Niet te vreden scheren fair of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romy18

Niet te vreden scheren fair of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 17:52

Hey
ik heb zojuist voor de eerste maal een klacht gehad van iemand wiens pony ik gister geschoren heb en wil nu even vragen of het fair is wat ik gezegd heb of niet. (lang verhaal)

Ik was gister precies volgens afspraak om 4 op het adres (het regent dat het giet), niemand te zien. Ik bellen naar het nr dat ze me hebben gegeven voor het geval dat er iets tussen zou komen, 5 keer gebeld geen gehoor... ondertussen 15 min later stond ik op het punt om naar huis te rijden komen ze aan lopen.
Zij:Ja mevrouw heeft u een scheerapparaat dat op baterijen werkt?
Ik:Nee dat had je me aan de tel al gevraagd en toen heb ik gezegd dat ik stroom nodig heb.
Zij: Ow dan moet ik even bij de buren gaan vragen of ze stroom hebben. (15 min later komt ze terug) Ja we kunnen het bij de buren doen rij daar maar heen. Dus ik rij met de auto 20 meter verder, moeten ze de pony nog uit de wei plukken en duurt het nog eens 10 min voor ze met natte pony en al aangekomen zijn bij de buren. (ik sta ondertussen al 40min te wachten)
Zij: kan je in de regen scheren?
Ik:nee de pony moet droog en schoon zijn anders is het erg moeilijk scheren en wordt het niet zo mooi.
Zij: Ow ja maar je moet hem toch wel even doen want ik heb morgen wedstrijd.
(ik stond echt bijna te koken en was aan het verzinnen om naar huis te rijden) maar goed ik heb de pony dan toch in de regen staan scheren ondertussen was het bijna 5 uur en dus ook al zo goed als donker, dus ik vraag om licht hebben ze niet... ik heb de pony dus zo goed en kwaad i(n de stromende regen en het donker) als het ging helemaal geschoren elk stukje wel 2 gehad voor de zekerheid. Ik ben klaar en zeg kijk even of je nog wat ziet, nee is niet nodig ik heb tijdens het scheren al mee gekeken, beest een natte niet waterdichte mss net 200grams deken op en terug op de wei gezet en mij afgerekend. (ik dacht ondertussen weet je je zoekt het maar uit)
Krijg ik net telefoon,
Zij: Ja met de zus van ... je hebt hier gister een pony komen scheren en nu zagen we vandaag dat je nog wat stukjes bent vergeten onder zijn buik en nog ergens, zou je die morgen even bij kunnen komen werken.
Ik: Sorry maar ik kan dat niet komen doen zonder km vergoeding, ik heb aan de telefoon verteld dat de pony schoon en droog moet zijn en dat ik stroom en licht nodig heb (staat overigens ook overal in mijn advertentie's) en dat heb ik je zus gister ook nog eens verteld.
Zij: Ja maar er is voor een volledige scheerbeurt betaald.
Ik: Ja maar de conditie's waarin ik moest scheren waren niet volgens afspraak, verder heb ik nog gevraagd te controleren maar dat was niet nodig, dus zonder vergoeding kan ik dat niet komen doen.
Zij: Ik vind toch dat je morgen moet komen want ze heeft voor een volledige scheerbeurt betaald en die heeft ze niet gekregen.
Ik: Wanneer ik die vergoeding krijg is dat geen enkel probleem.
Zij: Dat doen we niet we zullen er wel voor zorgen dat er andere reclame voor je gemaakt wordt.
Ik: Je gaat je gang maar al mijn klanten zijn tevreden.... (over mij werk) Hier werd de tel erop gegooid.

Het is voor mij 110 km rijden dus ik vind het niet normaal dat onder de omstandigheden waar in ik de pony heb staan scheren die km vergoed worden wanneer ze willen dat ik dat bij kom werken.
Wat vinden jullie hier nu van? Nu achteraf bekeken had ik meteen moeten zeggen dat ik er niet aan begon maar dat is nu te laat, ik ben ook bijna zeker dat de plukjes die zijn blijven zitten echt minimaal zijn, maar dan nog zonder licht en met een natte pony kan je er bijna donder opzeggen dat er wel iets achterblijft.
Ik vind dat ik mijn recht sta om iig km vergoeding te vragen, ben wel 1,5 uur onderweg... dus dan weten jullie vast dat wanneer er slecht reclame over mij rond gaat waar dat aan ligt Slapen

Thx voor het lezen en ik hoop op eerlijke reactie je hoeft me niet te sparen als je het er niet mee eens bent.

Greetz
Laatst bijgewerkt door Romy18 op 09-12-07 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

twinducklin

Re: Niet te vreden scheren fair of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:56

hoe jij het schrijft vind ik dat jij in je recht staat. Je hebt de pony toch ook volledig geschoren? Verder heb je duidelijk aangegeven dat de omstandigheden ( natte pony, geen licht ) niet erg meewerken en heb je ze gevraagd te controleren, wat niet hoefde volgens hen.. niet jouw probleem verder dus vind ik

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:57

Nou ben het helemaal met jou eens. Ten eerste lijkt het mij nogal logisch dat je een pony die je zo nat uit de wei haalt eigenlijk niet kunt scheren, ten tweede heb je toch gevraagd of ze nog even wilden controleren en dat was niet nodig want ze hadden het al gezien en ten derde, zonder licht lijkt me niet zo handig scheren, en ook dat is niet jouw schuld. Zij zijn niet op tijd op stal geweest en vind eigenlijk nog heel netjes dat je de pony nog geschoren hebt, denk dat ik zelf zo rechtsomkeert gemaakt had bij deze situatie. Dus ik vind dat je helemaal gelijk hebt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:58

Je bent imo zelfs veel te goed geweest Ja

Bij een nog nat paard (waar duidelijk niet geprobeerd is hem schoon en droog te krijgen) was ik denk rechtsomkeerd gegaan... Jij hebt nog het fatsoen hem te scheren..

Nee ik zou het die mensen maar lekker zelf uit laten zoeken Ja

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:03

Pff, fair?! MEEEEER dan fair! ik had het geduld hiervoor niet gehad hoor!! echt niet bahbah. Wat een volk om dat zo op die manier te doen, slaat toch nergens op.

En die reclame zal wel mee vallen, bovendien 110 km verderop, dus een plek waar je toch niet echt heel vaak zal komen neem ik aan Knipoog

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 18:18

Alvast bedankt voor de fijne reactie's, opzich weet ik wel dat ik mijn recht sta maar ik vind het gewoon echt niet fijn dat die mensen niet tevreden zijn, en nee ik kom niet vaak ik die buurt maar toch het idee dat er zo dadelijk slechte reclame rond gaat zit me niet lekker, zoizo inet gaat heel snel en een goede naam is zo afgebroken... hoop maar dat het mee gaat vallen en dat de klanten die ik heb zich er niet te veel van aan trekken...

greetz

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:21

Ik denk dat het wel mee zal vallen, de mensen die tevreden zijn zijn tevreden, ongeacht wat een ander er van vind, en mochten ze er dan naar vragen zou ik gewoon het hele verhaal uit leggen, en dan moeten ze zelf maar beslissen hoe het zit.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:26

Nou vind dat je heel aardig bent geweest, zij willen ziet controleren na de scheerbeurt, sorry hoor maar ik controleer de mijne ook terwijl ik er bij het scheren bij ben geweest.
En dat het voor jou ook nog eens zo ver is, 110 km, vind ik wel dat je een reiskosten vergoeding mag vragen voor het feit dat je terug moet komen, dat hun vandaag pas gaan controleren en dat is niet jou schuld. En dan nog jij hebt je best gedaan en als hun nu gister samen met jou ff hadden gecontroleerd dan had je ook niet terug hoeven te komen. Beetje lakse mensen lijken het wel.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:28

ik vind dat ze nog blij mogen zijn! had laatst ook een afspraak met stalgenootje, op afgesproken tijdstip was ze er nog niet dus ben eerst mijn eigen pony maar gaan doen. Toen ik daarmee klaar was en op punt van vertrek stond kwam stalgenoot aan. jammer genoeg voor haar ben ik zonder het paard te scheren vertrokken.

En ik had me eerlijk gezegd in die omstandigheden ook niet aan scheren gewaagd. dus vind dat ze nog blij mogen zijn

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:31

Ik was niet eens begonnen......

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:36

Albert schreef:
Ik was niet eens begonnen......

Ik was er niet eens heen gegaan. 110 kilometer voor een paar tientjes? En dan ook nog weer terug.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:36

Eigenlijk had je er niet aan moeten beginnen maar dat is misschien en leer voor de volgende keer...
Verders heb je juist gehandeld en je voorwaarden van te voren aan de telefoon verteld...ze heeft het zelf niet meer gecontroleerd dus ik zou ook niet meer terug gaan..

verders weet ik ook dat je goed werk afleverd en dat dit hun eigen schuld is...(je hebt vorig jaar mijn vorige paard nog geschoren)

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:37

Je vedient een Oscar.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 18:38

110 km heen en terug he dus 1,5 uur heen terug, wel fijn om te horen dat ik groot gelijk heb.. Bloos

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:38

Ik had niet geschoren...
waarschijnlijk al niet vanwege te laat zijn..
En vervolgens wegens nat...
Dus vind dat je toch al aardig aardig was...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:41

zoals jij t schrijft geef ik je gelijk, maar wij zien maar 1 kant van t verhaal natuurlijk. maja altijd vervelend als zoiets je gebeurt...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:57

Ik had er ook niet naartoe gegaan, kom op, 110 km en dan achteraf nog zeiken!
Er zijn tegenwoordig mensen genoeg die scheren dus zover hoef je niet te rijden.
Ze moeten blij zijn dat je dat allemaal maar voor lief genomen hebt want bij mij hadden ze ook een slechte gehad, wedstrijd of niet, dan zoeken ze maar een ander!
En die slechte verhalen, als je dit aan nieuwe klanten uitlegd snappen ze dat wel, tenminste de meeste dan toch lijkt me.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:58

Nog een geluk dat je geen enorme optater hebt gekregen... Electriciteit en nattigheid gaan slecht samen hoor.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 02:51

TS dat heb heel erg goed gezegt, zij wisten waar ze aan moesten voldoen om hun paard te laten scheren, en dat hadden ze dus niet jammer voor hun.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:32

Helemaal gelijk heb je.
Dat je dat trouwens voor idd een schijnbedrag hebt gedaan, niet meer dan normaal dat je je
kilometers gaat berekenen, je auto loopt toch niet op water..
Dan met de huidige benzine/dieselprijzen...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:12

dat je die natte pony al hebt geschoren.....

ik scheer een pony niet als hij niet droog is. heb het 1 keer gedaan, omdat de mensen er vrij weinig aan konden doen. (midden in de zomer 35 graden en een ijslander met nog wintervacht) maar heb toen de kosten van het slijpen van de messen erbij geteld.

het is sowieso ook heel slecht voor je apparaat en je messen.

ik vind dat je al aardig genoeg bent geweest en zou daar ook nooit meer terug komen
bellen ze maar een andere gek voor die paar plukjes.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:10

Hihi, ja, moet je ze even vragen of ze een scheerapparaat op batterijen hebben, kunnen ze het zelf even bijwerken..

Pfff, nee hoor, je hebt groot gelijk. Kan me voorstellen dat het dreigement "andere reclame" maken je niet lekker zit omdat het niet fair is en waarschijnlijk vertellen ze dan alleen hun kant van het verhaal. Maar goed, zo te horen heb je al meer tevreden klanten dan ontevreden klanten en hier heb je ook weer van geleerd denk ik! Volgende keer kijk je wel 2x uit voordat je aan iets begint waarvan je misschien wel weet dat het resultaat niet wordt zoals jij wilt ook al zegt de klant van "doe maar".

Je hebt gewoon ook een heel sterk punt, je hebt nog gevraagd het te controleren en dat hoefde niet. Beurt voorbij, toch?
Misschien kun je die mensen daar zelf nog over opbellen (ook al is het voor je eigen gemoedsrust), die zus heeft waarschijnlijk ook een ander verhaal gehoord dan de waarheid!

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:37

Zoals jij het verteld heb je goed gehandeld. Knipoog

Heb meer medelijden met het paardje wat daar is achtergebleven. Net geschoren, zonder waterdichte deken weer de wei in.
Brrrrrrrrr.......die zal het koud hebben!!!! Boos!

Maar ja, dat is wat je zegt hun pakkie aan. Die zullen eerdaags een nog grotere rekening van de dierenarts krijgen.
Sommige mensen!!!!!!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:42

Je bent veel te aardig zelfs! Ik had echt rechtsomkeert gemaakt! Als ze de pony niet fatsoenlijk kunnen aanleveren, dan is het hun probleem!

vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:00

Wat heb jij een geduld zeg!!
Complimenten Knipoog