Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pryde schreef:Wij hebben een humbaur Pegasus polyester zonder houten kern deze rot dus niet.
Het nadeel van polyester met houten kern als het nat wordt het niet meer droogt en zo wordt het rotting proces in werking gezet.
Jobbeltje schreef:@ ikke: wat is jouw ervaring met polyester en het rottingsproces?
Jobbeltje schreef:Volpolyester met een houten kern lijkt mij meer rottingsgevaar op te leveren dan 100% polyester. Al vraag ik me bij de laatste optie wel af waar de stevigheid dan vandaan komt?
Urielle schreef:Die verhalen zijn de reden dat ik voor een houten trailer gekozen heb, hoe mooi ik polyester ook vind overigens
pryde schreef:Hoe bedoel je ? ik bouw al jaren sloepen en surfplanken en daar zitten echt geen spanten in.
Deze bestaan echt alleen uit sandwich platen. Nog een voordeel van polyester is dat het lichter is. Maar we zullen altijd deze discusie houden de een heeft een voorkeur voor hout en de ander voor polyester. Ook het prijs verschil heeft hier mee te maken. Polyester is gewoon duurder fabricage kosten zijn hoger dan bij hout.