Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
De eerste keer komt hij rechtstreeks uit de opfok en is er eigenlijk geen gelegenheid om hem er voor die tijd nog aan te laten wennen, snap je?
Hij staat al ruim 2 jaar in de opfok daar, ik ga hem 2x per maand opzoeken, dus het is niet ongezien. Alleen tutten is nogal lastig, omdat hij dan uit de groep gehaald moet worden en dat doen ze liever niet daar. Oefenen zit er dus waarschijnlijk niet in. Ik denk dat ik ze inderdaad gewoon mee neem en ter plekke kijk hoe hij zich gedraagt, dan kan ik dan alsnog beslissen om ze wel of niet te gebruiken. mlvanmelle schreef:Bedankt voor de goede adviezen allemaal!
@ willeke_nijs: het probleem is dus dat hij in de opfok staat en dat oefenen voor die tijd dus niet mogelijk is.. Hij staat in een groep en hij mag daar niet steeds uitgehaald worden.
Het is toch jou paard? Je kan em af en toe toch wel eens 10 minuutjes uit die groep halen... Ik weet wel dat een paard uit een groep halen niet zo evident is... Maar af en toe eens eventjes eruit halen om te oefenen moet toch kunnen...