Paard doorrijden voor een ander; Wat aan betaling vragen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly_Woman

Paard doorrijden voor een ander; Wat aan betaling vragen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 17:12

Hallo,

ik ga een paard voor een ander door rijden, het beestje is zadelmak maar diegene is niet in staat om haar verder te rijden.

Wie weet hoeveel ik zou kunnen vragen? er van uit gaande dat ik haar zelf moet poetsen en opzadelen e.d.

Ik rij al 13 jaar, heb paarden ingereden en ervaring met het doorrijden. Ook op meerdere stallen gewerkt. Ben alleen niet goed in het schatten wat het waard is. (slechte eigenschap van me)

Hopenlijk weet iemand iets!

Groetjes SW

edit: ik weet niet of dit goed staat :-s

Silly_Woman

Re: Paard doorrijden voor een ander; Wat aan betaling vragen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 18:35

niemand een idee? Ik zou er erg mee geholpen zijn!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:37

moet je daar tegenwoordig voor betalen? ik ken genoeg mensen die het gratis doen aangeien je wel lekker mag paardrijden waar je anders voor moet betalen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 18:40

nou het is wel een "groen" paard waar alleen het gaspedaal en de rem op zit. dus het is geen bijrijd werk. echt doorrijden, oefeningen leren leren sturen etc. etc. etc.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:41

ik zou er niks voor vragen Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:42

Tuurlijk moet je er betaald voor krijgen! Je maakt het paard immers ook (veel) meer waard.

Wat ik altijd doe is dat ik op wedstrijden ga met het paard, en we prijzengeld krijgen, dit voor mij is. De wedstrijden en alle andere benodigdgeden worden allemaal vergoed.

Weet ook niet welk nivo je rijd, en het paard door kan rijden, dat is natuurlijk ook van belang.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:44

reken gewoon een klein bedrag per uur dat je echt intensief ermee bezig bent.
Dus niet voor het poetsen en opzadel maar echt voor het rijden en trainen.
Dan weten die mensen ook hoeveel uur hun paard getraind is en hebben ze zelf het uiteindelijke bedrag in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:44

Is het paard voor de verkoop bedoeld binnen aanzienlijke tijd.
Dan zou je X % bij verkoop kunnen doen.

kijk anders wat je ongeveer per uur wilt hebben.

maar ik ga er daarmee vanuit dat je wel een paard op kunt leiden naar een redelijk nivo

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:45

Als ik een paard moet inrijden of doorrijden vraag ik 15 euro per keer dat ik er op zit.
Hierbij verzeker ik me apart omdat dit op eigen risico is. Dus met die verzekering en mijn reiskosten erbij hou ik er weinig aan over.
Maak ook goeie afspraken met de eigenaar over wie er aansprakelijk is e.d. mocht je eraf vallen en wat breken. Doordat je hier geld voor krijgt is de eigenaar in dit geval niet verandwoordelijk voor jou,dus spreek dit goed af om teleurstellingen te voorkomen.
succes ermee

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 18:45

tsja, maar voor neits komt de zon op...

@Sisco4life: Ik ga geen wedstrijden rijden, het is echt voor het "verder inrijden" Ik heb aardig wat paarden door gereden op mijn stages en ook buiten mijn stages voor kennissen gedaan(maar kennissen vraag ik niets)
KNHS niveau is L2 maar dat komt ook omdat ik niet de finaniële middelen heb om een eigen paard te onderhouden... (sponsoren zijn welkom hoor :-p haha)

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 18:47

@runningkawa: nee het is niet voor de verkoop, die eigenaar wil er zelf op gaan rijden maar kan zelf niet goed genoeg rijden om haar door te rijden.

Het is meer dat ik neit weet of ik nou veel moet vragen per keer of weinig.. vind het best moeilijk.. ben al niet zo goed in geld vragen maar voor neits komt de zon op he... :-s

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:34

Kun je dat niet met de eigenaar bespreken, wat hij/zij redelijk vindt?
(misschien iets wat je eigenlijk van te voren moet bespreken denk ik, voor je eraan begint...)

Het ligt er ook helemaal aan wat voor situatie het is, soms is zoiets gewoon een vriendendienst, maar is het een minder bekende die jou echt vraagt om je ervaring, dan is het weer wat anders...

ik vraag zelf eigenlijk nooit geld voor zulk soort dingen...

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 08:50

Nouvel schreef:
Kun je dat niet met de eigenaar bespreken, wat hij/zij redelijk vindt?
(misschien iets wat je eigenlijk van te voren moet bespreken denk ik, voor je eraan begint...)

Het ligt er ook helemaal aan wat voor situatie het is, soms is zoiets gewoon een vriendendienst, maar is het een minder bekende die jou echt vraagt om je ervaring, dan is het weer wat anders...

ik vraag zelf eigenlijk nooit geld voor zulk soort dingen...

het gaat idd echt voor de ervaring, hij loopt op een stal waar ik kom maar ken hem verder niet. maar dat bespreken ga ik zeker doen hoor! bedankt voor de tips!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:01

valine schreef:
Als ik een paard moet inrijden of doorrijden vraag ik 15 euro per keer dat ik er op zit.
Hierbij verzeker ik me apart omdat dit op eigen risico is. Dus met die verzekering en mijn reiskosten erbij hou ik er weinig aan over.
Maak ook goeie afspraken met de eigenaar over wie er aansprakelijk is e.d. mocht je eraf vallen en wat breken. Doordat je hier geld voor krijgt is de eigenaar in dit geval niet verandwoordelijk voor jou,dus spreek dit goed af om teleurstellingen te voorkomen.
succes ermee

Degene die mijn merrie heeft ingereden vraagt dit ook. Ik vind dat ook een heel normaal bedrag. Zij heeft haar rijkosten, verzekering, enz. Ik was ook niet verantwoordelijk voor haar, zij reed op eigen risico op mijn paard.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:26

massy schreef:
moet je daar tegenwoordig voor betalen? ik ken genoeg mensen die het gratis doen aangeien je wel lekker mag paardrijden waar je anders voor moet betalen.

ik ken er ook genoeg , maar dat wil niet zeggen dat ik het ook voor nop doe Knipoog
een paard doorrijden etc is heel wat anders dan gezellig op iemand zijn paard rondhupsen ...
en met doorrijden willen er ook nogal een sgekke dingen voorvallen
zoals ook met inrijden , doe ik ook niet meer gratis
iemand verleent een dienst , dara mag best iets tegenover staan

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:35

Zou het tussen de 10 en de 20 euro houden afhankelijk van je reistijd, of het paard voor je klaar staat of dat je hem zelf moet klaarmaken en je ervaring.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:41

Heb ik ook ooit eens gehad..
paard zadelmak gemaakt voor een oud boertje.. kreeg toen 50 euro van hem..
op zich niet echt veel qua risico en tijd (ben er al met al wel 3 weken mee bezig geweest incl longeren en een beetje doorrijden)

Ook nog een paard tijdelijk gereden tot ie verkocht werd..vroegen ze me ook hoeveel..ik wist het niet..
zou uiteindelijk een shabrak van hun krijgen, nooit gehad..

achteraf gewoon jammer..

Maar het hangt er van af of je ze goed kent.. en hoe goed je kan rijden en hoe intensief je m traint..
Ik zou iets van 7,50 per keer doen? Blond

Al heeft katja het ook mooi verwoord Bloos

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:44

Weet de eigenaar van het paard dat jij ervoor betaald wilt worden? Misschien denkt men wel jou er een plezier mee te doen.
Ik schrik een beetje van de bedragen die hierboven worden genoemd.
Ik heb mijn paardje in later rijden. Ze werd 6 tot 7 dagen in de week gereden. Haar voer en strooisel waren bij de prijs inbegrepen.
Wanneer ik de meeste bedragen hierboven bereken tot een maandbedrag terwijl er 5 of 6 x per week mee wordt gewerkt kom ik al hoger uit dan wat ik heb betaald. De eigenaar zijn paard dan beter naar een professionele stal brengen om het paard door te laten rijden.
Het is geen vetpot Haha!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:55

Je kan in ruil ook vragen of je dan met dat paard ook wedstrijden mag gaan rijden Lachen Maar het eerste wat je volgens mij moet doen is de eigenaar vragen wat hij voorstelt en kijken of wat jij ervan denkt ongeveer overeenkomt Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:02

ik vind het ook aardige bedragen die genoemd worden hierboven. Natuurlijk heb je je ervaring erin, maar je bent er niet in dienstverband mee bezig? Of heb ik het nou verkeerd?
Daarmee bedoel ik dat je als professional veel meer kan/mag vragen dan iemand die alleen de ervaring heeft. En dan bedoel ik niet dat de eerste het beter kan hoor!

heb je enig idee over welk tijdsbestek we spreken? Ik zou een totaal bedrag vragen en dan goed kijken naar welk tijdsbestek.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:13

het gaat waarschijnlijk om 3 x per week, de eigenaar wil er daarna gewoon zelf op kunnen rijden. maar het paard heeft een rem en een gaspedaal en dat is alles(dus ook nog geen stuur) verwachting was 2 a 3 maanden maximaal. maar dat ligt aan vanalles en nog wat(de eigenaar bood zelf aan tegen betaling)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:50

hou er ook rekening mee dat JIJ je nek op het spel zet voor andermans paard.
ik vind dat je dan best wel een bedrag van zo rond de 15 euro per keer kan vragen.
en zoals ik al eerder zei,zorg dat je goed verzekerd bent en de eigenaar van het paard ook.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:55

Ik denk dat je inderdaad zo richting 15 a 20 euro moet gaan zitten. Hou er rekening mee dat een africhtingsstal vele malen duurder is.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 09:30

Het beestje is wel zadelmak(ik weet t is nog geen garantie dat ze braaf blijft maar je kan er gewoon op zitten) Africhten is niet mijn favoriete ding, jonge paarden rijden(dus als ze net zadelmak zijn)wel Lachen
Ik ga als eerste vragen aan die heer wat hij in gedachten had...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:21

Ik betaal aan de africhtingsstal E400,- per maand. Daar zit alles in voer / mesten / rijden etc alles. als je dat deelt door gemiddeld 30 dagen is dat €13,33 per dag, maar dat is dus incl. alles. tsja ik vind het moeilijk. Kijk naar hun huidige stalgeld en zeg 75 p/m of E100,- p/m

Moet ik er wel bijzeggen dat mijn paard op een goedkope africhtingsstal staat. veel stallen beginnen pas vanaf E600,- p/m