Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
polly2 schreef:Als je betrapt wordt op het verzwijgen van afkeuren, ben je nog niet jarig. Dit wordt dan als een gebrek gezien op basis waarvan de koop weer ongedaan gemaakt kan worden. Als jij als verkopende partij op de hoogte bent, van afwijkingen, moet je dit er bij vertellen.
Dit gebeurt lang niet altijd, maar je kunt er behoorlijke problemen mee krijgen als je dingen verzwijgt.
meissielief schreef:wat de ene dierenarts afkeurd , hoeft een ander nog niet af te keuren
Citaat:Als je betrapt wordt op het verzwijgen van afkeuren, ben je nog niet jarig. Dit wordt dan als een gebrek gezien op basis waarvan de koop weer ongedaan gemaakt kan worden. Als jij als verkopende partij op de hoogte bent, van afwijkingen, moet je dit er bij vertellen.
Dit gebeurt lang niet altijd, maar je kunt er behoorlijke problemen mee krijgen als je dingen verzwijgt.

meissielief schreef:ja maar je hebt zelf ook de plicht om een paard wat je koopt te laten keuren
polly2 schreef:meissielief schreef:ja maar je hebt zelf ook de plicht om een paard wat je koopt te laten keuren
StableEnable schreef:@polly2
Nee, ik bedoel ook niet dat je de keuring moet verplichten, maar dat als er een keuring is gedaan dat in het paspoort wordt vermeld. Dan weet je in ieder geval dat er iets na te trekken valt. En inderdaad, een goed advies is goud waard. Maar mij gaat het vooral om de paarden. ik weet dus dat er een week geleden een paard is verkocht (ws. aan iemand met te weinig verstand van zaken) die echt kreupel is en een progressief gebrek heeft. Dat vind ik erg jammer voor het dier.