Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 16:46

Na mijn *jippieeee* Amerika-vakantie Tong uitsteken wil ik een andere trailer gaan aanschaffen. (en nee, ik heb níet de lotto gewonnen, helaas)
Ik wil eigenlijk niet de gok nemen de ellende van een ander te kopen, wil nu gewoon het spul echt goed voor elkaar hebben.
Ik heb een Daihatsu Feroza die 1500 kg mag trekken, en kan dus ook kiezen voor een lichte 2paardstrailer. (niet omdat ik er 2 paarden in wil zetten, maar omdat je daarin gewoon lekker de ruimte hebt, als je binnen wil opzadelen e.d. heb ik prettige ervaringen mee) Maargoed, 1.5 is ook gewoon een mogelijkheid.
Nu zit ik een beetje te dubben of ik het geld er wel voor over heb (al lijken er niet heel veel alternatieven te zijn, goede 2ehandsjes zijn misschien een paar honderd euro goedkoper, dan heb ik liever de zekerheid van garantie bij een dealer)
En ik heb ook gewoon geen geldboompje, dus kom al snel bij Atec oid uit. Bockmann is super maar echt onbetaalbaar, Humbaur en Westfalia helaas idem (anders wist ik 't wel, had ik gelijk een Humbaur besteld). Atec, Hotra, etc. dus.
Wie heeft er goede/mindere ervaringen, en wie kan me een prijsindicatie geven? Op websites kom je maar weinig prijzen tegen, helaas, dus even lekker vergelijken zit er zo niet in.

asjemenou

Re: Nieuwe trailer, goedkopere modellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:48

Ik heb pas een prijsopgave aangevragen voor de tweepaardtrailers van Atec en Saris. (de goedkope versies)
Als je even je e-mail pm ent dan stuur ik die wel even naar je door.

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:05

Ik heb sinds kort een Atec technoline (1,5 paards) en ben er erg tevreden over!!! Goede prijs-kwaliteit verhouding vind ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:45

Geen geldboom en toch een goede trailer? Wel, dan heb je één optie: Weyer, vergeet de rest.
Niet de allergoedkoopste, maar gaat wel 20 jaar mee (en langer als je er zuinig op bent).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:55

Ik heb ook een feroza en ik heb er een 1 3/4 paards trailer achter. Lekker de ruimte idd en de combinatie rijd super. Ik heb een Hotra Elegance, gekocht in Barneveld bij BK trailers.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:18

Ik heb de Atec Starline en ben er ook zeer tevreden over en mijn paardjes ook. Goede prijs/kwaliteit verhouding!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:59

Prijzen van deze goedkopere merken (basismodel met rubber op vloer en klep) liggen tussen de 3750 en 4500 euro voor een 2paards trailer. In elk geval, daar heb ik ze voor gezien toen ik vorig jaar ging kijken naar een nieuwe trailer.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 07:29

Niet alleen het merk trailer bepaald de prijs, maar vaak de uitvoering. heb je een trailer die is gemaakt van (groene) betonplex, dan is deze uiteraard goedkoper dan volpolyester. Ga in elk geval minimaal voor een trailer die is gemaakt van HPL, dit is hout met een kunststof toplaag (onderhoudsvrij).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 07:33

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:30

Ook wij hebben sinds het het begin van het jaar een 2-paards Weijer gekocht. Wij hebben deze trailer rechtstreeks bij Weijer in Deurne gekocht. We zijn super geholpen en zijn er super tevreden mee. Qua degelijkheid absoluut de beste (en we hebben er veel bekeken hoor!).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:34

Ik heb een 2-paards Atec Technoline de luxe.
Heb er wat dingetjes aan laten veranderen toen ik hem nieuw kocht ( die ik praktischer en makelijker vond) en rij voor €3800 met een goede trailer.
Heb er bv een anti-slipvloer in, automatisch rolzeiltje, reserve-band, deur aan de rechterkant laten plaatsen ( was toen nog standaard links) , een houten tussenschot laten plaatsen met een houten hengstenschot (ipv tralies), dubbele vastzetogen, opstapje op de klep etc etc...

De prijs/kwalitet verhouding vind ik goed. Hij gaat elk jaar voor een beurt en heb er nog niets mee gehad.
Gebruik hem vrij veel, wordt wel elke keer grondig schoongemaakt en netjes weggezet, wordt niet uitgeleend etc...

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:43

joyce B schreef:
Prijzen van deze goedkopere merken (basismodel met rubber op vloer en klep) liggen tussen de 3750 en 4500 euro voor een 2paards trailer. In elk geval, daar heb ik ze voor gezien toen ik vorig jaar ging kijken naar een nieuwe trailer.

Dit zijn ook de prijzen voor een humbaur Rapid trailer. Bij ons kwam de 2 paards Rapid met zadelkamer nieuw uit op 5000 euro (incl slot, trapbescherming rondom) en een anderhalf paards, de solo, incl trapbescherming op 4250 euro. Dus ik vind het prijsverschil niet zo groot. En de kwaliteit van humbaur trailers is echt geweldig. Ik zou het dan toch in overweging nemen.

Wij hebben beide trailers gekocht bij wk-eerbeek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:47

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:22

ElCamino schreef:
Ik heb een 2-paards Atec Technoline de luxe.
Heb er wat dingetjes aan laten veranderen toen ik hem nieuw kocht ( die ik praktischer en makelijker vond) en rij voor €3800 met een goede trailer.
Heb er bv een anti-slipvloer in, automatisch rolzeiltje, reserve-band, deur aan de rechterkant laten plaatsen ( was toen nog standaard links) , een houten tussenschot laten plaatsen met een houten hengstenschot (ipv tralies), dubbele vastzetogen, opstapje op de klep etc etc...

De prijs/kwalitet verhouding vind ik goed. Hij gaat elk jaar voor een beurt en heb er nog niets mee gehad.
Gebruik hem vrij veel, wordt wel elke keer grondig schoongemaakt en netjes weggezet, wordt niet uitgeleend etc...

Dus met die aanpassingen erbij was de nieuwprijs maar 3800 euro??

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:23

Merk Atec Koppelinghoogte ca. 45 cm.
Type Starline Diamand Totaal laadvermogen (kg.) 2000
Afmeting (cm.) 300 x 165 x 225 Ledig gewicht (kg.) ca. 650

Uitvoering:
Houten opbouw (PPL) met een polyester kap € 4.750,00
Rubbercoating op vloer met rubber granulaatmat op achterklep
Tussenschot met transparant rubber
Dubbele uitzetramen inclusief tralies
Panieksluitingssysteem
Zwaar opklapbaar neuswiel

Automatisch oprolbaar achterzeil + opstap € 160,00

Bruto totaal: € 4.910,00
--------------------
Netto inclusief BTW te leveren voor € 4.600,00
_________ _________ _________ _________ _________ _________ ___________ __________ ___________

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:25

De technoline staat nu niet meer bij het assortiment, is deze ongeveer hetzelfde?
Dan zijn de prijzen iig wel goed gestegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:25

Je kan er ook afdingen

Is bij ons bij de Atec ook goed gegaan Ja

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:28

Daar ben ik niet zo goed in Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:29

Gewoon proberen... Al win je er maar 50 euro mee...kun je toch leuk wat anders voor kopen Lachen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:30

De daimond is duurder dan de Tecnolone/Starline de Luxe

Ik heb zelf een 1,5 paards Starline de Luxe. (De groene kleur, want de overige kleuren kwamen direct een aardig bedragje erbij)
Ik heb Stalen trapbescherming, Rubbercoating op de vloer en rubber op de klep.

Tegenwoordig zitten de deuren overigens rechts van deze modellen, Dus daar was geen meerprijs voor nodig.

Zwaar neuswiel deed onze verkoper er standaard op en paniek sluitingen op de voorstang was ook standaard.

Ik heb rond de 3800 euro hiervoor betaald.

De Technoline is overigens vervangen door de Starline de Luxe.
Is dezelfde trailer alleen een ander naampje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:31

Ik heb een Hotra ik dacht Yaris (weet het niet eens zeker :0 ). Een 1,5 paard met een schot er in (m'n grootste pony is toch maar 103). Deze was niet zo gek duur, beetje in de zelfde prijsklasse als Atec als ik me het goed herinner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:34

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:21

Dat is de 1,5.
De 2 paards is daar 4700, dus de mijne is goedkoper. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:22

ow verhip zie het nu ook
weer eens met mijn neus gekeken Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:38

Kan gebeuren Knipoog