Problemen met Vallei bloedtest verwisselt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Problemen met Vallei bloedtest verwisselt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:21

Nou ik zou bij het begin beginnen!

In Juli bleek dat mijn paard wat plekjes had ik haar mond waar we niet van wisten hoe het kwam!
Dus vallei erbij en spul gekregen en ze mocht tijdje geen bit in haar mond dus ik ben haar gaan longeren omdat Ti amo niet heel makkelijk is dus zonder hoofdstel rijden was geen optie.
Dus ik naar een paar weken weer langzaam begonnen en elke keer ging het weer open zo gingen dus ook mensen rare dingen denken Verdrietig
Ik verschillende keren vallei erover gebeld maar die wisten het niet dus zo maar verder gegaan maar met alleen longeren kreeg ze het ook, dus ik andere dierenarts erbij gehaald en die kwamen erachter dat Ti amo allergisch was voor RVS en dat klopte wel want ik reed haar altijd op koper en toen geen last!
Nou ik weer rust gehouden en oude bit er weer in!
Toen het er weer netjes uitzag wou ik weer rustig opgaan bouwen maar ik merkte al snel dat Ti amo Ti amo niet meer was ze liep helemaal tegen de hand en rug weg gedrukt en heel kriebelig op de huid gewoon heel ander paard!
Dus ik naar iemand toe geweest en die heeft haar weer losgemaakt, dus ik een weekje longeren en er weer op en het ging aardig maar nog steeds wel verschrikkelijk.
Later heeft mijn instructrice een paar keer gereden en gelongeerd en die vond dat Ti amo ook heel anders was en het leek erop of ze erg spierbevangen was dus ik vallei gebelt en zelfde middag nog bloed geprikt en einde van de dag kreeg ik uitslag, ze zei dat de waardes al weer aan her dalen waren en ik moest een weekje stappen en dat was het dus eigenlijk was er niks aan de hand volgens de Vallei!

Nou ik een 10 dagen gestapt elke dag een uur en toen er weer op en ze liep weer zo tegen de hand en het liefs echt helemaal met de kop in de lucht en alleen maar willen draven en zwiepen met de staart en erg sago echt of ze zich niet lekker voelde!
Dus ik toch maar weer een week gestapt erop en weinig gedaan maar niks hielp dus ik fysio erbij gehaald en die heeft haar weer los gemaakt en drie dagen rustig aan en dan weer verder!

Nou ik gedaan en paard liep nog slechter en stond dus ook elke keer op de achterbenen toen was ik het zat en ben ik naar kootwijk gegaan om daar warmtescan te laten doen en foto's gemaakt van haar wervels omdat ik dacht dat ze atrose of KS had nou eigenlijk zag alles er perfect uit alleen bij de spieren in de hals was het op de scan een stuk roder en moest ik maar die week erop terug komen om Fysio heb Ti amo te doen om spieren los te krijgen!

Ik met instructrice en vriend naar kootwijk geweest voor fysio en later heeft instructrice gereden en de Fysio ernaar gekeken hij vond dus ook dat paard erg slecht liep en kon niet geloven dat dit paard in een half jaar tijd M2 liep zonder moeite en wist niet wat hij ermee aan moest dus gaf het een naam atactisch Clown

Oke ik helemaal over de zeik en depri want het was afgelopen in de sport Verdrietig Verdrietig
Zo heb ik tijden moeten denken wat ik ermee moest en sommige mensen vonden dat ik haar in moest laten slapen en een ander paard moest gaan kopen en dat wou ik niet dus zou ze fokmerrie worden omdat het niet overdraagbaar is en dan blijft Ti toch bij mij, en ik zou ander paard kopen!+ Knipoog

dus ik begin nov. startkaart afgezegd en gaan kijken naar ander paard maar niks was zo leuk als Tietje en eind dec. ben ik toch weer op Ti amo geklommen en tot mijn grote verbazing had ik heel ander paard terug Haha! (heb haar ook bijna twee maanden gestapt elke dag en bijna geen hardvoer gegeven)
Eigenlijk had ik weer beetje oude Ti terug en ze was ook weer vrolijk en alles vond ze leuk en het ging weer steeds beter en in Jan. heb ik weer les genomen en mijn instructrice stond met een bek vol tanden!!!!!!
En moet zeggen dat ze helemaal weer terug is op het oude nivo en het eigenlijk perfect gaat!

Maar toch hadden we het er veel over omdat het toch heel raar was toen kwamen mensen erachter dat je in een bloedtest niet kan zien of iets aan het dalen of aan het stijgen is dus na een hoop navraag ben ik erachter gekomen dat ik testen van iemand anders heb gehad Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Dus Ti amo was gewoon een stuk erger spierbevangen en had medicijnen moeten hebben en ik had misschien wel maanden moeten stappen wat ik uit stommigheid eigenlijk ook heb gedaan!

Maar ik dank god op mijn blote knieën dat mijn paard gezond is want tietje is echt mijn alles!

Maar dit verhaal heeft mij 900 euro gekost wat achteraf nooit heeft gehoeven!!!

Maar ik hoor dus veel meer verhalen hierover van andere mensen die problemen had bij de Vallei dus eigenlijk wil ik er wat aan gaan doen!
Wat vinden jullie?Want ik heb het geld zeker niet op mijn rug groeien!

Misschien wel grappig om te weten maar door onbekende reden is mijn startkaart dus nooit opgezegd Haha! Dus ik denk dat er een paar engels in de hemel waren die mijn wouden waarschuwen Haha!

Rozanne

Re: Problemen met Vallei bloedtest verwisselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:26

Gelukkig is ie weer gezond, maar al dat geld ja, voor niks.
En wanneer ga je weer starten?

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:29

ik hoor de laatste tijd alleen maar slechte verhalen over de vallei..
ik vind het heel goed dat je hier iets tegen gaat doen want dit kan zo niet!
gelukkig was het spierbevangen want voor hetzelfde geld had je haar in laten slapen en was ti er niet meer terwijl dat helemaal niet hoeft Haha!
en ik vind het echt zo grappig dat die startkaart om de een of andere reden niet is opgezegd Tong uitsteken het moest zo zijn Haha!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:30

Welke DA heb je gehad? mag op via PB

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:42

meissielief schreef:
Welke DA heb je gehad? mag op via PB

heb je pb gestuurd

Rozanne Denk zo eind April we doen nu lekker rustig aan Haha!

Iris Ben ook erg blij en helemaal in de wolken en nu kunnen we toch lekker samen bosrit maken Haha!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:44

haha ja inderdaad Tong uitsteken
snap ik Ja en nu kan je weer lekker met haar op wedstrijd Tong uitsteken kan je toch nog naar de Z!!! Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:49

Ik zou er ook werk van maken Lisa, dit is gewoon een erg grove fout geweest! Ze zijn slordig te werk gegaan en het had dus ook verkeerd kunnen aflopen.

Ik ben heel blij voor jou en Ti dat alles weer goed gaat. Jullie passen zo goed bij elkaar! Ja En als je weer een keer een wedstrijdje in de buurt rijdt, kom ik weer kijken! Kusje

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:25

Ik loop ook niet weg met die kliniek. Sterker nog, ik ga daar gewoon nooit meer heen als mijn paard iets mankeert.
Ik ga mijn verhaal hier niet neerzetten, maar het valt me idd wel op dat er steeds meer negatieve verhalen over die kliniek komen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:26

Hebben zij ook toegegeven dat zij die bloedtesten verwisseld hebben?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:27

Simmie schreef:
Ik loop ook niet weg met die kliniek. Sterker nog, ik ga daar gewoon nooit meer heen als mijn paard iets mankeert.
Ik ga mijn verhaal hier niet neerzetten, maar het valt me idd wel op dat er steeds meer negatieve verhalen over die kliniek komen.

Mag ik het misschien via Pb weten?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:28

Dat mag, maar dan moet je efkes geduld hebben. Misschien straks en anders morgen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:32

Simmie schreef:
Dat mag, maar dan moet je efkes geduld hebben. Misschien straks en anders morgen.

Ja dat is goed!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:27

Iris82 schreef:
Hebben zij ook toegegeven dat zij die bloedtesten verwisseld hebben?

Dat denk ik, hoe is Lisa er anders achter gekomen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:18

Nou daar ben ik gewoon benieuwd naar. Ze heeft er nog geen antwoord op gegeven...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:26

Tja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, maar het verwisselen van testen is toch wel heel ernstig.

Omdat je ook aanwijsbaar extra kosten hebt gemaakt als gevolg van de fout, heeft het misschien zin om een klacht in te dienen.
Allereerst moet je dat rechtstreeks doen bij de kliniek zelf. Een beetje zichzelf respecterende kliniek ziet een klacht als een middel om de kwaliteit te verbeteren en zal bij een verstandelijke benadering niet banketstaaf doen.Wellicht kan je tot een schikking komen wat betreft schadevergoeding, dat is natuurlijk het mooiste.

vind je dat je niet voldoende gehoord wordt, kan je alsnog een klacht indienen bij het Veterinair Tuchtcollege. Deze zal echter geen schadevergoeding toekennnen, maar met een uitspraak van dit college kan je eventueel wel naar de rechter stappen om die 900 euro terug te eisen. ('t is de vraag of je zover wilt gaan, natuurlijk)

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:21

De bloedresultaten van 2 patienten verwisselen is een ernstige medische fout.

Als je kunt bewijzen dat ze dat gedaan hebben kan je vragen dat ze jou de kosten van alle (zinloze) testen die daarna gedaan zijn vergoeden.

Je zou eerst eens met hen kunnen gaan praten erover, om te zien of ze je tegemoet willen komen. Willen ze dat niet dan kan je het via de rechtbank proberen (heb je rechtsbijstand?)

Succes!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:00

Heb je rechtsbijstand?
Misschien kan je eens kijken of zij wat voor je kunnen doen.

Verder bij ons op stal ook slechte verhalen over de Vallei, recent nog.
Wij allen op stal zijn ook van dierenarts veranderd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:08

Gelukkig ken ik ook mensen die enorm goede en positieve ervaringen hebben met deze kliniek Ja Ja Ja

Maar hoe ben je erachter gekomen dat de tests verwisseld waren? Vind dat namelijk nog een vaag verhaal, want als je het aan de bloedwaarden niet zo kunnen zien (zoals je zegt), zou dat op zowel je eigen test of die van iemand anders nog geen verschil maken.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:53

mijn paard is daar ook verzekerd..
ik ken ook hele slechte verhalen...
er is bijv een pony ingeslapen, wat niet nodig was
en laatst is een ziek paard daar weggestuurd..
maar ken ook goede verhalen!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:16

Moderatoropmerking:
Even voor de duidelijkheid, van de TS is dit een ervaring uit de eerste hand, dat is gewoon toegestaan.
Reacties als
Citaat:
ik hoor de laatste tijd alleen maar slechte verhalen over de vallei..

Of
Citaat:
ik ken ook hele slechte verhalen...
zijn geen ervaringen uit de eerste hand en zijn daarom ook niet toegestaan, Ik hoop dat men daar rekening mee wil houden zodat dit geen "horen zeggen" topic gaat worden wat dan een slotje krijgt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:24

Ik zal er zeker een aanklacht tegen indienen! Het heeft jou zoveel geld gekost terwijl het blijkbaar dus niet nodig was, misschien vergoeden ze het dan nog.. Kunt het altijd proberen. En als er niks aan word gedaan blijven hun fouten maken, en bloedtesten verwisselen!! Dat is wel een heeeel erg domme fout.. idd, stel je had je paard toch in laten slapen en bleek achteraf dat het niet nodig was geweest, nou ik weet niet hoe kapot ik dan zou zijn!
Maar iig wel goed dat het weer goed is met je paard! Je hebt echt geluk gehad Lachen Veel plezier nog samen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:31

Ik ben nog steeds benieuwd waar die bloedtest is uitgevoerd, en hoe TS weet dat deze verwisseld is.
Overigens vind ik het apart dat de bloedtest wel als fout wordt aangemerkt, maar de diagnopse ataxie niet. (welke het paard dus blijkbaar ook helemaal niet heeft.... Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:57

Volgens mij heeft die kliniek het gewoon veel en veel te druk de laatste tijden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:01

Needje schreef:
Ik ben nog steeds benieuwd waar die bloedtest is uitgevoerd, en hoe TS weet dat deze verwisseld is.

Daar zit ik dus ook op te wachten...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:07

De meste testen worden naar een lab gestuurd. Als ze m daar verwisseld hebben kan de Vallei daar niets aan doen en wordt hun naam voor niets zo te kakken gezet.