Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Een paard kan zijn baasje ook niet uitkiezen en hij moet niet de dupe worden van het feit dat de eigenaar niet betaald. Zou je in zo'n situatie geen deurwaarder in kunnen schakelen? Marigold schreef:tuurlijk wel gewoon doorvoeren en verzorgen,
ik neem aan dat je paardenliefhebber bent als je een pensionstal hebt?
en je kan er toch een aanmaning en dan deurwaarder tegenaan gooien?
of kan dat niet.
Miemserik schreef:Zou je in zo'n situatie geen deurwaarder in kunnen schakelen?
ikke20 schreef:als ik mn eigen stal zou hebben is het contract optellen waarin ook staat bij zoveel maanden geen betaling is paard voor de stalhouder.
Myrano schreef:Ik heb een situatie gekend waarin er een slot op de stal werd gehangen en het paard werd uitgelaten onder begeleiding en daarna weer de ketting erop totdat alles volledig betaald was.
Dit is misschien nog de meest redelijke paardvriendelijke oplossing.
Zo heeft het paard toch nog zijn beweging en voer gehad.
JoCo schreef:Ja dan begint het hé, stel je wordt wegens niet-betaling (voorlopige) eigenaar van het paard. En je gebruikt het bijvoorbeeld in je lessen (om het toch iets te laten opbrengen), en het raakt gekwestst of bijvoorbeeld 'om zeep' gereden?
Deurwaarder & loonbeslag is zeker een oplossing, maar (en nu spreek ik wél uit ervaring want werk id financiele sector) dit is een proces van MAANDEN. En heb je als stalhouder zo veel tijd?
Bovendien kunnen wanbetalers idd hun paard verhuizen ... zo shoppen ze van manége naar manége ... is echt wel een probleem aan het worden in huidige (dure) maatschappij ...
JulieDR schreef:Ik hoor regelmatig dat bij niet-betalen het paard verhuisd wordt naar een plek waar de eigenaar 'm niet weet staan, tot ie betaalt.. Daar wordt hij wel nog verzorgd, maar z'n eigenaar krijgt 'm dus niet meer te zien!