Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Je moet er wel zeker van zijn dat het goed hout is en dat het goed gebeurd! Dat betaal je alleen de betonplex plaat. Je zou dan kunnen kijken naar de prijzen in bouwmarkten voor betonplex.
Casje schreef:En multiplex of betonplaten?
? 
texelse schreef:oude bodem eruit, betonplex erin, daaroverheen plaat hechthout. Dan de heleboel laten polyesteren compleet met opstaand randje van ±10 cm. Alluminium trapbescherming tegen de wanden, over het polyesterrandje. Kitten bovenlangs de trapbescherming, en roestvrijstalen schroeven, moeren etc. gebruiken. Over de polyestervloer een rubbermat.
Wij hadden een rubber gietvloer maar dat is een hele slechte oplossing. Vandaar dat we nu het nu zo gedaan hebben.
En dat bevalt prima.
Yvon schreef:Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.Ik had eigenlijk een zelfde vraag en nu voor een groot deel antwoord alleen moet je perse de oude bodem er uit halen of kun je ook de nieuwe bodem er opleggen? Of id dit nu een hele stomme vraag?
), heeft hij ook in zn boot liggen. Randen dicht kitten en klaar.ikke schreef:Multiplex plaat, watervast verlijmd, buitenkwaliteit (houdt 25mm aan voor de degelijkheid), op maat zagen, gaten boren, in de lak zetten alsof het een zeewaardig jacht betreft, erin leggen en klaar.
Gebruik RVS moeren en bouten en zoek even op berichten van Rob_H voor goede lakadviezen.
Rubber gietvloeren zijn voor in de showroom, niet voor dagelijks gebruik. Losse rubbermat voldoet het beste. Wel na gebruik van de vloer halen.
Yvon schreef:Maar onze bodem is op zich nog in een goede staat. Paar kleine plekjes helemaal aan t eind bij de laadklep zijn wat slecht.
Mij lijkt het zowiezo logischer om de oude er uit te halen maar mijn vader vind van niet... Die wil dus de oude bodem laten zitten.Daar op een plaat van 10 mm multiplex leggen. Geimpregneerd (moeilijk woord), heeft hij ook in zn boot liggen. Randen dicht kitten en klaar.
Ik heb gezegd dat wat ik onder andere hier lees is dat hij beter de oude bodem er uit kan halen...
En de trailer is voor eigen gebruik hoor wil m niet verkopen!
Yvon schreef:Nou je hoeft niet te gaan katten hoor. We hebben niet allemaal dat enorme verstand van trailers bouwen en daarom vraag ik het ook hier.
Maar het is me duidelijk, die bodem gaat eruit

Stoeptegel schreef:Multiplex trekt zo krom als het nat wordt en na een tijd is het helemaal verrot.

Ik begreep daarom eerst niet waarom je het over 25mm had.