Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tinkerloos schreef:Kan er niet een rustig paard meerijden?
Of dat jullie veulen en moeder samen vervoeren,en dan alleen de moeder weer terug brengen?
(dat is een heel gereis,maar als het helpt om het veulen rustig te houden..)
Mams kan dus niet mee, ikzelf heb geen ander paard wat makkelijk met zn 2en geladen kan worden, en ik ken niemand die zijn paard even voor 8 uur trailerrijden wil uitlenen.

)voorstander van WEL stro op de vloer. carina schreef:Hmmm...
Het is een veulen wat nauwelijks wat gewent is. Voor het eerst van zijn moeder weg, voor het eerst op de trailer. Lange rit van ongeveer 4 / 4,5 uur. Ik wil eigenlijk voorkomen dat wanneer hij gek gaat doen en misschien kan vallen zichzelf beschadigd. Daarom wilde ik dus iets op de bodem hebben.
Bij mijn meer ervaren paard gaat er nooit wat op de bodem, maar die blijft dus ook gewoon rustig staan. Bij deze weet ik totaal niet wat 'k kan verwachten.
femiaans schreef:Toch grappig dat iedereen niets op de bodem doet. Ik heb een trailer MET een rubbervloer en daarop een FLINKE laag stro. En ik heb nog nooit glijers of slechte laders gehad. ( Terwijl ik regelmatig vreemde paarden vervoer)
ikke schreef:Waar haal jij een paard vandaan dat je 4 uur moet reizen?? Vanuit Zetten ben je in 3 uur zelfs in de meest idiote uithoek van NL.
De kans dat het veulen zo makkelijk is als de IJs die ik als jaarling wegbracht is vrijwel 0.
Kijk, jij hebt je huiswerk gedaan
Paard wordt vanuit Hantumeruitburen gehaald, kop van Noord-Friesland. De keren dat we daar geweest zijn om te kijken hebben we er met de personenwagen 2 uur en 3 kwartier over gereden, en hebben we echt niet rustig aan gedaan. Met de trailer, waarbij ik toch écht wél rustig aan wil doen, verwacht ik dan toch zeker 3,5 uur onder weg te zijn. Daarbij moet hij niet naar Zetten, maar nog een half uurtje verder naar het zuiden/westen. Samen maakt dat al snel 4 uur, mits alles goed loopt, geen wegomleidingen, geen file, etc etc.ikke schreef:Los van alles wat hier al gezegd is en waar heel veel waarheid in zit; heb je er al eens bij stilgestaan dat als je zo'n jong ding zo lang op de trailer zet, dat wel eens de eerste èn de laatste keer is dat je dat dier op een trailer krijgt??
ikke schreef:Als je het dan werkelijk noodzakelijk vindt om het dier nu te gaan halen, doe dat dan met een vrachtwagen, een èchte vrachtwagen, niet zo'n wanna-bee voor B-rijbewijs. Waarom? Heel simpel, een vrachtwagen is vele malen stabieler en rustiger voor een paard om te reizen.
Bij Anemone in Scherpenzeel kun je voor een redelijke prijs een MAN 8.140 huren. 7,5 ton MTM, dus te rijden zonder chauffeursdiploma.
Geen chauffeur? Doe eens een net bod, dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.