even reageert, tja, daar zou ik persoonlijk niet op gaan zitten wachten. Wel gek, want ze heeft je wel betaald, maar goed, als je dat geld maar terug kan geven.

Stuur haar anders nog een mailtje dat je graag wilt weten of ze je Shetlander echt wil kopen en als je niets hoort dat je dan verder gaat zoeken naar een goed tehuis. En dat je haar geld weer overmaakt of terug geeft.... Dat zou ik doen, al hoewel, als iemand zo reageert (even buiten beschouwing latend dat ze een ongeluk gehad heeft of iets dergelijks), zou ik mijn paard niet aan haar willen verkopen, hoor Knipoog ..... Succes!!!

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:34

Zolang je dat geld hebt niet te koop zetten. Ik zou toch eerst zorgen dat dat geld terugkomt bij haar als ze de pony toch niet wilt. Ik weet niet de precieze regels ervoor, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen om problemen te voorkomen.
Anders met haar afspreken dat als ze binnen nu en 1 week de pony niet op komt halen ze stalgeld moet gaan betalen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:35

ja dat zou kunnen dat ze niet in staat is om te bellen maar toen ze zou komen kijken was het ook allemaal alleen maar via de mail, waardoor iets afspreken best lastig was en heb ik uiteindelijk gebeld. Vervolgens zou ze mij terugbellen, wat ook niet gebeurde, en heb ik haar weer gebeld om de echte afspraak te maken.

Ik wil zeker dat ze een goed tehuis krijgt, maar dit klonk/klinkt ook wel heel goed verder, waar ze terecht komt.. vind het gewoon heel vreemd dat ze dan ineens niets laat horen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:36

Ze heeft nog niet het volledige bedrag betaald, hoor, dus de pony is niet officieel verkocht.....

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:36

Ik zou wel zelf bellen, nu zit je namelijk met een situatie waar je nog niks mee kunt. Je weet niet of de koop nog door gaat en daarmee dus ook niet of je de shet opnieuw te koop kunt zetten zonder problemen.

Het handgeld mag je sowieso houden. Dat is een soort onderpand.

Ik kan me niet voorstellen dat ze na een aanbetaling het dier alsnog laten staan. Daar ga je wel achteraan.

Gewoon bellen en vragen hoe het zit, voor hetzelfde geld is er bij de mensen iets gebeurd waardoor de koop van de pony volledig naar de achtergrond verdwenen is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:36

Maar de bedoeling van handgeld is toch juist, dat ik dan de zekerheid heb dat zij mijn pony koopt? als zij hem niet komt halen en de rest betaald, is het handgeld van mij? of zie ik dat nu helemaal verkeerd..

ik heb overigens dr nummer en kan dr wel bellen maar het moet toch niet van mijn kant blijven komen?

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:37

Nadya schreef:
Je hebt geen telefoonnummer van haar?

Tja, als ik niets zou horen, zou ik gewoon verder gaan zoeken naar een fijn tehuisje. Hou dat handgeld apart, zodat je dat terug kan geven. Iemand die je zo in onwetendheid laat, niet even reageert, tja, daar zou ik persoonlijk niet op gaan zitten wachten. Wel gek, want ze heeft je wel betaald, maar goed, als je dat geld maar terug kan geven.

Stuur haar anders nog een mailtje dat je graag wilt weten of ze je Shetlander echt wil kopen en als je niets hoort dat je dan verder gaat zoeken naar een goed tehuis. En dat je haar geld weer overmaakt of terug geeft.... Dat zou ik doen, al hoewel, als iemand zo reageert (even buiten beschouwing latend dat ze een ongeluk gehad heeft of iets dergelijks), zou ik mijn paard niet aan haar willen verkopen, hoor Knipoog ..... Succes!!!

Dit zou ik dus absoluut niet doen! Je hebt een mondelinge overeenkomst met de koper, de koper heeft zelfs al aanbetaald. Je kan dan niet zomaar de pony aan iemand anders verkopen (ookal biedt die persoon meer geld!)

Ik zou het sowieso netjes afhandelen en de koper even opbellen.

bel gewoon even, dan weet je het zeker en dan ben je er vanaf... weet je ook waar je aan toebent...

Stel ook gewoon een datum met haar af. Dán de pony ophalen, anders stalgeld betalen. (het kost jou ook extra om die pony te onderhouden!)

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:40

Ik zou haar proberen te bellen. Voor hetzelfde geldt is er wel iets gebeurt en heeft ze de mogelijkheid nog niet gehad om je te bellen. zolang je nog niks hebt gehoort zou ik de pony niet opnieuw te koop aanbieden

Twiggy2008

Ielsje, als iemand totaal niet meer reageert na een week, dan zou ik mijn pony daar nooit aan willen verkopen. Tenzij ze er een hele goede reden voor heeft natuurlijk. Wat ik niet begrijp is, heeft TS dan geen telefoonnummer????

Mondeling en wat geld aanbetaald, prachtig, maar als ik door dit soort zaken geen goed gevoel over iemand zou hebben, gaat mijn pony mooi niet naar die persoon, hoor.
Mailtjes e.d. gewoon goed bewaren en in elk geval even een mail sturen (of BELLEN!!!) dat je nu echt graag wilt weten hoe en wat. Dat je anders het geld alsnog retour geeft en een ander tehuis voor je pony zoekt.

PS; toen ik mijn pony ging kopen, had ik juist heel veel contact met de verkoopster. Omdat ik van alles wilde weten, foto's wilde krijgen, omdat ik heel veel belangstelling had en enorm uitkeek naar de bezichtiging. Toen ik hem gezien had en wist dat we hem gingen kopen, moesten we nog van alles regelen en reken maar dat er veel contact was in die tussentijd. Zo enthousiast en gelukkig was ik!!!
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 05-07-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Formeel heb je hem verkocht. Je mag hem dus niet opnieuw te koop aanbieden.
Dat ze jou handgeld heeft gegeven betekent, dat jij akkoord bent gegaan en dat jullie een overeenkomst hebben waaraan jullie je moeten houden.
Wat mij verbaast, is dat je geen duidelijke termijn hebt afgesproken. dat was wel zo handig geweest en dan had je na die termijn de koop als niet gedaan kunnen beschouwen.

Ik zou toch eerst echt contact met haar zoeken, voordat je verder dingen doet. Afhankelijk daarvan kan je proberen in overleg de koopovereenkomst te ontbinden.
Ga je op eigen houtje nu de pony aan een ander verkopen, dan moet je niet alleen het handgeld terugbetalen, maar kan je in het ergste geval zelfs een schadeclaim tegemoet zien! Jij bent immers je overeenkomst niet nagekomen.

Trouwens wat dat goeie tehuis betreft: daar kan je het nu niet meer om over laten gaan. Verkocht is verkocht!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 05-07-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:41

Gewoon bellen en vragen wat ze nou wil. Anders zit jij ook maar te wachten en te wachten..

@Ielsje, kan best hoor. Ik zag pas op bokt een shetlandtuigje, had een bod gedaan, en het was aan mij verkocht. Ik vervoer geregeld dat ik het op kon halen, en ik vragen wanneer het kon. Kreeg ik terug dat ze het aan iemand anders had verkocht omdat die 30,- meer bood. Tsjah. Zelf heb je geen poot om op te staan, want diegene maakt zelf wel uit van hoe en wat, maar leuk vond ik het niet..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:42

anne_bento schreef:
Maar de bedoeling van handgeld is toch juist, dat ik dan de zekerheid heb dat zij mijn pony koopt? als zij hem niet komt halen en de rest betaald, is het handgeld van mij? of zie ik dat nu helemaal verkeerd..

ik heb overigens dr nummer en kan dr wel bellen maar het moet toch niet van mijn kant blijven komen?

Wat schiet jij ermee op door te wchten totdat zij jou een keer belt?? Nu zit je in de onzekerheid terwijl je net zo makkelijk even kan bellen zodat je zelf zekerheid hebt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:43

je hebt haar gemaild. niet gebeld als ik het zo lees.

ik zou haar bellen en vragen hoe het zit. ze heeft wel al aan betaald. dus ze is wel vol van vertrouwen.

misschien heeft ze het druk, doet het internet het niet etc.
wanneer heb je haar die mail gestuurd?

ze heeft toch de helft betaald. zou je dat houden. mag dat zomaar. dus als het paard aan iemand anders verkoopt houd je het geld van deze?? (bij een shet misschien niet reuze veel.. maar vind het wel apart)

ik zou even bellen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:43

ik heb zojuist een mail gestuurd, mocht ik morgen nog niks gehoord hebben ga ik bellen.

Het kost mij ook weer stalgeld inderdaad als ze hier nu langer blijft staan. Daarnaast heb ik het voor mezelf al grotendeels afgesloten, heb dr gister nog even gewassen enz..

Een andere koper voor dr is zo gevonden hoor Lachen maar dat doe ik niet zomaar! Wel denk ik dat dat handgeld gewoon pech is en van mij is sowiezo, maar weet dus niet hoe ik in mijn recht sta daarin

ze heeft overigens mijn nummer ook dus als dr mail het niet doet had ze altijd even kunnen bellen zelf

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:46

Schadeclaim? Als je het handgeld gewoon netjes terug betaald, nou, wat dan? Wat kan er dan gebeuren? Mondelinge overeenkomst, klinkt prachtig, maar volgens mij is tegenwoordig de bedenktijd in de wet zo aangepast, dat je aardig wat ruimte hebt om op je beslissing terug te komen, hoor. Knipoog
Feit is dat deze pony niet verkocht is, want het volledige bedrag is nooit betaald.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:47

TS, ik zou meteen bellen. Is veel duidelijker dan via de mail, dan krijg je tenminste meteen antwoord (tenzij je een voicemail krijgt Clown ). Je vraagt gewoon even om duidelijkheid, dat is toch prima?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:49

ik zou hem niet zomaar aan iemand anders verkopen. je hebt geluk dat het allemaal zo snel gaat. soms duurt het wel tijden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:50

dat doe ik ook zeker niet zomaar, maar als ik helemaal niets meer hoor uiteindelijk wel.. ik wacht even af tot morgen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:50

Als ze al de helft hebben betaald, dan al er vast iets aan de hand zijn! Misschien een sterfgeval in de familie, of ziekte, ongeluk gehad?
Gewoon even bellen lijkt mij, ze hebben uiteindelijk al een gedeelte betaald, dus aan een ander verkopen zou niet netjes zijn voor je weet wat er aan de hand is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:51

anne_bento schreef:
Wel denk ik dat dat handgeld gewoon pech is en van mij is sowiezo, maar weet dus niet hoe ik in mijn recht sta daarin

Uhm, lees de post van Beanstje nog eens door. Lachen
Ik dacht het niet he... Knipoog

Zou helemaal mooi zijn. Geld in je zak steken en op zoek naar een nieuwe koper.

Ik zou gewoon even bellen. Je wilt toch weten wat er aan de hand is?
Dan heb je gelijk een duidelijk antwoord. Voor hetzelfde geld is er echt iets aan de hand waarom ze niet kan reageren ofzo. Iemand doet echt niet zomaar een contante aanbetaling om daarna niets meer van zich te laten horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:56

Ik zou meteen even bellen om te horen hoe en wat.

Aangezien er al is aanbetaald lijkt het me wel een serieuze koper, er kunnen allerlei omstandigheden zijn waardoor je nog niks hebt gehoord. Gewoon even de telefoon pakken.