Help, verkochte pony word zometeen terug gebracht, advies me

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanet01

Help, verkochte pony word zometeen terug gebracht, advies me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 14:04

Gister is onze super lieve a pony opghaald. De pony is hier bij ons altijd meer dan braaf geweest. De mensen die hem gekocht hebben waren dan ook helemaal lyrisch tijdens het proefrijden.
Alleen belden ze zonet dat de pony daar niet te houden is en dat ze er al twee mensen met heel veel ervaring bij hadden gehaald, maar die vonden het allemaal geen geschikte pony. (ik durf er niet aan te denken wat ze allemaal gedaan hebben) en dat ze haar komen terug brengen. Ja ze staat er nog geen 24 uur

Ik stond met mijn bek vol tanden en heb gezegd dat ze de pony dan maar moeten terug brengen, daar drongen ze ook op aan omdat ze anders ook weet ik niet waar terecht komt.
Blijkbaar heeft ze geen moment rust gehad om even bij te komen.

Ik heb haar zonder proeftijd verkocht en volgens mij is dit geen verborgen gebrek dus is dit nu terecht ?

Het vervelendste is dat ik al een rijpony voor mijzelf had gekocht. Daar heb ik nu geen plek meer voor dus moet ik naar de verkoper toe dat het toch niet doorgaat terwijl ik al wel had toegezegd. Ik weet niet of ik nu bepaalde verplichten richting diegene heb.

wat nu

Lynn_Nikita

Re: Help, verkochte pony word zometeen terug gebracht, advies me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:05

ja, verlicht ben je het niet, maar zou je een pony daar laten, waar ze nu al niet mee overweg kunnen?
ik zou terugnemen en opnieuw verkopen

snap niet dat ze die pony niet de kans geven om te wennen, is geen plantje of zo

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:07

Misschien toch aan iemand anders verkopen die haar/hem rustig kan laten wennen ? en lekker even met rust laat . en later met hem/haar aan de gang gaat .

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:08

Lynn_Nikita schreef:
ja, verlicht ben je het niet, maar zou je een pony daar laten, waar ze nu al niet mee overweg kunnen?
ik zou terugnemen en opnieuw verkopen

snap niet dat ze die pony niet de kans geven om te wennen, is geen plantje of zo

nee idd !!
wat verwachten ze nou Boos!
dat ze er meteen op kunnen zitten zonder dat het beestje even aan zijn nieuwe verblijf kan wennen .
Bij sommige paardebn duurt het maanden voordat ze *weer* ontspannen zijn.
Bij de andere maar een dag of een week .
heb je dat niet gezegt?
Volgens mij geen echte paarden kenners wees maar blij dat je hem terug krijgt. Ach gut

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:10

Als je al akkoord bent gegaan zul je hem terug moeten nemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:10

Volgens mij hebben ze gewoon een andere pony op het oog en willen ze van deze af?

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:11

het is toch logisch dat hij van streek is in een nieuwe omgeving. als je met je paard naar een andere stal verhuisd zijn ze meestal ook de eerste paar dagen van streek. blijkbaar hebben die mensen geen gezond paarden verstand en ook geen geduld. voor je paardje is dat dus niet het geschikte huis, maar ja voor jouw is dit allemaal wel moeiijker. hoop dat je snel wel een geschikt baasje voor je pony vindt en dat je wat met je nieuwe paard kan regelen. succes

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 14:20

ze hebben een kudde met 7 ijslanders en een paar shetjes.
ik realiseer me dat ik de pony wel moet terug nemen dat heb ik ook toegezegd,

maar ik voel me behoorlijk poedersuiker omdat ik me er op had verheugd eindelijk na 10 jaar weer een rijpaard te hebben. en ik de partij die aan mij heeft verkocht zal mogelijkerwijs ook schadeloos gesteld worden, die hebben ook op een koop gerekend

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:48

@Jeanet,

Zowiezo zou ik de A-pony wel terug nemen echter, ik vind uit coulance dat je ze minder kunt betalen.

Immers jij zit met een stalruimte gebrek en 2x dubbele kosten kwa voer/onderhoud.

Ik vind best dat je daar de huidige eigenaren op aan mag spreken.

zowiezo terug nemen na 24 uur is wel erg kort door de bocht..dus ik denk eerder ook dat ze een ander op het oog hebben die toch leuker/liever etc is.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:44

jeanet01 schreef:
ze hebben een kudde met 7 ijslanders en een paar shetjes.
ik realiseer me dat ik de pony wel moet terug nemen dat heb ik ook toegezegd,

maar ik voel me behoorlijk poedersuiker omdat ik me er op had verheugd eindelijk na 10 jaar weer een rijpaard te hebben. en ik de partij die aan mij heeft verkocht zal mogelijkerwijs ook schadeloos gesteld worden, die hebben ook op een koop gerekend

Misschien dat je op het rijpaard een aanbetaling kan doen, dat ze hem "vasthouden" en je achteraf een vergoeding betaald voor de stalling waar hij nog staat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 14:12

Dat hebben wij ook weleens gehad, alleen bij ons was het niet zo'n ramp omdat we destijds de paarden aan huis hadden (met plaats om de pony weer terug te nemen). Zou het voor jou misschien een oplossing kunnen zijn om de A-pony in een goede manege te stallen in ruil voor het meelopen in de lessen en de verkoop ook meteen via hun te regelen? Op die manier zou je je nieuwe paard evengoed kunnen laten komen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 14:59

Je hoeft hem toch niet zomaar terug te nemen?

Verkocht is verkocht. Het is trouwens oneerlijk van die mensen dat ze de pony geen tijd geven om aan de nieuwe omgeving te wennen voordat ze allerlei beginnen te eisen. Dat ze hem in de wei zetten en het overmorgen nog eens bekijken als het dier wat aangepast is!

NIET terugnemen! (of anders voor minder geld, jij mag je kosten doorrekenen!)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:01

hoe is het gisteren afgelopen??

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:04

ik heb precies hetzelfde meegemaakt, en nee verkocht is niet verkocht. Er bestaat een regel dat ookal koop je een paard dat je m dan binnen een paar maand terug kan brengen, heel vreemd idd. Ik had mijn pony toen ook terug genomen.. kapotte deken kreeg ik er nog bij:) Mja, als ik m niet terug zou nemen zouden ze niet weten waar ie terecht kwam (slager dus)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:07

Klara16 schreef:

Verkocht is verkocht. Het is trouwens oneerlijk van die mensen dat ze de pony geen tijd geven om aan de nieuwe omgeving te wennen voordat ze allerlei beginnen te eisen. Dat ze hem in de wei zetten en het overmorgen nog eens bekijken als het dier wat aangepast is!

Beetje laat he als ze al heeft toegezegd hem terug te nemen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:07

Na nog geen dag het diertje al weer terug willen brengen Nagelbijten / Gniffelen

Die mensen verdienen het niet om een pony te houden, bah... Beestje heeft niet eens de tijd gekregen om te wennen. Zeker de eerste dag ga je toch niet al met het dier werken? Eerst lekker rust geven en laten wennen en langzaam aan kennismaken en beginnen het werk oppakken.

Wel goed dat je de pony weer terug neemt. Inderdaad misschien de kosten doorberekenen aangezien het inderdaad geen verborgen gebrek is maar hun fout. Hoe is het allemaal afgelopen?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:23

Ik zou het dier in dit geval ook terug genomen hebben. Los van of je dat verplicht bent, weet je anders ook niet wat ze met het beestje gaan doen.
Maar ik begrijp niet goed hoe ze die pony binnen 24 uur al helemaal hebben afgeschreven terwijl ze het dier eerst nog zo zagen zitten. Ik vraag me dan ook af of het gedrag wel echt de reden is...
Is de pony intussen al bij je terug? En heb je iets kunnen regelen met dat paard dat je zelf op het oog hebt?

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 15:51

Gistermiddag is ons kleintje weer gearriveerd. Ze schopte zo ongeveer de trailer in elkaar, nat van het zweet, stijf van de angst.
Ik heb een pony nog nooit zo bang gezien. Haar onderlip was compleet stijf en trilde zo hevig. Huilen

Ik heb deze pony de laatste maanden bijna wekelijks mee gehad naar de manege voor menles, nooit geen probleem op de trailer.

Ze is behoorlijk in de war, gisteravond op stal heel nerveus en heel veel slaan met het hoofd. Heb me even afgevraagd of ze mogelijk een hersenbloeding had.
ze staat nu met haar vriendje lekker in de wei maar ze is nog steeds niet ontladen. Kijk het vandaag nog even aan anders moet de dierenarts maar even komen.

Ik heb aan de mensen die haar terug brachten niet veel woorden vuil gemaakt. Weet alleen dat ze de eerste nacht achter een stroomdraadje bij de rest van de kudde is weg gehouden. Dat ze haar gisterochtend uit de wei hebben gehaald om met hun dochter van 6 naar de rijles te rijden en dat onze puk toen over de mevrouw in gestormd (naar de rest van de kudde ???(gokje), geef haar eens ongelijk ?). Op dat moment hebben ze geprobeerd te parelien//robertsen of wat dan ook. Rangorde bepaling zeg maar.
Onze meid was toen compleet uit haar dak gegaan recht omhoog, slaan met de voorbenen etc.
En op dat moment hebben ze besloten dat ze hun kind daar nooit op zouden zetten en is ze direct weer op de trailer gezet

Het knullige is echter dat ze hier zo onderdanig was/is als het maar kan. Als ik haar mee neem van het erf af blijft ze 3 meter achter me lopen en volgt me blindelings.
In de bak trouwens ook, daarom is ze ook zo leuk met kleine kindjes, die hebben het gevoel dat ze een heel parcour door sturen terwijl ze in werkelijkheid gewoon achter mij aanloopt.

We hebben besloten om haar in ieder geval de eerste tijd niet meer te koop aan te bieden voordat we weten wat ze hier aan over heeft gehouden.

Ik heb de eigenaar van het door mij gekochte rijpaard gisteravond verteld. Ik stond daar verdorie in tranen op het erf. Tis niet de manier waarop ik met mensen en dieren omga. Ik heb de koop ontbonden, gelukkig waren ze heel begripvol. De betreffende merrie word niet in de actieve verkoop gezet zodat ze er misschien nog wel is als ik onze puk wel verkoop . We hebben wel de afspraak dat ze vrij zijn met de merrie omdat ik niet weet hoe het met onze pony afloopt.
Laatst bijgewerkt door jeanet01 op 10-02-08 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:59

jeetje, wat verwachten ze??? hoezo eerst even laten wennen?

beter dat je hem terug hebt genomen, maar volgens mij idd geen verplichting tegenover hun. volgens mij hebben ze niet op de goedde manier rangorde willen bepalen. daar hoort een paard nooit zoveel last van te krijgen, en zeker niet zo lang!!!

succes ermee!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:05

Klara16 schreef:

Er is ook nog zoiets als emotionele waarde. Als ik dit te horen zou krijgen zou ik mn pony ook direct terug willen halen.

Denk dat je het goed aangepakt hebt TS. Wel jammer dat je nu natuurlijk je nieuwe paard nog niet op kan halen, maar misschien vind je daar uiteindelijk ook wel een oplossing voor. Hoe is het ondertussen met je pony? Al een beetje bijgekomen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:45

Geweldig dat je er bent voor de pony, menigeen zou haar niet hebben teruggenomen, top.
Ik vraag me wel af wat je met een pony moet uitspoken om dit resultaat te krijgen, verschrikkelijk. Geef de pony maar een knuffel van mij.

Wel fijn dat de mensen van het andere paard hem uit de actieve verkoop houden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:49

alle respect voor ts. Dit heb je heel netjes gedaan. De koper is niet zo handig geweest om eerste even rustig de tijd te gunnen aan de pony. Knap dat je dit zo gedaan hebt. Een voorbeeld voor velen denk ik. Je zult zien dat er straks een koper voor de pony komt en dat je dan blij bent dat ze terug gebracht is door de eerste koper, omdat ze dan veel beter terecht komt. En hopelijk is het paardje er dan nog.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:58

Gelukkig dat je hem terug hebt genomen anders was het het zoveelste "gevaarlijke" paard dat richting slager was gegaan.
Onbegrijpelijk dit soort mensen.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:03

Ik hoop dat je paardje weer helemaal de oude word!
Wat een sullige mensen & je hebt juist gehandeld

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:03

Wat een triest verhaal!!

Wees blij dat je haar terug hebt gehaald......... wat een drama!

Ik hoop dat je een geschikte nieuwe eigenaar vind! Succes