huur betalen als paard er niet is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Parce

huur betalen als paard er niet is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 17:07

Mijn merrie zal aankomende zomer waarschijnlijk voor 4 maanden in training voor de keuring gaan en dus niet op pensionstal staan. Nu wilde ik met de eigenaar gaan praten om te vragen of ik in de maanden dat zij er niet staat, minder zou mogen betalen (ik betaal nu 155 euro per maand) Wie heeft hier ervaring mee en wat is een redelijke prijs om te betalen? De paarden hebben zomers trouwens hetzelfde ritme als in de winter - overdag naar buiten en 's nachts op stal.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: huur betalen als paard er niet is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:09

Bij ons is het gebruikelijk dat wanneer je paard afwezig is, je wel de boxhuur betaald (is geloof ik 50 euro) maar geen stro/hooi/biks kosten. Dat scheelt dus echt aanzienlijk. Betaal jij 155 voor alles inclusief?

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:09

Mijn pony is in augustus en september tijdelijk niet gestaan waar ze normaal staat, omdat ze ergens doorgereden werd. Wij hoefden op dat moment helemaal niets te betalen, want ze stonden een maand gewoon de hele dag op wei en betaal je alleen huur aan de buur en een maand op stal maar de stal was wel gereserveerd

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:11

ken ook wel stallen waar je gewoon het volle pond moet betalen,anders is het gewoon pech...weg plek!!
hangt er dus vanaf wat je stal houder wil..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:11

soms betaal je dan maar de helft. Ligt maar net aan je staleigenaar

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:12

Inderdaad. Ik vind het iig niet meer dan normaal dat je iig huur blijft betalen, je box moet immers vrij blijven. Mocht je inclusief staan dan zou ik even overleggen of je alleen de huur voor je box mag betalen excl. je normale verbruik. Dat lijkt mij redelijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:14

ik ben het helemaal met diesel eens en zou zo'n 50 euro nog wel ok vinden.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 17:22

Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik betaal 155 euro inclusief, wat niet veel is - ben ook erg blij met die prijs.
Maar ik vind het best wel zonde om straks voor noppes 4 maanden te betalen (in training zetten kost me al handenvol geld) en als het dus voor minder kan dan wil ik dat natuurlijk graag overleggen met de stalhouder. Hij staat natuurlijk in zijn vol recht als hij 155 euro wil krijgen en dat zal ik dan ook respecteren, maar ik zou het wel jammer vinden..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:25

Sja, aan de ene kant moeten ze de stal wel vrijhouden voor je, en 4 maand minder geld geven is voor de eigenaar dan ook niet prettig.
Maar voor jou is het natuurlijk wel vervelend als je 4 maand voor niks betaalt...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:27

op mijn vorige stal waar ik 185 euro betaalde was een kale box 90 euro

dat was heel netjes geregelt Knipoog

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:13

Ik betaal nu ook kale boxhuur, en over een paar maanden als t paard er is all-in prijs maar ik hoop dat dat niet lang duurt Clown

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:24

een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem, zij heeft haar paard 24/7 op de wei staan op een pensionstal, maar ze wil hem in de winterperiode graag meenemen naar iets (weet niet meer) en ze weet niet of ze dan moet betalen, lijkt mij logisch dat dat nie zo is, maar weet niet.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:58

maak hier vooraf een afspraak over met de pensionhouder, dat voorkomt een hoop gezeur en teleurstellingen achteraf.
Bij ons op stal betaal je de helft van de stallingskosten als reserveringskosten.

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:01

nej je hoeft niks te betalen alspaard {ponny} {nathan} er niet is

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:47

Maroush was ook een paar maanden weg voor training, keuring, dekken enz. Toen hebben we alleen stalhuur betaald en geen stro, voer e.d. Geloof dat dat 100 euro vd 210 euro was.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:48

Als je bij ons weg bent met je paard hoef je de box niet te betalen. je kunt dit met de manegehouder afspreken.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:50

Ik kan het me voorstellen als de stalverhuurder wil dat je gewoon volop door betaald, als je minder of niet betaald, draait hij minder omzet.
Hij kan dan net zo goed een ander paard in de box laten stallen, dat is voor de staleigenaar veel voordeliger.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:19

Voor een volle box betaal ik 330 euro, voor een kale box betaal ik 88 euro. Dat geldt alleen wanneer ik echt een volle kalendermaand weg ben.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:22

alleen kale stalhuur lijkt me redelijk

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:50

gewoon overleggen met de eigenaar. Zij besparen kosten (hooi, stro, bix ect) maar jij wilt je stal ook weer terug na die periode.
Indien je niet door zou betalen zijn zij vrij een andere paard in jouw stal te zetten en dan maar afwachten of er nog plaats is na die tijd. Zelf heb ik altijd mijn volledige stalling door moeten betalen zomer en winter en ook als ik met mijn paard op vakantie ging. Hiervoor had in de zomer wel een stal indien het weer m zou slaat of mijn paard vanwege bv medisch op stal zou moeten staan.

Ik denk dat de eigenaar best abereid is de stallingskosten aan te passen vooral omdat het over een periode van 4 maanden gaat.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 11:36

Ik zou het redelijk vinden als hij alleen kale boxhuur vraagt mits hij de box echt vrij houd en die periode niet verhuurt aan een ander. Het is natuurlijk wel zo dat jouw huur al is begroot door hem dus kan het zijn dat hij toch de volle mep wil vangen.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:35

Ik zou het idd ook erg vinden als je de volle pot zou moeten betalen,
terwij je paard er niet is.
Maar langs de andere kant is het wel te begrijpen dat de uitbater er wat geld voor wil.
Voor hetzelfde geld staat er een ander paard in je box, waar hij geld van krijgt.
Maar zoals al gezegd, vind ik het eerlijk om toch de helft te betalen.
Het hangt af van uitbater tot uitbater natuurlijk Clown

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:40

Je kan nu wel zeggen je paard verbruikt in die maanden geen hooi en stro, maar de pensionhouder heeft dit wel moeten aankopen en opslaan. Dus heeft de kosten er ook voor gemaakt. Vindt het dus redelijk wanneer je iets meer betaald dan alleen de boxhuur.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:43

Ik had het geen bezwaar gevonden om meer te betalen, ben allang blij dat ik tijdig een stal heb, had t niet zien zitten als ik met paard op trailer nog een uit moest zoeken.
Ik ga op een koeienbedrijf staan, of de hooi en stro nu door mijn paard of door een koe werd gebruikt was niet zo bezwaarlijk, we betalen dan ook per baal. Bix moeten we zelf inkopen

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:47

Kan me voorstellen dat als je in een drukke regio woont, je idd boxhuur moet betalen. Anders kon er ook een ander paard in de box. Echter bij ons is het over het algemeen wat rustiger, en als ik een tijdje weg zou gaan, zou ik dus niets betalen..