Nieuwe trailer nodig....maar welk merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Henriette

Nieuwe trailer nodig....maar welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:36

Ik ben op zoek naar een nieuwe (of gebruikte van 1-2 jaar oud) polyester trailer met een aluminium bodem.
Maar ik heb geen idee wat nu een goed en betaalbaar merk is.
Daarnaast zoek ik ook een betrouwbaar adres waar je niet meteen je hele beurs kan omkeren.
Wat zijn jullie ervaringen?

meggiemeg

Re: Nieuwe trailer nodig....maar welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:44

Ga naar diverse trailerzaken toe, staar je niet blind bij 1 zaak. Probeer ook zeker af te dingen.
Heb je een trailer om in te ruilen? Zoja laat bij diverse zaken uitrekenen waar je op uitkomt bij inruil. Dan kan je altijd in de tussentijd nog proberen om de trailer particulier voor meer te verkopen.
Of je te duur gaat kopen ligt denk ik ook een beetje aan jezelf.
Als je vaak bij 1 adres komt zullen ze je graag als klant willen houden en ook wel wat met de prijs willen doen.
Als ze je bij een nieuwe trailer direct een onderhoudscontract willen aanbieden moet je goed kijken naar de prijs. (in mijn geval was ik goedkoper uit bij de leverancier voor onze zaak voor de normale aanhangers, scheelde bijna de helft het onderhoud...)
Zelf heb ik goede ervaringen met Muis uit Nijkerk. Daar hebben ze niet veel keus maar een super goede service.
Weet je al wat voor merk je zou willen? Wat voor opties en wat standaard op de trailer moet zitten?

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:47

Aangezien 2e hands trailer nauwlijks goedkoper zijn dan nieuw, zeker de 1 - 2 jaar oude zou ik gaan voor een nieuwe trailer. Voor de rest, goed orienteren

Eddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:50

ga eens kijken op het internet voor cheval liberte, gewoon een tipje, nieuw aan goeie kwaliteit vo tweedehandsprijzen. Dit omdat het in polen gemaakt wordt en dna wordt geimporteerd. Materiaal dat gebruikt is is wel degelijk

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:20

Cheval Liberté vind ik aan de lage kant, heb ze wel 'es zien rijden hier in de omstreken, maar mij bekoren ze niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:35

Eddie schreef:
ga eens kijken op het internet voor cheval liberte, gewoon een tipje, nieuw aan goeie kwaliteit vo tweedehandsprijzen. Dit omdat het in polen gemaakt wordt en dna wordt geimporteerd. Materiaal dat gebruikt is is wel degelijk

Wat ik persoonlijk wat minder vind is dat ze adverteren met ex btw prijzen, als natuurlijk persoon betaal je ook altijd de btw er nog eens overheen dus is die prijs ex btw mislijdend!
Tel de btw erbij en je hebt een 2-paards trailer nieuw van bijvoorbeeld Hotra...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:07

Nieuwe trailer en je hebt geen geldboom? Neem een Weijer. Ze bieden zeer kale trailers, voor lage prijzen en vervolgens kun je 'm helemaal naar eigen smaak opbouwen. Dan koop je alleen die accesoires die je ook wil en betaal je niet voor "onzin" die de leverancier bedenkt, maar jij helemaal niet zinvol vindt.
Weijer is niet flitsend, zeker niet trendy, maar ik ken veel Weijers van 20 en meer jaren oud, die in goede, originele staat verkeren. Ik ken niet zoveel merken die hen dat nadoen. Kijk maar op Marktplaats, als het oud EN goed is, is het Weijer of Waco.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:09

met waco heb ik toch een héél slechte ervaring gehad...die was binnen korte tijd gewoon scheef.
En niets mee gebeurd..

Wijer is idd goed
Veel mensen zijn ook tevreden over atec (ikke niet Tong uitsteken )

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:24

ikke schreef:
Kijk maar op Marktplaats, als het oud EN goed is, is het Weijer of Waco.

Een Waco goed? Ik dacht dat die net zo slecht waren als Wesco...?

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:23

Wij hebben een humbaur Pegasus met aluminium vloer.
Hij bevalt prima.
Maar in welke prijsklasse zoek je een trailer, als je dat hebt bepaald dan kun je gericht gaan zoeken.
Heb je geen limiet dan kom je veelal met een duurdere trailer thuis.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:54

Vickelientje schreef:
ikke schreef:
Kijk maar op Marktplaats, als het oud EN goed is, is het Weijer of Waco.

Een Waco goed? Ik dacht dat die net zo slecht waren als Wesco...?

Gezien wat ik in de praktijk tegenkom, zijn daar toch niet zelden Waco's bij. Wesco is al een stuk zeldzamer op hogere leeftijd.
Alles is relatief. In de praktijk is meer dan de helft van goed oud spul Weijer, een flinke handvol Westfalia en daarna de rest.........

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 20:57

Ik zie ook veel Bockmann trailers rondrijden, een 2-paards polyester trailer met alu bodem komt nieuw op zo'n € 7.000 - 7.500.
Ik kreeg de indruk dat dat een beetje middenklasser is.
Mustang vind ik ook mooie modellen hebben, maar is weer duurder.

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:00

Er staat op marktplaats onder paardentrailers nog een mustang te koop van 17 maanden oud.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:07

ikke schreef:
Nieuwe trailer en je hebt geen geldboom? Neem een Weijer. Ze bieden zeer kale trailers, voor lage prijzen en vervolgens kun je 'm helemaal naar eigen smaak opbouwen. Dan koop je alleen die accesoires die je ook wil en betaal je niet voor "onzin" die de leverancier bedenkt, maar jij helemaal niet zinvol vindt.
Weijer is niet flitsend, zeker niet trendy, maar ik ken veel Weijers van 20 en meer jaren oud, die in goede, originele staat verkeren. Ik ken niet zoveel merken die hen dat nadoen. Kijk maar op Marktplaats, als het oud EN goed is, is het Weijer of Waco.

Hier ga ik volledig in mee, alhoewel ik onze Weijer trailer toch redelijk flitsend en trendy vind Haha!
Wij hebben een nieuwe 2-paards Weijer trailer(Traveller), met ingebouwde zadelkamer en hebben er vorig jaar rond de 5000 euro voor betaald.
De trailer ligt echt super solide op de weg, wij lenen hem redelijk veel uit en iedereen is er erg tevreden over omdat hij zo stabiel is.
Wat ik ook een voordeel vind, is dat ze hun waarde redelijk goed behouden. Stel dat je hem over een jaar of 5 zat bent en toch iets flitsenders wilt, dan krijg je er zeker nog een mooie prijs voor terug.
Ik vind Weijer absoluut een aanrader!!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:23

Ik heb net even op de website van Weijer gekeken, de Cavalier polyester vindt ik er op het plaatje best goed uitzien!
En € 340 extra voor een aluminium bodem vindt ik ook niet duur.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:34

Henriette schreef:
Ik heb net even op de website van Weijer gekeken, de Cavalier polyester vindt ik er op het plaatje best goed uitzien!
En € 340 extra voor een aluminium bodem vindt ik ook niet duur.

Zoals ik al zei, absoluut een aanrader Haha!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 06:24

Neem ook even een kijkje bij Hotra. Daar kan je veel dingen als extra nemen, maar wat ook leuk is dat er al veel dingen standaard opzitten die toch wel heel erg makkelijk zijn. Plus dat deze trailer erg ruim is van binnen voor de paarden, zowel wat hoogte betreft als ruimte in de neus voor in de trailer.
Vind m fijner dan een Weijer of Wesco.
Wat ik ook een fijne trailer vind is een Sluis, deze worden niet meer gemaakt.

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 11:07

Iemand nog ervaring met Bockmann?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:19

Henriette schreef:
Iemand nog ervaring met Bockmann?

Toch geldboompje gevonden?
Bockmann behoort zeker niet tot de goedkopere klasse, om niet te zeggen dat het naast Westfalia redelijk bij de top hoort (en eigenaar van Westfalia is).
Bockmann is goed, maar als je zoveel geld hebt voor een trailer, waarom dan niet gelijk een Westfalia? Heeft een prettigere wegligging en rustiger rijgedrag voor het paard. Bockmann staat op Al-Ko assen, net als 95% van alle trailers. Westfalia heeft een onafhankelijk systeem, wat comfortabeler is afgewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:56

zo duur is bockman toch niet?
Tenminste un helden bij steeghs vind ik ze wel meevallen Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:28

runningkawa schreef:
zo duur is bockman toch niet?
Tenminste un helden bij steeghs vind ik ze wel meevallen Lachen

De basic technics van Weijer en Bockmann is gelijk (Al-Ko assen) Je hebt echter twee Weijers voor de prijs van een Bockmann. Leg ik toch liever iets bij voor een echt comfi trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:06

geen idee wat een wijyer momeneel kost
maar de 1,5 bockmann was een maand terug ff uit mijn hoofd 3800,-
Instap model, wel paniek sluiting en dat soort dingen dat tegenwoordig standaard is
Als een nieuwe weijer 2000,- kost ga ik hem vandaag halen Knipoog

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:44

runningkawa schreef:
Als een nieuwe weijer 2000,- kost ga ik hem vandaag halen Knipoog

Ik ook... gaan we samen! Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:57

pryde schreef:
Er staat op marktplaats onder paardentrailers nog een mustang te koop van 17 maanden oud.

Klopt, die heb ik ook gezien. Het is dat ik nét een nieuwe heb gekocht, anders had ik toch zéker daaraan gedacht.

Offff: iemand intereses in een Humbaur Madero met alle opties (trailer is van okt. 2007).

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:16

Heb vorig jaar eerste een oude Wesco (1,5 paards) opgeknapt (nieuwe bodem en wanden). Later, de trailer verkocht omdat we een groot paard kochten. 1.78 schofthoogte, prop je niet in een kort trailertje van 2 meter 18 hoog.

Toen weze kijken naar een 2 paards nieuwe
- Weijer goede prijs + kwaliteit verhouding
- Bockmann, was toch best duur
- Humbauer, ook mooie trailers, wat wisselend in afwerking
- Hotra, mooie prijzen en afwerking ook wel oke
Nieuwe 1,5 paards trailers vanaf 4000,- prijzen van opties echter zeer verschillend. Beetje kompleet (reservewiel, rubbermat + klimlatten, zwaarneuswiel ect. komt je al gauw richting 5000,- euro

Liep echter bij een van de dealers aan tegen een zojuist ingeruilde Hotra Jumper van 2 jaar oud, die mocht voor een zachte prijs van eigenaar wisselen. Dat maar gedaan. Echter je moet geluk hebben omdat dergelijke trailers erg snel weer verkocht zijn.

Trailer bevalt prima. Strakke wegligging en prima binnenruimte. Beurt na aankoop leverde geen spannenende dingen op.