Ik mag een pony/paard maar....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Ik mag een pony/paard maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:55

Ja, ik heb mijn vader zover gekregen dat ik een pony/paard mag maar :

* elke dag kamer opruimen
- niet mijn sterkste punt

* altijd lief moeten zijn en luisteren
- ik ben zéér koppig en vaak chagerijnig

* school moet goed gaan
- school is niet mijn sterkte punt maar ik ga meschien naar t Citaverd ( dierenopleidingen / richtingen school)

En ik moet alles zelf betalen ...

Ik heb er echt álles voor over , en ik heb me goed laten inlichten en alles erbij.
Ik heb ook al heel lang bij iemand de pony''s op mezelf moeten verzorgen , en daar mag ik mijn pony of paard ook waarschijnelijk bij neerzetten.

Het enige échte probleem is het geld want ik kan nu wel een werktip als oppasser krijgen, maar dat verdient 4 euro per uur en daarbij komt dat het maar af en toe is.
Krantjes rondbrengen is bij mij gekkenwerk , ik heb het halve dorp moeten doen voor 7 euro de week, en dat was echt niet te doen.
Ik weet dat alles veel kost, maar uiteindelijk wilt mijn vader wel eens af en toe zoveel bij betalen.
Heeft iemand tips voor goed werk , goede voorbereiding , en voor de andere eisen tips ?

Meschien dat iemand ook een leuke (goedkopere) pony weet?
Het mag ook een paard zijn, maar ik had toch liever een pony ( d /e ) omdat ik daarmee nog genoeg kan groeien en bij een ponyclub zou kunnen.
Voor diegene die me afraden of iets minder vinden aan de ponyclub:
ik doe het omdat:
Je dan goede training krijg voor minder geld
Je wedstrijden kunt rijden (dat is iets wat ik al héél lang héél graag wil)
Je goede begeleiding krijgt

Ik wil niet van stapel lopen maar het zijn maar ideetjes : Haha!

Iemand ? Clown

Marigold

Re: Ik mag een pony/paard maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:57

als ik het zo lees... kan je het echt even beter bij verzorgpony's houden...
ik bedoel, die eisen die je vader stelt, dat is niet zo verkeerd, het kan een goede stok achter de deur zijn voor je.
maar dat onderhoud..

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:59

Ik kreeg een konijn op die voorwaarden Haha!

Ik had beter moeten onderhandelen! Knipoog

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:00

een goedkope pony, en als je hem dan hebt ga je hem dan voor die paar Euro die je per maand verdiend voeren enzo.??
Een pony kopen is 1 ding maar hem onderhouden iets anders,
Wat bijvoorbeeld als hij ziek wordt of een keer iets extra nodig heeft dan zal je dat ook moeten betalen.
Nee het lijkt me inderdaad beter om een verzorgpony te nemen.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:01

Mijn vader wilt juist dat ik bij verzorgpony's stop om me te richten op een eigen pony.
Het is inderdaad heel (veel ste Tong uitsteken ) slim van mijn vader.
Ik wil liever tips hoe het wél kan aangezien ik graag achter mijn (droom?) aankan gaan.
Ik hou wel van een uitdaging , en meestal hebben mijn ouders dan iets te veel gezegt omdat het me meestal toch wel lukt , alleen heeft het iniedergeval tijd nodig Tong uitsteken
de kosten zijn echt een een verschriking , dat weet ik , daar heb ik me op vastgesteld , maar als ik mijn ouders ken gaan ze toch wel wat betalen , ze willen alleen dat ik ook ná dat ik een pony heb dat ik dán nog voordeel aan mijzelf heb zeg maar:P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:01

Daarbij als je in je examenjaar zit heb je minder tijd
En zo te lezen weten je ouders er weinig vanaf dus die gaan je dan niet helpen

OOk al aan onvoorziene omstandigheden gedacht?
Koliek enz enz

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:02

Als je nu een pony koopt ruim je de eerste paar maanden je kamer nog wel op en betaal je het zelf, maar daarna zal je vader waarschijnlijk alles moeten betalen Tong uitsteken

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:03

xMariekee schreef:
Als je nu een pony koopt ruim je de eerste paar maanden je kamer nog wel op en betaal je het zelf, maar daarna zal je vader waarschijnlijk alles moeten betalen Tong uitsteken

Als hij dat doet is het ook niet erg, anders ist zielig voor het paard.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:04

een paard of pony kopen is zo gedaan en kost echt niets vergeleken bij het onderhoud.
elke maand stalling kosten iedere 8a10 weken hoefsmid entingen wormkuren etc.

ik denk dat je het beter kan houden bij het verzorgen van pony's totdat je een vast inkomen hebt en er zeker van kunt zijn dat je je pony ook daadwerkelijk kan houden

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:04

haha dit had ik ook toen ik twaalf jaar was. ik verveelde me altijd. toen ik de pony had ging alles veel beter, zat beter in me vel, bijna altijd vrolijk, school ging beter en ik ging er veel en hard voor werken. mijn papa droeg ook een steentje bij, hij zag dat ik er goed mijn best voor deed en steunde me dan. met werk moet je een beetje geluk hebben, gewoon veel rond snuffelen en dan ergens tegen aan lopen, misschien supermarkt ofzo? zou ook niet een te moeilijke pony uitzoeken Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:04

Het voer enzo kan ik heell goedkoop maar goed bij die mensen krijgen waar ik hem neer ga zetten , en ik spaar eerst door tot ik al het nodige een tijdje kan betalen , mijn ouders gaan ook mee betalen , en als ik die voorwaarden goed doorbreng krijg ik iedere keer zoveel euro om te sparen , uiteindelijk betalen ze ook weer een deel.
Ik heb trouwens in totaal 5 weien die ik kan gaan gebruiken inclusief 2 shetten als gezelschap Haha!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:05

Ik denk dat je beter eerst een paar jaar kan gaan sparen.Want als je nu een pony koopt er hij krijgt iets of wordt ziek.....dat kan al snel in de honderden euro's lopen.is niet makkelijker voor je om een paard te leasen?

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:07

Weet ik , ik heb ook problemen met school enzo , en met paarden gaat alles beter , alleen dat zagen mijn ouders niet Tong uitsteken
Daarna mocht ik niets met paarden meer te maken hebben , en toen werden mijn ouders bang voor mij Tong uitsteken
Daarna mocht ik weer rijden en kon ik eigenlijk van álles genieten Tong uitsteken

@ marlies85 : Ik hou niet zó van leasen want dan mag je alleen 1 les per week en 1 keer vrijrijden doen , dat vind ik dan niet zo erg maar dat ik er dan 185 euro voor moet betalen per maand!
Dan kan ik ook gewone les en 1 keer leasen doen , dan kost het me 102 euro , maar daar heb je meer limieten natuurlijk

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:09

Ik voel me nu echt héérlijk , dat ik gewoon aan kan denken dat ik nog sneller gelukkig word dan ik durfde te hopen , ik wil echt alles uitschreeuwe Haha!

SuusJj_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:11

Stel aan je vader voor om wat klusjes voor hem te doen,
zodat jij je paard/pony kan betalen.

Doe zelf de vervelendste klusjes zoals ; stofzuigen, auto wassen.
Alles, zodat je vader ziet dat je echt alles voor je paard over hebt,
dan gaat je vader inziet dat je het echt wil, en misschien betaald hij dan wel het onderhoud van je paard.. Haha!

Succes

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:13

Dankjewel!!
Echy verschrikkelijk ben ik , ik zit met de tranen in mijn ogen van blijdschap!!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:19

Zal ik eigenlijk voor een e pony gaan of voor een veulen ?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:21

oke, als je er dan echt voor wilt gaan,
zoek dan uit wat de pony per maand kost aan onderhoud.
dus tel de huur van de weide, de kosten van hooi en brok, hoefsmid, inenten, en wormkuur bij elkaar op en bekijk wat dat per maand is.
dan een potje sparen voor onvoorziene kosten..
en ondertussen je ogen openhouden, niet de eerste de beste pony kopen, maar echt 1 waar je veel plezier mee zal hebben.

ik bedoelde mijn opmerking echt niet vervelend hoor, ik gun je je pony echt, en weet zelf nog helemaal precies hoe graag ik op jou leeftijd een pony wou..
en ja, ik heb toen ook zelf wel een pony gekocht, ook half op de gok omdat ik dierenarts haast niet kon betalen..
en toen dat een keer wel nodig was hebben mn ouders betaald, maar achteraf vind ik dat ik niet echt slim bezig ben geweest toen Bloos

succes in elk geval, en maak dingen inzichtelijk, dan weet je precies waar je aan toe bent Knipoog

enne, een volwassen, beleerde pony is beter dan een veulen hoor, veulen kan je eerst niet veel mee, het lijkt leuk, maar wachten duurt lang, en hij kost je elke maand geld, terwijl je moet afwachten hoe hij uitgroeit

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:22

Dat ligt er een beetje aan...

Denk je het veulen ook echt GOED op te kunnen voeden? Zelf heel geduldig er mee om te gaan? Nog heel wat jaren moeten wachten om erop te kunnen rijden? Of heb je liever een pony die jouw veel kan leren, waar je al lekker ontspannen mee kunt rijden ect.

Je moet zelf alles een beetje op een rijtje zetten wat je wilt....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:23

niet doen, je kan beter een paard leasen of bijrijden of verzorgen

écht meid, wacht tot je een baan hebt, het is echt heel zwaar en het is al moeilijk genoeg om een paard te hebben en te financieren. Geniet nog even van je jeugd zeg maar Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:25

De wei kan ik goedkoop krijgen en het voer ook.
Ik kan namelijk een wei van mijn buurman en 4 weides (aanelkaar) krijgen waar ik altijd de dieren heb verzorgt

Een veulen vind ik goed voor een band enzo maar als ik realistisch ben dan kan ik hem niet inrijden wat ook kosten zijn en dan verder fatsoendelijk opvoeden zeg maar

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:25

veulen is wel goedkoper, alleen kun je daar niet meteen op rijden en moet ook ingereden worden. zou dan een grote D of E pakken, hoe groot ben je nu?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:26

met een veulen kun je een leuke band opbouwen maar dat gaat ook prima met een beleerd paard.Je kunt er veel grondwerk e.d. mee gaan doen om een sterke band mee op te bouwen
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 02-01-08 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:27

Arabesk schreef:
niet doen, je kan beter een paard leasen of bijrijden of verzorgen

écht meid, wacht tot je een baan hebt, het is echt heel zwaar en het is al moeilijk genoeg om een paard te hebben en te financieren. Geniet nog even van je jeugd zeg maar Knipoog

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen zeg maar maar ik zal het zo zeggen :
Die dingen die ik eigenlijk moet doen zoals school bijvoorbeeld , kan ik eigenlijk alleen doen met paarden, want als ze me dát afpakken dan zie je mij écht veranderen.
Ik hoef hem niet alleen te financieren , maar ik denk eerder dat mijn vader wilt dat ik er werkelijk genoeg voor doe en dat ik er ook nog iets aan heb.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 21:28

Itsmy1987 schreef:
veulen is wel goedkoper, alleen kun je daar niet meteen op rijden en moet ook ingereden worden. zou dan een grote D of E pakken, hoe groot ben je nu?

Ik ben nu 1.65 en ik weeg 52 , dus ik hoop niet te zwaar ?