Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:altijd minimaal klinisch keuren (incl bloed test) voor aankoop, anders heb je later niet voldaan aan je onderzoeksplicht ingeval je het paard om wat voor reden dan ook moet terugbrengen naar de verkoper. Verplicht om te keuren ben je nooit, is geen wettelijke verplichting maar het is niet geheel onverstandig om toch te doen! Lees alle verhalen maar op Bokt waarin het fout gegaan is.....
En vergeet niet om een koopcontract op te stellen zodat er nooit discussie kan ontstaan over het aankoopbedrag en de datum en evt. andere afspraken. Voorkomen is beter dan genezen.
Normaliter is de kopende partij degene die de keuringen betaald maar je kunt ook anders afspreken met de verkoper, daarin is iedereen vrij.
ben ik nog wat vergeten?
Kaat18 schreef:Als aanvulling op Cissy: normaal is het zo dat de kopende partij de keuring laat uitvoeren door de eigen veearts. Indien het paard goedgekeurt wordt is de rekening voor de koper.
Indien het paard niet goedgekeurd wordt zijn de keuringskosten voor de verkoper.

Niicole__ schreef:bedankt voor jullie reacties
het gaat erom, iemand wil ons paard kopen, voor €4000,- en ze zegt dat het boven dat bedrag verplicht is om haar te laten keuren.
LiNdA1986 schreef:Ik zou een paard sowieso altijd laten keuren...
OemmiejO schreef:Mijn pony moest röntg. én klinisch gekeurd worden van de verzekering, maar ik zou niet durven zeggen vanaf welk bedrag dit is.
Maar klinish moet toch altijd ofniet?