Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

.
. Is het niet een idee om gewoon de spullen over te kopen voor de prijs waarvoor jij denkt het te kunnen verkopen met wat winst? Het is dan wel investeren, maar je hebt er dan wel een geheel eigen inspraak in. TurdusMerula schreef:Ik denk eigenlijk dat het opstarten van zoiets best lastig is. Mensen (ver)kopen tegenwoordig graag zelf, juist omdat het zo makkelijk is. Pas als het echt goed bekend is wordt het voor jou lucratief, en juist het opbouwen kost veel moeite.
kohtje schreef:Hier in de haarlemmermeer zijn er een aantal tweedehands winkels. 1 is altijd druk maar die zit dan ook vlak bij maneges en verkoopt veel kinderspullen,
TurdusMerula schreef:Ik denk persoonlijk dat een tweedehands winkel meer risico is. Je moet alleen minder investeren.

zap schreef:Ik denk dat het lastig is! Ik zou persoonlijk niet mijn spullen opsturen en dan wachten voor hoeveel jij (daar komt het eigenlijk wel op neer, al is het in overleg met de 'eigenaar') het te koop wilt zetten. Daarnaast is het de vraag wat je moet doen met verzendkosten? Wat doe je als het niet verkocht wordt? Ik denk niet dat eigenaren erop zitten te wachten om te lang te wachten op het geld als ze er geen controle op hebben.
En dan nog die 10 procent voor de winkel. Allemaal leuk, maar ik denk dat de eigenaren voor dat geld zelf wel een fotootje maken en het pakketje naar de post brengen.
[edit] Ik denk ook niet dat je zelf vrolijk wordt van alle eigenaren met hun eigen ideeën. Je kan nog zulke goede afspraken maken, er zal altijd 'gezeur' komen. Is het niet een idee om gewoon de spullen over te kopen voor de prijs waarvoor jij denkt het te kunnen verkopen met wat winst? Het is dan wel investeren, maar je hebt er dan wel een geheel eigen inspraak in.
rakkertje01 schreef:Bedankt voor je kritische kijk.
Idd paardenmensen zijn niet de gemakkelijkste mensen, maar daar moet je boven kunnen staan en in elke branche zijn lastige mensen. Als ik zorg dat er van te voren een klein contractje met afspraken door beide partijen getekend wordt, zodat we allebei weten wat van ons verwacht wordt denk ik dat dit de kans op conflicten wel verkleind..
rakkertje01 schreef:Dat 10% voor de winkel is, komt idd niet zo aantrekkelijk over, maar ik dacht dat sommige mensen uit laksheid liever de spullen dan maar direct wegdoen en de verkoop liever uit handen geven of na lang te hebben geprobeerd de spullen zelf te verkopen het vaak gratis of voor een habbekrats wegdoen en dan mss toch eerder nog voor zo'n 2de handswinkel kiezen.

rakkertje01 schreef:MIjn idee was ook om het in het begin stadium beetje hier in de regio te houden, zodat mensen het even langs kunnen brengen of dat ik het ga halen. Hierdoor worden verzendkosten beperkt. Aangezien de winstmarge al erg klein is denk ik dat je de overige kosten zoveel mogelijk moet proberen te drukken.
(het kan zo overkomen). Ik probeer gewoon kritisch naar je plannen te kijken en mee te denken hoe ik als eigenaar zou reageren
Malenka schreef:Goh... dit idee had ik ook al...
Goed idee dus!

Even door een sopje en je kunt het weer als van nieuw gebruiken!
Wij hebben hier in de buurt een marktplaats winkel, loopt als een trein! Idd, de prijzen van ruitershops zijn belachelijk. Alleen moet je wel opletten dat je geen troep verkoopt, het moet er wel nog een beetje behoorlijk uitzien.