Ouder paard verkocht, nu problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Ouder paard verkocht, nu problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 21:50

Hoi allemaal,

Destijds heb ik de moeilijke beslissing genomen om mijn 17 jarige kwpn ruin op pensioen te sturen omdat hij ernstige cornage en atrose had. Rijden in de bak was voor hem niet te doen, zelfs 1 rondje draf was niet te doen.
Omdat ik niet egoistisch wou zijn en hem gelukkig wou maken ben ik op zoek gegaan naar een goed plekje voor zijn pensioen.
Ik kwam uit bij mensen die hem een goede plek konden bieden voor zijn pensioen en af en toe eens een buitenritje wouden maken.
Hij ging gezond bij mij weg buiten de atrose en cornage na dan. Hij is ook niet gekeurd want hij zou toch afgekeurd worden.

Nu word ik al een poos gebeld en gemaild en op msn over het betreffende paard dat hij ineens heel veel pijn heeft en zijn stal kapot trapt. Ook zou hij het uitschreeuwen van de pijn. Ik word hier zelfs op aangekeken dat ik hem niet had moeten verkopen.
Het blijkt dus dat zij 4 a 5 keer per week op hem rijden en ik heb duidelijk aangegeven dat dit niet meer kan!

Ik krijg nu nare reacties van die mensen dat ik hem niet had mogen verkopen ( a la €400) en dat het mijn schuld is.

Wat moet ik hier nu mee? Contact onderhouden etc vind ik niet erg maar wat moet ik hiermee?

Arabian_Girl

Re: Ouder paard verkocht, nu problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:53

Ook lekker dat ze er gewoon volop mee gaan rijden.
Kan je hem niet terug halen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:54

wat willen die mensen dan, dat je hem terugneemt?
hoe lang is het geleden dat je hem verkocht hebt.
wel balen dat het niet goed gaat, maar je hebt toch niets verzwegen, het is nu eenmaal een risico als je een ouder paard koopt dat hij iets gaat mankeren.

Ik denk als het mijn paard was geweest dat ik zelf de beslissing zou hebben genomen om hem te laten inslapen. Cornage en artrose zijn imo ernstige problemen, die ik niet aan een ander over zou laten. maar goed, dat is ieders keus.

sterkte ermee!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:55

Jeetje dat vind ik wel erg fout van die mensen
Jij denkt dat je je paardje een goeie ouwe dag geeft, en er word 4/5 x op hem gereden terwijl je duidleijk hbet gezegd dat dat niet kan.
Dan vind ik hun fout en jij niet hoor.
Hun hadden hem niet zo zwaar moeten belasten, omdat hij al niet meer 'gezond' is zeg maar.
En wat jeermee kan doen, ik heb geen id.
Die mensen zeggen dat je hun duidleijk hebt gezegd dat ze niet zo vaak mochten rijden.
Meer niet echt denk ik

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:57

Je kan een paar dingen doen, maar ik zou zelf als eerste contact zoeken en vragen waarom ze zoveel rijden. Vragen of ze iets over zijn gezondheid gewoon niet goed begrepen hebben.
Al naar gelang het antwoord kan je misschien actie ondernemen.

Omdat je mensen nooit kan dwingen (en paarden ook niet) kun je ze het niet meer verbieden. Wel duidelijk proberen te maken en nog even aankijken.
Als ze gewoon toch willen rijden, kan je of je ogen sluiten en het niet meer als jouw verantwoordelijkheid zien, of je probeert hem voor hetzelfde beedrag terug te kopen, en vervolgens een ander huis voor hem te zoeken, waar ze wel het paard voorop stellen.
Het ligt ook een beetje aan of er een koopcontract is en wat daar precies in staat vermeld.

geerke

maar als een rondje in de bak al niet meer kon,dan kan een buitenrit ook niet meer toch?
Beetje achteraf gepraat maar je had hem beter zelf kunnen houden of inlaten slapen,je kunt haast geen mens vertrouwen,maar ja,dat wist je ook niet van tevoren...
En nu??ik zou het niet weten,arm beest......

TaanStippel

Af en toe een buitenritje vind ik wat anders dan 4/5 keer per week rijden, tuurlijk krijgt hij dan pijn als hij dat niet meer kan.
Ik weet niet of je een koopcontract hebt gemaakt toen, maar daar staat dan in wat de doeleinde met dit paard kunnen zijn en dat is niet wat ze nu doen. Maar misschien kan je hem dan wel het beste terugnemen en opnieuw verkopen, aangezien hij nu niet een lekker pensioen leventje leid waarvoor jij hem had verkocht, ik denk dat ik dat zou doen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 22:00

Bedankt voor de reacties.

Ik heb hem eind augustus verkocht.
Die mensen beweren dat hij geen cornage meer heeft en daar geen last meer van heeft, geeft mij een raar gevoel omdat dit vastgesteld is door de dierenarts.
In de bak rijden kan niet doordat het zand erg stoft en in het bos niet. Een rustig buitenritje kan hij wel.
Op het land staan vind hij ook heerlijk en heeft hij volgens mij gezien geen pijn.

Ophalen kan ik niet, geen stal, geen geld, geen vervoer, lastige situatie.
Oude eigenaresse wil hem wel terugkomen maar die mensen willen hem waarschijnlijk niet kwijt

Geen koopcontact!
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 23-01-08 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:01

jee, ook leuk, denk je je paard een goede oude dag te geven, krijg je zoiets.
Ik vind niet dat dit jouw fout is, je hebt namelijk duidelijk aangegeven dat hij niet meer (volop) gereden kan worden.
Ik heb alleen geen idee wat je ermee kan/moet doen...

Heel veel succes/sterkte ermee in ieder geval

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:04

ik zou de huidige eigenaars even herinneren wat je hebt aangegeven bij de verkoop
de mogelijkheden en beperkingen van het paard ,wat hij nog wel en niet zou kunnen
en dat de prijs er ook naar was
veel meer kun je er niet mee eingelijk

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:08

Klinkt mij in de oren alsof die mensen een goedkoop rijpaard zochten. Jammer, en echt rot voor het paard, die is er de dupe van.

Wat ik alleen niet begrijp, je zegt dat die mensen hem waarschijnlijk niet kwijt willen? Maar wel klagen? Die vat ik niet. Wat willen die mensen nou eigenlijk van je dan?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 09:49

Ik heb geen idee wat die mensen eigenlijk wel van mij willen. Volgens mij denken ze dat ik wat achter heb gehouden en als ze maar lang genoeg mij stalken en rot laten voelen ik zogenaam ga bekenen wat er met hem aan de hand is.
Maar hij heeft verder niks,

Ik krijg nu PM van mensen die intresse hebben in dit paard, Jongens, Ik sta hier buiten dit is NIET mijn paard dus ik kan niet belissen of ie naar iemand anders gaat!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:54

tsjonge je.. als ze hem niet terug willen geven dan moeten ze ook niet zeuren..

erg vervelend verder voor jouw.. jeetje mina..en cornage wat zo over gaat.

als ik jouw was zou ik heel duidelijk zeggen dat niks verzwegen hebt en dat je hem wel terug wilt nemen voor 400 euro (of minder, maar is al niet veel geld Tong uitsteken) en dan neem je contact op met andere mensen.

geen koopcontract maakt in dit geval niet zoveel uit. als je een paard van 400 euro komt moe tje wel beter weten vind ik.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:18

Moeilijke kwestie, in ieder geval zou ik als ik jou was het contact dat ze zoeken niet negeren. Met negeren komen jullie beide niet tot een oplossing en het zal uitlokken tot meer reactie.

Zoek contact met de huidige eigenaar en vraag deze inderdaad wat ze nu precies van je willen. Als je dat niet weet kun je ook niet op zoek naar een oplossing.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:20

precies.. wat willen ze nou precies...

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:27

Ik zou zou verdere stappen ondernemen. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om contact met deze mensen te onderhouden of met hun rond de tafel te gaan zitten. Aangezien jij het paard niet terug wilt heb je er niets meer mee van doen. Jij hebt alles duidelijk aangegeven en zij zijn nu (volgens mij) te laat om het op ongemelde gebreken te steken. Ik zou alleen schriftelijk contact met ze zoeken, vermelden in de brief dat ze alleen schriftelijk met je kunnen communiceren. Het liefst via aangetekende brief. Alle mals en berichtjes voorlopig opslaan zodat je deze (eventueel) kunt gebruiken. Meestal schrikt het mensen behoorlijk af als ze via een brief reactie krijgen. Ik heb een aantal keren te maken gehad met wanbetalers voor mijn stichting (wij vangen oude en geblesseerde paarden op). Na één brief is de boodschap vaak duidelijk. Wil je een voorbeeld of meer info kun je me pb'en

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:22

Moderatoropmerking:
SMS en mail verwijderd. Dit is niet toegestaan op Bokt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-08 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:34

Wordt hier eigenlijk best wel heel verdrietig van, ik hield en hou heel erg veel van dit paard. Het zijn in mijn ogen gewoon ordinaire mensen die nu verhaal zoeken nu een paard meer geld gaat kosten dan verwacht terwijl ze hem wel afraggen. Ik heb duidelijk vermeld niet meer als 2x per week rijden zij rijden 5x per week een buitenrit.

Lekker erbij voor naast je tentamens Ach gut

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:14

tip numero 1

Gewoon negeren! heel simpel dan is het vanzelf afgelopen.....zowiezo al NIET MSNEN..houd de eer aan jezelf! als ze iets willen weten dan kunnen zit dit doormiddel van een brief doen. Meisje/eigenaar UIT je MSN lijst!..niet op haar vragen ingaan..,,gewoon nada noppes niets.

en als het te erg wordt dan doe je toch aangifte bij de politie wegens bedreiging etc , ik denk dat dat de meeste mensen wel afschrikt Vork

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:21

Vervelend dat je niets op papier hebt staan.
Je kan het negeren, maar ik denk dat dat paard Madeleine erg aan haar hart gaat en toch op de hoogte wil blijven over het wel en wee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-08 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:25

Kun je niet de ouders bellen om te vragen wat hun intenties zijn?
Ik kan maar een paar dingen bedenken die ze zouden willen doen:

* het paard terug willen brengen
* gewoon op je zeuren dat je niet eerlijk bent geweest volgens hen
* medische kosten op je proberen te verhalen voor dit paard

Probeer eerst via de telefoon erachter te komen wat hun bedoelingen zijn.
Mocht het uit de hand lopen en het contact zeer onprettig verlopen, dan kun je altijd nog via brieven communiceren of ze de rug toekeren.
Mocht het zo zijn dat ze je ergens de schuld van willen geven of kosten bij je willen declareren wees dan nogmaals duidelijk over het verkoopverhaal van destijds. Waren er voor die tijd ook foto's of andere bewijzen van wat het paard had; dierenartsnota's etc?
Daarmee kun je aantonen naast je verhaal dat je de waarheid hebt verteld en dat het daarnaast zeer onwaarschijnlijk is dat het paard 'genezen' is van een kwaal.
Daarbij mag jij je ook wel uitlaten over het feit dat je hem als 'gezelschapspaard' (met 2 ritjes per week) hebt verkocht en er nu van baalt dat hij 'volop' gereden wordt. Hier zou je dan wel voorzichtig mee moeten zijn omdat ze dan kunnen aandringen dat je hem dan maar weer terug neemt. Mocht dat het geval zijn; je had PB's van mensen die hem wel wilden hebben en de vorige eigenaar toch ook dus dat zal vast geen probleem vormen denk ik.

Hmmm lastig verhaal zo, bel ze gewoon even op dan weet je gelijk waar je aan toe bent Lachen
Ik ben wel benieuwd wat er aan dat smsje vooraf gegaan is; ze begon toch niet vanuit het niets ineens zo'n sms te sturen?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:31

**

Gewoon negeren, niet reageren op mail of msn. Je paard is in augustus verkocht, ze hadden al veel eerder aan de bel moeten trekken met dit `probleem`. daarbij is de verkoopprijs de moeite niet waard om er verder nog een zaak van te gaan maken ofzo!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-08 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:38

jemig wat een verhaal,
Ik zou het ook niet d rug toe kunnen keren hoor, Ik zou in jou geval ook willen weten hoe het nu verder gaat.

sterkte er mee!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 08:06

Hoe het verder gaat weet ik denk ik wel. Hij zal alleen maar verder achteruit gaan als ze zoveel op hem rijden en ik zal waarschijnlijk hier de schuld van krijgen.
In een vlaag van boosheid hebben mijn ouders gister gebeld, maar de lafaards, 1 minuut na ontvangst van het smsje hebben telefoon uitgezet. Nu besloten geen contact meer te zoeken aangezien ik er zelf heel verdrietig van wordt en me erover opwind en dit niet naast mijn tentamens kan hebben. Ik weet vast en zeker dat ik toch nog mailtjes en smsjes zal krijgen over het paard wat er nu weer aan de hand is.

Ik heb de persoon inderdaad uit mijn msn lijst verwijderd!

Bewijzen van zijn ziekte heb ik niet zozeer, behalve verklaring v/d osteopaat dat paard gewoon echt 'op' was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:18

En de verklaring van de dierenarts neem ik aan?
Wel lastig hoor. Maar vooral heel onbehoorlijk tegenover het paard dat het nu zo wordt belast.