waarom paarden zo duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

waarom paarden zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:16

waarom zijn de paarden op het moment zo duur want voor een
pony zonder stamboom die verder wel gewoon normaal kan lopen en een correcte bouw heeft betaal je al gauw 3500 4000 euro. mijn vraag is waarom zijn ze nu zo duur want wij zijn nou opzoek naar zo'n pony (E pony klein paard) met een max buget van 2.500 omdat je ook er nog een zadel hoofdstel en overige kosten bij moet tellen

dus waarom zijn ze zo duur

gr nini_Roosje

Corellaa

Re: waarom paarden zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:18

gewoon goed zoeken, meestal kan je ook wel bieden..

goed zoeken, niet te snel willen gaan, ergens staat er vast een paard wat bij je past Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:20

StalHaast schreef:
gewoon goed zoeken, meestal kan je ook wel bieden..

goed zoeken, niet te snel willen gaan, ergens staat er vast een paard wat bij je past Lachen

te snel doe ik zeker niet ik weet wat er van kan komen heb het al erg vaak gezien

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:21

Ja hoor, ze zijn er echt wel goedkoper. Moet je gewoon wat langer zoeken en informeren bij verenigingen/maneges. er staat meer te koop dan je denkt en je hebt ook wel mensen die het belangrijker vinden dat paardje op een goede plek komt dan de prijs. ook hier op bokt staan ze wel te koop. Of het jouw paardje is..... dat is gewoon afwachten natuurlijk, maar ze zijn er echt wel.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:58

De prijs die jij noemt is niet niks inderdaad. Maar ik weet ook niet naar wat voor een pony je zoekt qua wedstrijdniveau/ervaring en leeftijd.
Wel is het natuurlijk zo dat een paard qua onderhoud ook nog redelijk wat kost en alle verkopers hun aankoopsprijs plus (een deel van) de onderhoudskosten (of trainingskosten) vaak ook terug willen zien.
Zelf heb ik mijn Gelderse (toen 2,5 jaar met papier, ruin) voor minder gekocht dan jij noemt!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:02

Mijn eerste paardje was zelfs onder de 1500,=, gezond en wel...
Nu heb ik 2 paardjes die beide ver onder de huidige prijzen zitten..

Alle 3 zijn ze wel maar 2,5 jaar, maar wel met goeie KWPN-papieren..

Het is ook maar net wat voor eisen je stelt...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:06

voor dat bedrag kun je zeker wel een pony/paardje kopen. Maar niet een die fantastisch loopt en alles al kent en niet ouder is dan 14.
maar je weet nooit, blijf zoeken en bedenk vooral eerst wat je belangrijk vindt. Niet alle paarden zijn zo duur.

Dus: wat zoek je precies??

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:12

er zijn ook goedkopen bij hoor Lachen en hoe minder een paard kent hoe goedkoper hij is, aangezien er veel tijd en eventueel geld in zit, als je bedenkt dat een ouder paard die al veel kent dus ook meer dagen in voer en da kosten heeft, en ze niet super veel verlies willen maken ...nja een hond houden is nu eenmaal goedkoper dan een paard. paardrijden en eromheen is nu eenmaal een dure hobby... ik zag een mooi paardje maar stond de schoft niet bij...hij is echt prachtig alans zijn hooft. de rest zie ik niet.
donkerbruin/zwart en springen 1.50 m dus HEEL klein zal hij niet zijn Haha! en heel goedkoop (je zou dus wel even je da maar dat moet altijd even laten kijken of er een rede is dat hij zo goedkoop is)

hij zou goed te berijden zijn enzo maar ja dan noch Haha! pm me maar als je intressen hebt!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:32

ik ken ook nog een d pony bijna e pony, springt 1 m makkelijk en is verder heel braaf Haha! ik denk help je even Haha!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:35

Gewoon blijven zoeken.. er zijn echt wel wat goedkopere 'leuke' paardjes..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:50

Wie zoekt, zal vinden.Gewoon rustig en goed zoeken.Wat mij wel opvalt zijn dat (ex)dravers doorgaans goedkoper zijn.Maar ik weet niet wat je precies zoekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:00

AlexandraM schreef:
ik ken ook nog een d pony bijna e pony, springt 1 m makkelijk en is verder heel braaf Haha! ik denk help je even Haha!

haha dat is net iets te klein moet echt een flinke E of klein paard zijn ^^

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:03

Ogen en oren open houden, ze zijn er echt wel het kost alleen wat speurwerk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:06

Ga vooral niet uit van de prijzen die op marktplaats staan, en ook de prijzen vaak hier op Bokt. Ze zijn echt belachelijk hoog, en het zijn vraagprijzen. Ik vraag me ook echt af hoeveel mensen er ook daadwerkelijk die prijs krijgen. Mensen zien die hoge prijzen staan, en gaan het zelf ook vragen, maar dat wil niet zeggen dat ze ze daarvoor verkopen! Ik ken dus echt legio pony's voor die prijs, sterker nog, de meesten pony's zitten gewoon in die prijsklasse. Kijk eens verder dan op internet. Ga inderdaad eens die verenigingen af.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:20

indd prijzen op internet zijn erg hoog. probeer het eens bij een handelaar. die van ons zit altijd veel lager met de prijs dan die van marktplaats. terwijl de paarden niet minder zijn.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:33

Ik heb evt ook nog een mooie merrie van 2,5 te koop staan.
We zijn haar nu aan het beleren...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:36

Ik was op zoek naar een shetlander en vond die prijzen ook behoorlijk hoog, maar als je goed zoekt zijn ze echt te vinden, heb er nu een gevonden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:38

femmefatale1 schreef:
Ik heb evt ook nog een mooie merrie van 2,5 te koop staan.
We zijn haar nu aan het beleren...

met 2,5 ?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:21

Ja... beleren wil niet zeggen dat een paard volop in training staat.. iets wat sommige mensen wel denken...

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:25

prijzen op marktplaats zijn inderdaad aan de hoge kant, maar toch.... de aanschafprijs van een paard is nog een schijntje vergeleken met de onderhoudskosten... Verdrietig ... alleen een goekope stalling vinden is al moeilijk.. Ik betaal liever 1000 euro teveel aan het paard en dan een normale prijs stalling, dan een goedkoop paard en een dure stalling... Maar goed, dat is misschien OT.

een kleine tip: ga eens kijken naar paarden/stallingen in het oosten van het land. Daar is het vaak een stuk goedkoper dan in het Westen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:25

femmefatale1 schreef:
Ja... beleren wil niet zeggen dat een paard volop in training staat.. iets wat sommige mensen wel denken...

oke op die manier ik schrok al ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:25

Thumber schreef:
prijzen op marktplaats zijn inderdaad aan de hoge kant, maar toch.... de aanschafprijs van een paard is nog een schijntje vergeleken met de onderhoudskosten... Verdrietig ... alleen een goekope stalling vinden is al moeilijk.. Ik betaal liever 1000 euro teveel aan het paard en dan een normale prijs stalling, dan een goedkoop paard en een dure stalling... Maar goed, dat is misschien OT.

een kleine tip: ga eens kijken naar paarden/stallingen in het oosten van het land. Daar is het vaak een stuk goedkoper dan in het Westen.

oke dankje voor de tip

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:27

je kan ook kijken naar het seizoen. het eind van de zomer/herft zakken de prijzen allemaal best erg veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:29

ikke20 schreef:
je kan ook kijken naar het seizoen. het eind van de zomer/herft zakken de prijzen allemaal best erg veel

het is herfst ^^

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:31

ik weet een hele mooie 3jarige vos binnen jou prijsklasse Knipoog