Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Magic27 schreef:Ja hoor daar weten wij wel raad meeIk hoop dat iemand met zulke zakjes raad weet
Biieniie schreef:Tegenwoordig is het toch overal verplicht om een cap te dragen, zodra er zonder cap gereden wordt ben je onverzekerd.
Ilsje_ schreef:of zet gewoon een cap op
Citaat:Attentie!!
U kunt als onderneming uw eigen rijbaanregels vaststellen. U dient echter onderstaande regels tenminste op te nemen
Net als in het verkeer gelden ook in de rijbaan/rijbanen van deze accommodatie regels.
Ruiters/menners/koetsiers dienen zich aan onderstaande rijbaanregels te houden. Desgevraagd geven de
bestuursleden/ondernemer/medewerkers en de instructeur(s) u graag een toelichting.
• Bij het rijden dienen alle ruiters een goed passende veiligheidshelm met gesloten kinband en voorzien van de CE
en EN-1384 markering te dragen.

Karin_88 schreef:bij ons op de manege is het op het gehele terrein verboden zónder cap te rijden.
ook meen ik dat er verzekeringen zijn die wel willen dat je er zoveel mogelijk aan doet de kans op eigen letsel te verminderen, lees: rijlaarzen, broek, maar zeker ook een cap of bodyprotector.
**van die verzekeringen weet ik weinig vanaf, dus als ik het mis heb, sorry daarvoor**
*edit, ik tem even, topic staat verkeerd
marjoleinft schreef:bij mij op stal is een cap dragen niet verlpicht, maar iedereen draagt er automatisch een.
een cap zegt ook niet alles mijn tante is een paar maanden geleden onderuit gegaan met haar paard en had een cap op .
en ze had evengoed een zware hersenschudding.