Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mltex schreef:Je zegt ik wil weer rijden dus je denkt aan een shet of een veulen.
Niet logisch, vervolgens zeg je ik bekap zelf? heb je daar een opleiding voor?
Als 300 in de maand over is dan zou dat in principe makkelijk kunnen.
Als je wilt rijden dan doorsparen voor iets waar je op KAN rijden
russel schreef:Een shet voor 300 euro in de maand, dan zou ik maar ras een andere plek zoeken. Welke kosten verder? Volgens mij niets hoor, je tuigage in het begin.
roxxxiejjj schreef:Het zou het beste zijn als je een kleine 1000euro achter de hand hebt. Dan kan je eventueel daarop terugvallen. Meestal hebben veel paarden nieuw spullen nodig(dan heb ik het over rijpaarden) zoals zadel, hoofdstel, beschermers en dergelijke dingen. Mijn pony is verzekerd en dat is maar goed ook anders hadden nu een rekening van meer dan 2000euro. Dus een verzekering is aan te raden.
poes schreef:Les zou ik niet op besparen, zeker niet met een jong ding of als je wilt gaan mennen of zo...

poes schreef:A ok, ik dacht dat je zou rijden zonder les
Zeker niet met inrijden, maar indien ik een veulen heb ga ik er de eerste 2 jaar niet opzitten en geen les volgen
Sja ik meen me te herinneren dat je nog niet op jezelf woont? Dan kan er nog veel veranderen aan je leefsituatie... Ikzelf durf het momenteel echt nog niet om dezelfde redenen, ik wacht dus nog enkele jaartjes in de hoop dat ik er later eentje kan kopen met een gerust hart. Armaris schreef:roxxxiejjj schreef:Het zou het beste zijn als je een kleine 1000euro achter de hand hebt. Dan kan je eventueel daarop terugvallen. Meestal hebben veel paarden nieuw spullen nodig(dan heb ik het over rijpaarden) zoals zadel, hoofdstel, beschermers en dergelijke dingen. Mijn pony is verzekerd en dat is maar goed ook anders hadden nu een rekening van meer dan 2000euro. Dus een verzekering is aan te raden.
Hoe gaat het in zijn werk? Zo'n verzekering?
poes schreef:Haha ok ja logischSja ik meen me te herinneren dat je nog niet op jezelf woont? Dan kan er nog veel veranderen aan je leefsituatie... Ikzelf durf het momenteel echt nog niet om dezelfde redenen, ik wacht dus nog enkele jaartjes in de hoop dat ik er later eentje kan kopen met een gerust hart.
Dus eigenlijk tussenin
Ras? Ik heb nog geen specifiek ras maar prefereer toch fries, fjord of haflinger, moet ik nog even voor rondkijken Rhodos schreef:Realiseer je dat elk ras een andere aanschafprijs kent en het ene ras 'sterker' is dan het andere.
Armaris schreef:Ik kan voor grote kosten terugvallen op mijn vriend, das zo.
Ik zit met de angst dat als ik het niet kan betalen, dat ik mijn paard moet wegdoen. Maar volgens mij is dat angst onterecht.
Bovendien hebben wij slechte ervaringen met een verzorgpaard, dan weer last van de rug,....had peesblessure,
Als ik een veulen koop geef ik enkel uit aan de basisbenodigdheden met mooi sparen voor later een zadel, tuig,... Ik rij zelf natural en heb niet eens hulpmiddelen nodig ( heb eigenlijk zelf al tuig buiten zadel).
Les? Neem ik waarschijnlijk de eerste 2jaar niet.
Paard hoeft niet eens op zijn 3jaar ingereden te worden, mag gerust later, laat ie maar lekker genieten.
Als ik een shet neem is het voor mennen, ga er niet opzitten of whatever, eventueel soms een klein kindje, meer niet.
Hoe zit dat eigenlijk met de verzekering? Neem aan dat je maandelijks een bepaald bedrag betaald, zijn er DA kosten, wordt dat deels terugbetaald? Neem aan dat het zo is als met de mens?
Voor stalling heb ik geen hoge eisen, ben tevreden met een 24/7 weide en een piste, de rest hoeft er niet bij. Voeren en uitmesten wil ik gerust zelf doen