Zadel in beslag genomen door politie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zadel in beslag genomen door politie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:43

Dit weekend ben ik steil achterovergeslagen door de boodschap dat het zadel waar ik al een jaar mee reed, in beslag is genomen. De reden: Hij is 2 weken geleden gestolen bij iemand Verward

De eigenaren van mijn verzorgpaard hadden het westernzadel op ebay aangeboden. Ruim een jaar heb ik met dit zadel op hun engels volbloedje gereden. Nu stond het zadel een paar dagen aangeboden op ebay en kregen ze mailtjes van iemand die geinteresseerd leek te zijn. Maar niets was minder waar: Het zadel van de 'geinteresseerde' bleek 2 weken geleden te zijn gestolen en het was precies hetzelfde zadel, de maten klopten ook. Het is een vrij veel voorkomend merk, dus ja, logisch dat er meerdere van zijn!!! Boos! Nu heeft deze vrouw de politie ingeschakeld en de politie is meteen in actie gekomen voor deze vrouw. Het huis is meteen doorzocht en het zadel is in beslag genomen, ze hebben het dus gewoon meegenomen naar het bureau zonder ook maar enig bewijs dat het zadel gestolen was. Het klopt ook gewoon helemaal niet, ze kunnen het zadel toch niet zomaar meenemen? Het zadel kan ook onmogelijk van haar zijn omdat ik ermee heb gereden voor lange tijd en dus ook foto's en filmpjes heb van het paard en het desbetreffende zadel, ook zijn er andere mensen die foto's hebben en dus kunnen bewijzen dat het zadel al langer in het bezit was van de eigenaren van mijn verzorgpaard. Nu word komende week verder gekeken naar de zaak, het schijnt dat de vrouw haar naam erin heeft laten graveren en dat kunnen ze natuurlijk nooit vinden op dit zadel. Dus wat dat betreft maak ik me niet druk. Ik vind het te schofterig voor woorden dat dit zomaar kan!!! Dus als ik het goed begrijp zou ik dus ook bij ieder willekeurig zadel mogen roepen: 'Die is van mij! Die is gestolen!' En vervolgens word een ander daar de dupe van en zijn of haar zadel wordt zonder enig bewijs in beslag genomen? Stel dat diegene nou iedere dag rijd met dat zadel? Dan zit je daar mooi met een paard maar het zadel ligt op het politiebureau, sorry maar ik vind dit dus echt te belachelijk voor woorden Boos! Boos!

Weet iemand of de politie dat gewoon zomaar kan maken? Ze kunnen niet bewijzen dat het een gestolen zadel is. Dus kunnen ze het dan zomaar meenemen?

suzanne_H

Re: Zadel in beslag genomen door politie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:45

zo das banketstaaf zeg,
maar volgens mij mogen ze een zadel heleaal niet zonder bewijs meenemen..
nou succes nog
x

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:46

jeejte is dan wel lekker geregeld. heeft de eigenaresse het aankoopbewijs? dan scheeld ook al wel wat en verder hoop ik dat je het snel terug hebt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:47

staat er geen typenummer in ofzo?

ik kan het eigenlijk wel begrijpen dat ze de politie heeft ingeschakeld aangezien het hetzelfde soort en maat zadel is, en dan ook te koop word aangeboden. maar als jullie dat zadel al een jaar hebben zou ik mij geen zorgen maken.....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:47

wat een raar verhaal zeg!
zal wel los lopen, als ze inderdaad dr naam dr in gegraveerd had.. maarreh ik snap niet dat ze dat niet ter plekken kunnen controleren, dan hoef je het ook niet mee te nemen..
maar vind t een beetje raar dat t huis doorzocht wordt voor een zadel?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:54

Zelfs meer dan een jaar, ze hebben het zadel iets van 7 jaar geleden gekocht...

Het is echt heel bizar hoe het is gegaan, het huis wat doorzocht is vanwege een zadel en idd. Wij snappen ook niet dat ter plekke niet even is nagegaan of het daadwerkelijk haar zadel was...

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:58

Ik vind het inderdaad te gek voor woorden! Ik kan je vragen helaas niet beantwoorden!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:58

Wat een verhaal zeg, dit gaat werkelijk nergens over heeft de politie niets beters te doen.
Hoe kunnen ze dat zadel nou in beslag nemen werkelijk waar heb nog nooit zoiets belachelijks gehoord.
Dat kan toch niet, kunnen ze ter plekke niet kijken of het om het daadwerkelijke zadel gaat.
Hopelijk komt het zadel snel terug!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:29

Dat is balen.. wanneer hoor je van hoe en wat?

Ik vind dit echt apart gewoon...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:35

als jullie het al zo lang hebben dan komt de politie er zelf wel achter denk ik, wel a little bit lomp om dan op die manier te werk te gaan....

maar ik snap het van die gene die aangifte gedaan heeft wel! Ja
je zet toch alles op alles om je zadel terug te krijgen, al is het hem dan niet het had hem dan wel makkelijk kunnen wezen. Muziek!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:37

verkeerde emotie.......?? Nors opkijken

ik bedoelde deze Lachen

snap niet hoe ie t door elkaar heeft kunnen halen ze zitten niet eens bij elkaar in de buurt... maargoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:55

moonfish13 schreef:
als jullie het al zo lang hebben dan komt de politie er zelf wel achter denk ik, wel a little bit lomp om dan op die manier te werk te gaan....

maar ik snap het van die gene die aangifte gedaan heeft wel! Ja
je zet toch alles op alles om je zadel terug te krijgen, al is het hem dan niet het had hem dan wel makkelijk kunnen wezen. Muziek!

Maar dan nog kan je toch niet zomaar iedereen die hetzelfde zadel heeft gaan beschuldigen van diefstal en de politie inschakelen? Ik vind het ook vreemd dat de politie zo snel in actie is gekomen, normaal zijn ze nooit zo vlug. Het zijn vast kennissen van die vrouw denken wij...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:32

Kunnen ze een aankoopbon overleggen? Dan mogen ze heeeel snel het zadel teruggeven, excuses aanbieden en heeeeel hard hopen dat ze geen proces aan de broek krijgen.
Verder foto's laten zien van het zadel, en de eiser het typenummer laten zien van het zadel wat ze zeggen dat gestolen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:35

Ze hebben helaas geen aankoopbon meer, het is iets van 7 jaar terug dat ze het zadel kochten. Idd, ze gaan nu het nummer checken en dat die vrouw haar naam erin staat gaan ze nooit terugvinden op dit zadel. Wij gaan er ook vanuit dat het zadel gewoon weer terugkomt in ons bezit. Alleen krijgen we het zadel hopelijk snel weer terug, want het brengt natuurlijk weer veel papierwerk etc met zich mee.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:37

Ik zou met de politie om de tafel gaan zitten, want dit is wel een vreemd gebeuren...
Ben benieuwd hoe het verder gaat.....!!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:38

Wie eist moet bewijzen, zo simpel is het.
Diegene die haar zadel kwijt is moet aan kunnen tonen dat in jullie zadel haar naam staat gegraveerd. Kan ze dat niet is het snel voorbij lijkt me. Kan me voorstellen dat je je zadel terug wilt hebben als deze is gestolen. Wie wil dat nu niet? Alleen is het wel makkelijk wijzen.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:41

idd zonder bewijs vind ik het ook een beetje vreemd!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:46

Heb je wel contact met de politie gehad om zeker te weten dat het op de goede manier bij jullie is weggehaald? Zou je nu geen aangifte kunnen doen dat het zadel bij jullie ontvreemd is? Vind het maar een rare gang van zaken op deze manier. Misschien vragen aan de rechtsbijstand? Stel dat het je enige zadel is dan zit je mooi te kijken.

Dus maar weer een bewijs dat je een foto moet maken van je spullen en vooral als er nummers in staan. Hopenlijk komt het zadel snel terug.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:51

Ik vind het behoorlijk aso om meteen de politie op iemand zijn dak te sturen zonder vooraf reseach te doen.. Wat een typische manier van doen van deze vrouw!!

Hopelijk is het zadel snel weer terug!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:55

Zeker, wij gaan er ook achteraan over hoe wij dit kunnen gaan aanpakken. We zijn ook heel erg bang voor hoe er nu wordt omgegaan met het zadel, die agenten zullen er vast niet rustig mee omgaan en als ze ermee smijten en de boom is kapot hebben we een nog groter probleem... Of eerder: Die agenten Knipoog

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:58

dit is weer echt typisch België he.. ik zou eens verder gaan kijken. Volgens mij kunnen ze dit niet zomaar doen hoor!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:01

Ik zou het hier echt niet bij laten zitten.
En ook niet bij die vrouw. Als dit niet haar zadel is, heeft ze iemand vals beschuldigd van diefstal.
En dat is niet niks natuurlijk.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:04

hilarisch ROFL

niet voor jullie natuurlijk, maar geef toe dat dit weer een geweldige situatie is

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:11

Ik kan me voorstellen dat je niet op die extra rompslomp zit te wachten, maar zo gebeurt er nogeens wat. Ik ben erg blij dat mijn zadels een serienummer hebben (die ik ook het genoteerd).

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:13

Jeetje wat een situatie zeg, word je zo even beschuldigd van diefstal én heb je geen zadel meer.
Ik hoop dat de politie snel actie onderneemt, maar dan de juiste; zadel terug naar de eigenaar!