Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
..
___Sanne schreef:Ik zou als ik zo zie wat ikke heeft geschat aan kosten, een nieuwe trailer kopen (die zijn er wel voor minder geld dan dat en nog goede ook!)
Wij hebben ook pas een trailer gekocht voor een spotprijsje maar daar moet ook nog aardig wat aan opgeknapt worden. Maar het is maar net hoeveel tijd/handigheid/geld je tot je beschikking hebt!
Trouwens, idd wel fijn idee dat je er nu achter bent gekomen omdat je hem vaak gebruikt
amondi schreef:mijn eerlijke mening is dat deze trailer door zijn bouw al als onveilig moet worden beschouwd.
a: de polyesterkap loopt veel te ver naar beneden door, als er ooit iets gebeurt liggen je paarden meteen op het afvalt met hun hoofd.
b: de trekstang is bij moderne trailers altijd een driehoek zodat er minstens 3 krachtpunten zijn, deze constructie geeft geen enkele zij stabiliteit.
Bij mij kwam er nog geen pak hooi in te liggen.
Hard misschien, maar vervangen lijkt mij de enige optie!
nina88 schreef:We zitten er nu over te denken om betonplex te gebruiken als bodem en zijwanden.
Wat voor dikte moet je hierbij aan denken? We dachten voor de bodem 25 mm en voor de zijwanden 18 mm. Is dit genoeg?
amondi schreef:En wat is jouw mening over de stevigheid van de kap?
En ja, ik ben verwend met een oude Ifor, voor mij is het niet snel goed, dat ben ik met je eens. Maar om nou iemand aan te raden om 1000 euro aan deze trailer uit te geven gaat mij echt te ver.
Dan wordt het voor mij een optelsom waarbij de uitkomst toch een totaal verouderd trailer systeem wordt.