ijgenaar van een pony benaderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosa_4

ijgenaar van een pony benaderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:23

hallo
ik heb een leuke pony bij mij in de buurd zien staan
en was vanplan eropaf te stappen, het is niet zo dat ik dit niet durf, Tong uitsteken maar zouwden jullie toch ff willen zeggen wat
jullie bijvoorbeeld, een hele foute vraag zouden vinden?

PS: deze vraag is meer gericht aan mensen met een ijgen pony/paard

Silence

Re: ijgenaar van een pony benaderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:24

Misschien handig dat je even vermeld, wat je wilt gaan vragen.....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:25

Ik zou niet beginnen met de vraag 'mag ik op uw pony rijden'. Gewoon eigenaar benaderen en zeggen dat je het zo'n leuke pony vind (en uitleggen waarom) en of je hem zou mogen verzorgen.

Veel suk6!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:26

Silence schreef:

Volgens mij wil ze meer weten wat ze absoluut niet moet zeggen. Ze wil gaan vragen of ze hem mag verzorgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:26

gewoon vragen of ze nog een verzorgster nodig hebben Lachen komt vanzelf goed Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:27

Als ik geen verzorgster zoek zou ik vriendelijk bedanken maar je kan het altijd proberen!! Gewoon spontaan aanbieden of ze ook een verzorgster zoeken misschien Lachen !

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:28

Ik zou naar de eigenaar gaan en vragen of deze mss op zoek is naar een verzorger voor de pony. Je kan vertellen wat je ervaring is met paarden.
Hebben ze niemand nodig kan je mss wel een kaartje geven met je nummer voor t geval ze later toch iemand willen...
Succes!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:30

Gewoon vragen aan de eigenaar of je de pony mag verzorgen en dan hoor je wel hoe en wat Knipoog

Absoluut niet zeggen is over dat je wilt rijden. Ik irriteer me daar zo aan (kan het opzich ookwel begrijpen) maar als ik wil dat er iemand anders op mijn paard rijd vraag ikzelf wel of diegene wilt of niet.

rosa_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:42

ik denk dat het idd goed is om
HEEEEEL
uitgebrijd te vertelln hoe leuk je die pony wel niet vind

en niet meteen over rijden beginnen

dus er zelf nooit over beginnen allen als ze het zelf aanbieden??
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-10-07 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:49

rosa_4 schreef:
ik denk dat het idd goed is om
HEEEEEL
uitgebrijd te vertelln hoe leuk je die pony wel niet vind

Dan krijg ik meteen het nare gevoel dat je er al meer mee hebt gedaan dan vanaf de weg er naar kijken.

Als iemand mijn pony zou willen verzorgen dan zou ik het liefste hebben dat ze het gewoon vragen. Ik zoek een verzorgpony, heb je hulp nodig Lachen (of iets in die richting) niet uren eromheen draaien. Dan hou ik me van de domme (ja ik vind het ook een mooie pony Ja Knipoog )

Meteen beginnen roepen over rijden dat heb ik ook liever niet. Leer eerst de pony maar eens kennen. Ik heb geen verzorger nodig, en meld ze dat dan ook maar, zeg dat ze gerust een keer mee mogen naar mijn pony om te helpen Lachen

rosa_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:53

Ir111 schreef:
Silence schreef:

Volgens mij wil ze meer weten wat ze absoluut niet moet zeggen. Ze wil gaan vragen of ze hem mag verzorgen.

ik wil alles wel doen , zij mogen kiezen wat, ik wil niet perse dit of dat

owja en ik ben echt niet zo dom dat ik uuren vanaf de weg naar die pony zit te kijken hoor
ik wouw gewoon ff weeten wt jullie persoonlijk heel irritand zouden vinden

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:54

Van mij zou je uren van achter het hekje naar der mogen kijken hoor! geen probleem. Zolang er een hek tussen blijft en er niet word gevoert. Kijken mag altijd Vork

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:58

Ja ik heb hier ook wel eens een paar meiden aan de deur gehad met als eerste vraag:
Zijn die paarden van U?
En daarna vaak de vraag of we nog verzorgsters zoeken.

Mijn antwoord is altijd standaart nee, maar das niet omdat ik het erg vind dat ze het vragen, maar ik heb er gewoon echt geen een nodig.
Ik rij ze zelf!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:02

ik hoop niet dat je zo praat als je typt want dan komt het niet goed denk ik

Ik heb pas ook een nieuwe verzorgpony (pony's ) erbij ik ben er gewoon op af gestapt en vriendelijk gevraagd ofdat hij nog mensen zocht om zijn pony's te verzorgen, en ja die zocht hij dus kwam goed uit, nu gaat mijn vriendin ook mee dus is het nog gezelliger

vaagjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:07

gewoon er op of stappen en vragen!!
want een beetje gaan slijmen over hoe een mooi beesje het is en dna gaan vragen of het mag neej dat heeft geen zin.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:14

Ik vind het altijd heel irritant als ze idd gelijk vragen of ze mogen rijden en of ze vrienden mee mogen nemen.

Rijden na verloopt van tijd en vrienden meenemen is het maar net of ik ze mag en of ze rustig zijn.
Na verloop van tijd (denk jaar of wat) dan ben ik wel vrij makkelijk.

Hoe oud ben je?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:58

Ik zou gewoon vragen of ze toevallig nog een verzorgster zoeken voor hun pony, niks meer niks minder.
Geen hele verhalen op gaan hangen over hoe geweldig die pony misschien wel is, gewoon straight to the point!

sanne_adje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:43

ik zou gewoon een keer gaan kijken naar de pony maar niks vragen meestal stappen ze vanzelf op je af al ze een verzorger zoeke

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:10

idd, als je dyslectie hebt ff vermelden in je onderschrift, scheelt frustratie

en over die verzorg pony
gewoon vragen of hun verzorgster nodig hebben, of dat je leuk zou vinden om soms mee te mogen helpen, ook met bv opruimen en stallen mesten, niet alleen de leuke dingen

als nee gezegt word ook niet gaan doorzeuren

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:52

Wat ik erg schattig vond was dat een meisje een lief briefje aan het hek had vastgemaakt met daarop dat ze mijn pony zo lief vond en vaak aaide en of zij mijn pony mocht verzorgen (en haar gegevens erbij). Was echt zo lief Haha! (meiske was een jaar of 10 Lachen )

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:00

Inderdaad, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet...

Dit is geen spellingstopic, dus beantwoord gewoon de vraag van de ts en ga niet zo zitten jennen. Heel stoer hoor, om zo tegen een jonger meisje tekeer te gaan. Dit is duidelijk geen msntaal. Zou het misschien zo kunnen zijn dat ze er echt moeite mij heeft?

Om nog even ontopic te gaan naar ts:
Inderdaad, gewoon vriendelijk en beleefd vragen of ze een verzorger zoeken of dat je de pony mag verzorgen want hij/zij lijkt je zo leuk. Ik kan er echt niet tegen persoonlijk, en ik heb een tolerantiegevoel van nul komma nul als het gaat om kindertjes en mijn pony, als ze uuuuren om de kern heendraaien, zichzelf valse hoop geven omdat ik zo vriendelijk antwoord telkens en dan nee krijgen te horen op de eigenlijk vraag. Lachen
Direct naar de kern, eerlijkheid duurt het langst. Knipoog

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:13

Bij mij vragen ze het ook geregeld, en krijg ik ook altijd als eerste te horen mooie paarden enz enz. en dan weet ik eigenlijk al precies wat ze willen vragen.
Maar ik heb al een verzorgster en 1 vind ik genoeg en dat zeg ik dan ook gewoon.
Maar dan komt toch weer de vraag maar je hebt er toch vier kan ik dan niet 1 van die andere en dat vind ik best wel irritant.
Dus ts er ik zou gewoon vragen of je hun paard/pony mag verzorgen en er niet teveel omheendraaien.
Nee heb je ja kun je krijgen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:32

Hier staan regelmatig jonge meiden op de stoep met de vraag of ze de pony's mogen verzorgen. Bij mij werkt het niet in jouw voordeel als je in volledige rijuitrusting met poetskist onder de snelbinders aanbelt. Ik krijg daar altijd een sterk penny-gevoel bij. Ook ben ik niet gevoelig voor 'complimenten' over de pony's. Bij erg jonge meiden (of jongens) kan het handig zijn om samen met een van de ouders te komen, dan word je naar mijn mening sneller serieus genomen.
Gewoon aan de eigenaar vragen wat je vragen wil. Veel succes!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:38

Hobby schreef:
Hier staan regelmatig jonge meiden op de stoep met de vraag of ze de pony's mogen verzorgen. Bij mij werkt het niet in jouw voordeel als je in volledige rijuitrusting met poetskist onder de snelbinders aanbelt. Ik krijg daar altijd een sterk penny-gevoel bij. Ook ben ik niet gevoelig voor 'complimenten' over de pony's. Bij erg jonge meiden (of jongens) kan het handig zijn om samen met een van de ouders te komen, dan word je naar mijn mening sneller serieus genomen.
Gewoon aan de eigenaar vragen wat je vragen wil. Veel succes!

Hier sluit ik me bij aan. Knipoog
Dit stoort mij namelijk ook als ze al met rijbroek cap en poetskoffer aan komen.
"mevrouw mag ik uw paard verzorgen" Boos!

Kom in je gewonen kleren en voer een normaal gesprek ben je erg jong neem idd je ouders mee. Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:41

Moderatoropmerking:
Ik heb een berg offtopic reacties naar de mesthoop gezet. Vanaf hier wil ik geen enkele offtopic reactie meer zien, dit topic gaat niet over spelling en Nederlandse taal. Als je geen antwoord op de vraag van de TS kunt geven reageer dan gewoon niet!

En meteen maar naar het juiste forum, RUI-->TAO