Met zadel in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Met zadel in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 21:24

Kan een paard met zadel op in de trailer? of is dat gevaarlijk..?

Jolliegirl

Re: Met zadel in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:26

je kan ook gewoon optijd weggaan om daar op te zadelen Knipoog
de kans op beschadiging is groot als je eens een goede bocht maakt...
en het lijkt me fijner voor het paard zonder al die poespas eraan Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:27

als ik naar het strand ga met met de trailer dan zet ik haar op de heenweg gezadelt op de trailer
op de terug weg zadel ik wel af.

ik vind dat het met mijn pony goed gaat,ik doe het ook al vanaf het begin zo,geen getob met zadelen in je eentje op de parkeerplaats maar uitladen en wegrijden Knipoog

moet ik langer dan 15 min met de trailer dan zadel ik daar op.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 21:28

ik hoef maar 10 minuutjes met de trailer, maar ik wou dat graag doen omdat ze op andere plekken altijd zo onrustig is en dan is het zo'n gestress voor haar

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:29

Jolliegirl schreef:
je kan ook gewoon optijd weggaan om daar op te zadelen Knipoog
de kans op beschadiging is groot als je eens een goede bocht maakt...
en het lijkt me fijner voor het paard zonder al die poespas eraan Lachen

het gaat mij niet om de tijd, maar ik ben altijd alleen op pad en op de heenweg is er altijd spanning van wat we gaan doen,en als ik dan op de parkeerplaats in mijn eentje moet gaan tobben met zadelen schiet niet op
ik rij met een westernzadel wat aardig wat weegt,en thuis staat ze gewoon op d`r gemakkie,voor mij geen gestress op de parkeerplaats

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:32

als ik met syl naar de club ga dan staat ze 10 min op de trailer met zadel, langer, dan zou ik hem niet op doen. ik doe wel een hoes om m'n zadel voor het evt. schuren met uitladen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:46

Ik doe het sowieso niet.
Vind het niet fijn voor het paard, want het is al zo smal in de trailer. Ook kan het zadel ervan beschadigd raken. En als je een hoes gebruikt kan die door het schuren er ook vanaf gaan en je wilt niet weten wat voor paniek er kan komen als er ineens een hoes op de vloer ligt.
Dus mijn paard heeft ook moeten leren om op te zadelen op een vreemde plaats.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:48

Als ik met de trailer op pad ga en het is niet zo heel erg lang rijden, dan zadel ik haar wel alvast op. Op de terugweg haal ik altijd het zadel van haar af.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:16

AaronYve schreef:
Ik doe het sowieso niet.
Vind het niet fijn voor het paard, want het is al zo smal in de trailer. Ook kan het zadel ervan beschadigd raken. En als je een hoes gebruikt kan die door het schuren er ook vanaf gaan en je wilt niet weten wat voor paniek er kan komen als er ineens een hoes op de vloer ligt.
Dus mijn paard heeft ook moeten leren om op te zadelen op een vreemde plaats.

het zadel ligt op mijn pony,en mijn trailer is 130cm ruimte zat.
en mijn zadel beschadigd echt niet in de trailer, en hoe bedoel je dat de hoes er met schuren vanag kan gaan?
ik heb ook over mijn zadel een hoes zitten en nog nooit gehad dat deze scheef of af was.
wel 1x mijn hooizak terug gevonden tussen haar achterbenen Clown maar geen paniek geweest.
was wel een lange rit en geen gestommel of iets gevoeld/gehoort

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:17

Ik doe het wel, ze staat thuis zoveel rustiger dus waarom dan tobben daar?
Ik doe haar zadel op en dan een staldeken eroverheen, knap zadel wat dan beschadigt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:27

Zo knap hoeft je zadel niet te zijn hoor, ik heb een 2 paard trailer en wil er geen zadel inhebben, omdat het langs de kant kan schuren omdat het de zijkant raakt.
Hooinet in de achterbenen, tja het is maar hoe je paard erop reageert hé. Ieder paard is anders.
Als dit voor jou werkt moet je het gewoon doen, ik zeg alleen dat het niet bij iedereeen kan en bij elk paard.
Ik zadel gewoon liever op als ik ergens ben en niet met zadel de trailer in.
Schuren bedoel ik dat het kan tegen de zijkant en als die hoes dan los gaat kan ie er vanaf vallen.

Ik ben er bang voor hoor

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:31

Ik heb het een tijdje gedaan, tot mijn paard een keer door de bodem van de trailer was gezakt en zich sindsdien tegen de kant aan laat vallen en gaat zitten krabbelen. Dan toch maar liever geen zadel op

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:36

Sodeletuut schreef:
ik hoef maar 10 minuutjes met de trailer, maar ik wou dat graag doen omdat ze op andere plekken altijd zo onrustig is en dan is het zo'n gestress voor haar

Ik doe het zadel tegenwoordig ook alvast thuis op dan staat die lekker rustig en kan ik makkelijk opzadelen. Op andere plekken is die namelijk erg onrustig en dan opzadelen is een ramp. Als die wat meer gewend is om weg te gaan en andere omgeving wil ik hem wel ter plekken opzadelen.
Die van mij staat ook in een 2 paard en doe over het zadel de zadelhoes, heb er nog geen problemen mee gehad dat de hoes los was gaan zitten. Op de terug weg heeft die nooit een zadel op Knipoog

ZIPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:42

Als we dichtbij op wedstrijd moeten doen we het ook wel eens.
Gaat eigenlijk prima. geen probleem.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:45

Ik doe het zelf nooit. Heb mijn paard gewoon geleerd stil te staan op vreemd terrein. Oefening baart kunst. Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:01

AaronYve schreef:
Zo knap hoeft je zadel niet te zijn hoor, ik heb een 2 paard trailer en wil er geen zadel inhebben, omdat het langs de kant kan schuren omdat het de zijkant raakt.
Hooinet in de achterbenen, tja het is maar hoe je paard erop reageert hé. Ieder paard is anders.
Als dit voor jou werkt moet je het gewoon doen, ik zeg alleen dat het niet bij iedereeen kan en bij elk paard.
Ik zadel gewoon liever op als ik ergens ben en niet met zadel de trailer in.
Schuren bedoel ik dat het kan tegen de zijkant en als die hoes dan los gaat kan ie er vanaf vallen.

Ik ben er bang voor hoor

een 2 paards is een stuk smaller om in te staan dan een 1,5 paards.

en naar een andere stal zadel ik ook niet op,maar als ik naar het strand ga en ben alleen met haar op de parkeerplaats ben ik blij dat ze al gezadelt is Knipoog
ze ziet daar vanalles en goed stilstaan is er dan niet bij,wel na de rit dan kan ik rustig afzadelen ,borstel erover deken om en inladen.

ik denk dat het een groot verschil is of je naar een ander terrein gaat of op een drukke parkeerplaats Knipoog

en ieder moet doen wat hij/zij fijn vind Haha!

ik heb een hooizak geen hooinet, hier komt ze niet in vast te zitten.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:55

Mijn paard gaat ook met zadel op in de trailer. Moet ca 15 minuten rijden naar club.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:13

Nooit gezadeld in de trailer....vind ik niet nodig.
Niet prettig voor het paard, kans op beschadiging en wat al je altijd brave paard ineens WEL schikt of blijft hangen met uit/inladen....

ik zadel gewoon op locatie op. En zijn er vervelende paarden bij dan gaat het hoofdstel in op de trailer, uitladen, vasthouden en zadelen. Daana doe ik de mijne.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:16

ik ga wel eens met m'n instuctice (schrijf je dat zo Clown ) mee geweest op wedstrijd ( haar dochten moet dan rijden.
En hun zadelen altijd ''thuis'' op.
hun doen het zo :

-zadel dr op
-zadelhoes er om
-deken over
*en weg Tong uitsteken

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:05

ElCamino schreef:
Nooit gezadeld in de trailer....vind ik niet nodig.
Niet prettig voor het paard, kans op beschadiging en wat al je altijd brave paard ineens WEL schikt of blijft hangen met uit/inladen....

ik zadel gewoon op locatie op. En zijn er vervelende paarden bij dan gaat het hoofdstel in op de trailer, uitladen, vasthouden en zadelen. Daana doe ik de mijne.

dan ben jij dus niet alleen op pad Knipoog
ik ben alleen en mijn zadel weegt ong 15 kg en ik kan niet en mijn pony in de gaten houden en mijn zadel uit de auto halen Clown

en ik heb niets in de trailer waar ze achter kan blijven hangen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:06

Ik een 1.5 paards trailer hebben wij de paarden altijd opgezadeld. Als ze lang moeten staan alleen het zadel erop, en hoofdstel later.
2 paards is te smal en staan ze zonder zadel.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:07

Tja het kan wel. Ik zie t vaak genoeg. Zelf durf ik t niet met mijn paard. Ben als de dood dat ie blijft hangen of zo aan mijn zadel. We hebben wat problemen gehad met laden. T gaat nu goed en durf dus t ritueel niet te veranderen door t zadel er op te doen als ie op de trailer moet. Dus misschien dat ie t wel goe zou doen hoor maar ik ben te scheiterig.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:41

Op mn werk zette ik ze altijd gezadeld op de trailer.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:55

Ik heb nooit het zadel op in de trailer.
Zadel altijd pas op de plaats van bestemming op.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:59

Soms wel met zadel en soms niet. Als ik alleen ben met de merrie gaat het zadel op. Op vreemd terrein zonder hulp is ze lastig te zadelen. De ruin kan ik rustig het zadel op doen in de trailer. Ik wurm me wel wat tussen het schot en de wand door is bij hem wel vertrouwd. Dat doe ik dus met de merrie niet vandaar dat ik haar dan thuis opzadel. Geeft voor haar wat minder stress.
Met onze vorige trailer, 1,5 paards, zadelde ik altijd op in de trailer.