Paard opgezadelt in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Risje80

Paard opgezadelt in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:53

Ik zie hier in de omgeving dat de paarden opgezadelt in de trailer vervoerd worden.
Het verbaast mij, had dat eerder eigenlijk nooit gezien of is me niet opgevallen.
Ik vraag me af of dat goed en of normaal is.
Het lijkt mij namelijk niet zo comfortabel voor het paard en ik zou bang zijn dat het zadel beschadigt.
Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit Clown
Ben wel benieuwd......

leo_nore

Re: Paard opgezadelt in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:56

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar het lijkt me niet echt goed..
Ik heb het de politie ook zien doen, maar die moeten natuurlijk meteen op hun paard springen..
Ik denk dat het idd heel ongemakkelijk is voor je paard.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 19:14

Ik heb mijn paard nog maar 1 x vervoerd, toen ik haar had gekocht, dus ik heb er verder ook geen ervaring mee.
Daarom vraag ik me dit af........

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:19

Ik vond het ook altijd vreemd totdat ik een paard had wat zich helemaal opblies als ze in de trailer moest worden gezadeld. Als ze al opgezadeld zijn geeft dat veel meer rust op de locatie en in een 1,5 paards trailer met een deken op gebeurd er echt niets met het zael. Nu vind ik het alleen maar heel parktisch. Ik doe het wel alleen voor kleine stukjes, nooit langer dan een kwartier

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:20

Eerder ging mijn paard altijd gewoon met zadel op in de trailer naar les. dat was makkelijker omdat er daar geen vastzet plaatsen waren.
Maar toen ik met twee paarden naar les ging vond ik het toch wat gevaarlijk dus gingen ze altijd zonder zadel mee.
Nou doe ik het eigenlijk ook nooit meer, zo af en toe op wedstrijd tussendoor.

In mijn ogen kan het wel, maar dan alleen met een paard die rustig is in de trailer en die het gewend is. Ja

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 19:27

Okee, dan is het me wat duidelijker. Leuk om ervaringen te lezen.
Ik denk alleen dat ik het niet zo snel zou doen, maar zeg nooit nooit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:34

daNiielle_ schreef:
Eerder ging mijn paard altijd gewoon met zadel op in de trailer naar les. dat was makkelijker omdat er daar geen vastzet plaatsen waren.
Maar toen ik met twee paarden naar les ging vond ik het toch wat gevaarlijk dus gingen ze altijd zonder zadel mee.

In mijn ogen kan het wel, maar dan alleen met een paard die rustig is in de trailer en die het gewend is. Ja

om een paard het gewent te maken zou je het toch echt het paard moeten leren Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:51

Ik heb een tijd een paard voor iemand gereden, dat paard zadelde we thuis op en zetten haar op de trailer met een zweetdeken eroverheen. Het ging altijd prima en het was nog makkelijk ook! Alleen zou ik het bij mijn eigen zadels nooit doen, daar zijn ze me gewoon te duur voor om dat risico te nemen Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:58

Lijkt me niet helemaal verstandig.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:07

ik had mijn paard eerst ook met zadel op in de trailer staan. nou was die het wel gewend en uitermate rustig.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:10

Ik doe het ook wel met mijn jonge paard, dat gaat prima. Ik heb al een wat ouder zadel, maar het zadel is zeker niet beschadigd doordat ik het zadel op het paard had in de trailer.

Met mijn jonge paard vind ik juist handig voor op de wedstrijd, vooral als je alleen bent. Je kunt er zo hup opstappen en wegrijden, zonder gestres om het zadel er goed op te krijgen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:11

Ik heb er nog nooit aan gedacht dat dat kan. Maar het lijkt me wel praktisch..

Ik denk eigelijk niet dat een paard daar echt last van heeft, dus waarom niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:18

Als ik alleen op wedstrijd ga en het slecht weer is, dan zadel ik mijn paard ook wel eens op voordat hij de trailer op gaat. Hij kan in een nieuwe omgeving erg druk zijn, en dan is het niet handig als je in de regen moet proberen om een heen en weer draaiend paard te zadelen.... met mooi weer heb ik zelf de rust om hem op zijn gemak te stellen en hem alsnog rustig te zadelen, in de regen is dat iets lastiger voor mij...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:27

Waarom zou je het niet doen? Het scheelt een hoop stress op wedstrijd bijv. als ze zo van de trailer af kunnen komen, ipv vastzetten aan de trailer en proberen op te zadelen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:33

LiNdA1986 schreef:
Lijkt me niet helemaal verstandig.

Want?? Ik zie het probleem niet zo als het paard braaf is op de trailer en zeker niet als het maar een klein ritje is.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:35

Je ziet toch ook vaak zat dat (manege)paarden gezadeld en al in stallen of stands (meer lijkend op een trailer) staan.

Zolang ze niet ergens aan kunnen blijven hangen met het zadel, dan kan het naar mijn idee prima.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:39

Shanna schreef:
daNiielle_ schreef:

om een paard het gewent te maken zou je het toch echt het paard moeten leren Knipoog

hej. haha, ja zo had ik het niet gedacht.. Tong uitsteken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:39

ThaGirl schreef:
Je ziet toch ook vaak zat dat (manege)paarden gezadeld en al in stallen of stands (meer lijkend op een trailer) staan.

Zolang ze niet ergens aan kunnen blijven hangen met het zadel, dan kan het naar mijn idee prima.

een stal is groter dan een trailer.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:41

Als je kleine stukjes moet rijden (max 20 minuutjes ofzo?) dan is dat best te doen, zolang je paard zich netjes gedraagd op de trailer. Ja persoonlijk ben ik ook meer van.. ik neem mijn spullen wel mee en zadel daar wel op...

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:43

ik heb het ook welleens gedaan toen ik opgehaald en weggebracht werd uit het bos met een vriendin en haar paard.
het kan prima hoor mijn westernzadel is zonder kleeerscheuren weer uit de trailer gekomen.
dit was wwel een grote vrachtwagen en de paarden stonden niet naast elkaar.
dat is natuurrlijk wel een voordeel.

gr gemma

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:43

als ik naar het strand ga,dat is een trailerrit van 15 min
dan zadel ik haar thuis al op Knipoog
en dan gewoon m`n zadelhoes erom en niks aan het handje Sigaar

voor langere reistijden doe ik dat niet maar naar het strand wel ik ben altijd alleen en dan is ze alvast gezadelt.
op de terugweg gaat het zadel er wel af en een zweetdeken om.

ik zie daar geen bezwaar in.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:44

Als ik na les ga dan zadel ik ook altijd thuis de paarden alvast op. Dat is inderdaad makkelijker dan bij de manege en ze hebben er geen last van. Want ze lopen toch ook met het zadel. Waarom zouden ze er dan last van hebben als ze er mee stil moeten staan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:44

toen ik vroeger naar les ging,zadelde ik het paard thuis op,dan de trailer in en zo naar de les,wel met een zomerdeken over het zadel heen,was erg makkelijk,omdat ik hem anders daar op het terrein had moeten opzadelen,en daar was ie veel onrustiger als in zijn eigen stal..

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:48

die van mij gaat ook altijd met zadel de trailer op, dit omdat ik dan thuis in alle rust het zadel goed kan leggen, mijn paard staat op ander terrein nou eenmaal nooit stil, dan valt je dekje op de grond (jawel in de blub0 en dan ligt je zadel er weer half af omdat hij elders moert kijken, nee hoor dan neem ik het krasje wat er heel mischien opkomt omdat hij met zadel in de trailer staat liever dan dat mijn zadel met een goed klap op de grond valt en dan mogelijk hij er ook nog eens op gaat staan.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:51

Ik doe dat zelf nooit.
Een meisje bij mij op stal doet het weer wel, omdat ze vaak alleen op wedstrijd gaat en haar paard niet makkelijk stilstaat daar.