ElanII schreef:Tot 2 x toe zeg jij iets in de trant van: "maar zij hebben toch onderzoeksplicht"...
Door deze opmerking van jou kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat jij niet helemaal eerlijk bent geweest tegen de kopers, tenminste als je ermee bedoelt van "Als ik niet zeg dat hij af en toe behoorliijk vervelend kan zijn en zij vragen niks, dan is het goed".
Misschien heb jij ze wel eerlijk ingelicht en dan hoef je je paard niet terug te nemen.
ja begrijp het ook even niet van dat onderzoeksplicht.
Feit is dat als je je paard anders voorgesteld hebt als hij werkelijk is, zoals bv hij is verkeersmak maar dat is hij niet, of bv hij kan door een beginner gereden worden maar in de praktijk niet, gewoon om een voorbeeld te geven he.
Dat heeft niets met onderzoeksplicht te maken, dat is een verkeerde voorstelling van zaken geven.
in dat geval heb je mondelinge overeenkomsten gemaakt waar je je niet aan gehouden hebt.
Ook particulieren moeten garantie geven, 4 maanden lang
ik vind dat deze meneer het eerlijk met je op wil lossen, hij vraagt gewoon of je het paard terug wilt nemen.
het verbaas me trouwens wel dat omdat je particulier bent mensen erg mild reageren, ik als handelaar zou hier niet zo makkelijk mee weg komen of ik nou in me gelijk stond of niet