Verzekering Van Bierum: ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Verzekering Van Bierum: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 13:25

Hoi,

Ik ga mijn paardje verzekeren. Ik heb al heel wat verzekeringen voorbij zien komen. Oa de verzekering van Bierum.

Zij hebben een erg lage premie: aan de ene kant geweldig, aan de andere kant ben ik daar een beetje argwanend over.

Heeft er iemand ervaringen met deze verzekering? Ze lijken vrij uitgebreid (ik wil de meest uitgebreide ziektekostenverzekering, welke verzekering het ook wordt) maar ZIJN ze ook daadwerkelijk zo uitgebreid? Zijn ze te vergelijken met equine risk?

Graag hoor ik!

Esther28

Re: Verzekering Van Bierum: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:03

Heb ik ook en tot nu toe zeer tevreden (heb em nog niet zo lang hoor)
Toevallig toen mijn paard in de sloot gelegen had is de veearts geweest en heb ik de volgende dag meteen Bierum gebeld. Veearts waar hun mee samenwerken was toevallig langsgeweest en zij hebben netjes gebeld met de veearts om de factuur rechtstreeks naar Bierum te laten sturen. Die heb ik dus nooit gezien.
Vriendelijke mensen en behulpzaam tot nu....

Ik heb toenertijd met ze gebeld en precies verteld hoe en wat ik wilde en de dag daarna lag er een keurige conceptpolis precies zoals besproken voor een hele nette prijs

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 21:19

Hoi,
Ik heb een offerte van ze ontvangen, maar de dekking staat beschreven in 4 regeltjes ofzo. Dus ik heb gemaild en een paar uur later belden ze al. Telefonisch het eea uitgelegd (en zeer vriendelijk te woord gestaan), en volgens mij is het gewoon echt een hele prima dekking voor VEEL minder als de grote maatschappijen als equine risk enzo. 17,- per maand tegen 32,- per maand van ER.
Dus ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Nog even de keuring van de DA afwachten en als ze goed is gaat ze de verzekering in.
Loont wel hoor, dat zoeken op internet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:23

Het enige is wel dat er iemand komt kijken voor die in de definitieve dekking gaat. Maar dat stelt heeel weinig voor....
En dan komt er jaarlijks ook iemand langs om te kijken hoe je paard dr bij staat. Maar dat is meer om te zien hoe die gehuisvest is(dat je dus geen onnodig risico loopt doordat ie bv in een weiland staat met prikkeldraad zeg maar)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 07:37

Oh, dat is geen enkel probleem. Ze wordt zowiezo gekeurd, en als dat goed is: laat zo'n inspecteur dan maar komen. En dat jaarlijkse bezoek vind ik eigenlijk wel goed. Beetje betrokkenheid vind ik eigenlijk best prettig.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 07:42

Ik heb toevallig een veulen gekocht en in november gaat hij de opfok in. Nu zit ik dus ook in twijfel of ik hem moet verzekeren. En als ze elk jaar komen kijken hoe hij erbij staat, zijn er dan nog kleine regeltjes omdat hij in de opfok staat en niet op een gewone pensionstal? Ik kan me voorstellen dat ze denken dat er meer dierenarts kosten bij jonge paarden in de opfok zullen zijn, dan als ze op een manege/pensionstal staan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 07:50

Tja… het wel of niet verzekeren is altijd een vraagstuk. Als ik genoeg geld achter de hand had zou ik het denk ik niet doen. Maar aan de andere kant… die 17 euro stelt eigenlijk ook niet zoveel voor.

Ik was van plan om haar het eerste jaar in de verzekering te doen, simpelweg omdat ik nu nog geen noodspaarpotje heb. Naast de verzekering zou ik dan sparen en over een jaar ofzo zeg ik de verzekering weer af.

Nu ben ik toch ernstig aan het twijfelen of ik de verzekering gewoon door laat lopen (en daarnaast wel nog spaar natuurlijk). Het geeft wel een gerust gevoel.

Ik wacht maar eens even af hoe het gaat, misschien is ze wel een enorme brokkenpiloot, en misschien heeft ze nooit iets. Als ze nooit iets heeft kan ze over een jaar of twee jaar altijd weer uit de verzekering. Het is tenslotte niet iets voor altijd.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 07:52

17 euro is idd niet veel! Hoe oud is jouw paardje als ik het vragen mag?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 07:57

Jibbel schreef:
Ik heb toevallig een veulen gekocht en in november gaat hij de opfok in. Nu zit ik dus ook in twijfel of ik hem moet verzekeren. En als ze elk jaar komen kijken hoe hij erbij staat, zijn er dan nog kleine regeltjes omdat hij in de opfok staat en niet op een gewone pensionstal? Ik kan me voorstellen dat ze denken dat er meer dierenarts kosten bij jonge paarden in de opfok zullen zijn, dan als ze op een manege/pensionstal staan.

Lees even op de website, daar staat ook al dat vanaf 3 of 4 ´normaal´ tarief geldt en dat voor veulens een ´opslag´ of iets dergelijks bij de premie komt. Als je exact de kosten wil weten even contact opnemen ofzo (offerte opvragen is toch vrijblijvend)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 07:59

Hoi, mijn paardje is ongeveer 3,5 jaar. Haar precieze geboortedatum krijg ik nog van de huidige eigenaar.

Ik heb haar nog niet, ze komt per 1 sept naar stal. Daarom kan ik niet veel zeggen van haar gedrag, maar ze schijnt een beetje lomp te zijn Haha!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:18

Boreas is 5 en ook helemaal goedgekeurd.
Die personen die langskomen willen je paard even op de harde volte in stap en draf zien, checken de chip of die overeenkomt met wat er op t keuringsrapport staat en kijken even of de benen er correct uitzien. Zij kunnen echt nooit het rapport van de dierenarts overrulen.
Ik ben verzekerd voor ziektekosten (alle ziektekosten) en bij blessure en ongeschiktheid heb ik hem als gezelschap paard laten verzekeren. Kost maar een paar eurootjes meer per jaar. En als je 1x per jaar betaalt scheelt dat weer administratiekosten op de maandelijks of 3-maandelijkse acceptgiro.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:33

dat is ook nog een hele goeie tip. het verzekeren als gezelschapspaard. dat ga ik nog even nakijken in de offerte.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:18

Maanling schreef:
Tja… het wel of niet verzekeren is altijd een vraagstuk. Als ik genoeg geld achter de hand had zou ik het denk ik niet doen. Maar aan de andere kant… die 17 euro stelt eigenlijk ook niet zoveel voor.

17 euro per maand, dat is 204 euro per jaar. Hhhmm, dat haal ik niet eens aan dierenartskosten. Twintig jaar paardenbezit: 4080 euro aan premies. Heb ik dus toch leuk mijn vrachtwagen bij elkaar gespaard door niet te verzekeren. Je kunt ook zeggen: stel dat er iets ernstigs gebeurt, dan nog heb ik er verstandig aan gedaan.

Dit alles dus nog even los van het feit dat mijn vorige paard op haar 21 uit de verzekering is gegooit door die glasheldere club en uiteindelijk 29 is geworden. Als mij huidige paarden dezelfde stunt uit gaan halen, dan zou ik dus resp. 16 en 12 jaar betalen, om dan vriendelijk bedankt te worden voor alle donaties. De groeten, zoeken ze maar een andere gek voor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:29

Juist, dat is inderdaad 204 euro aan jaarkosten. En die 204 euro is het mij grif waard. Stel dat er niets gebeurd, tja, helaas pindakaas. Dan waren die 17 euro vast aan andere flutdingetjes opgegaan. En stel dat er wel iets gebeurd: gelukkig heb ik een verzekering!

Het is natuurlijk afwachten en sparen. En is er over twee jaar nog niets aan DA kosten geweest dan heb ik alsnog een spaarpotje omdat naast de 17 euro goed te sparen is, en is er dan wel iets gebeurd, dan heb ik dat spaarpotje nog steeds, want (als het goed is) heeft de verzekering dan betaalt.

Ik ga zeker niet verzekeren met de gedachte dat dit voor de eerstkomende 15 jaar is. Zodra het lijkt te kunnen en ik een beetje spaarpotje heb wil ik er wel onderuit. Maar voor nu:

Tja, je 'koopt' ook een stukje gemoedsrust en dat is mij best wat waard eigenlijk.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:26

Ik ben ook op zoek naar een goede paardenverzekering en heb de website van Van Bierum bestudeerd. Maar volgens mij krijg je alle ziektes en kreupelheden ed maar 1x uitbetaald. Dus als je paard voor de 2e keer een peesblessure krijgt aan hetzelfde been of voor de 2e keer koliek krijgt, dan krijg je dat niet meer vergoed. Ze vergoeden geen 'chronische ziekten'..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:51

Door mn vorige paard niet in de verzekering te gooien omdat ik het ook "weggegooid geld" vond, heeft me dat een behoorlijke zak met duiten gekost in een jaar tijd(ong. de aankoopwaarde).
Daarom heb ik mijn huidige paard wel verzekerd, want een ongeluk zit in een klein hoekje hoor. Ik ken het risico van wel of niet verzekeren van 2 kanten en moet er niet aan denken dat ik bij dit paard weer zelf voor alle kosten op zou moeten draaien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 10:34

Citaat:
Ik ben ook op zoek naar een goede paardenverzekering en heb de website van Van Bierum bestudeerd. Maar volgens mij krijg je alle ziektes en kreupelheden ed maar 1x uitbetaald. Dus als je paard voor de 2e keer een peesblessure krijgt aan hetzelfde been of voor de 2e keer koliek krijgt, dan krijg je dat niet meer vergoed. Ze vergoeden geen 'chronische ziekten'..

Hele goeie...

Ga ik voor mailen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 11:43

Hier het antwoord van Bierum:

Hierbij willen wij graag reageren op uw email van woensdag 22 augustus j.l. Een probleem wordt door ons pas als chronisch beschouwd als er een reeks van onderzoeken en behandelingen heeft plaatsgevonden. Dus als een probleem voor de tweede keer terugkomt, beschouwen wij het probleem zeker nog niet als chronisch.

Erg snel teruggemaild, netjes!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:22

Mag ik vragen naar welk adres je hebt gemaild (evt via pb)? Naar een tussenpersoon soms? Ik heb ze namelijk ook gemaild en nog steeds geen antwoord..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 10:41

Hoi, ik heb gewoon naar het info adres onder aan de pagina van bierum gemaild. Kan het precieze adres even niet nakijken want onze outlook ligt er even uit en mag ik niet opstarten.
De eerste keer dat ik mailde (tijdje terug, andere vraag) werd ik binnen 2 uur teruggebeld. Ook al zo netjes.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:42

Of ze gewoon eventjes bellen, staan je altijd vriendelijk te woord en leggen alles uit.
Heb ze toevallig vanochtend nog aan de lijn gehad om iets na te vragen en ben weer helemaal tevreden

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:34

Hoi, heb ze inderdaad even gebeld, maar ben zelf geschrokken van hun antwoord. Je mag bij hun (bij andere verzekeringen wel) niet je paard terugkopen als hij ongeschikt voor het werk raakt. Je mag wel kiezen voor euthanasie, maar dan wordt de slachtprijs in mindering gebracht. Op zich geen ramp, maar als mijn merrie ongeschikt wordt om te werken zou ik haar graag van haar oude dag willen laten genieten ipv in te laten slapen...!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:25

paard blijft ten allen tijde van jou, je kan dan alleen geen aanspraak maken op het verzekeringsgeld en dat is je eigen keuze. Je hoeft m niet bij hun te verzekeren tenslotte en het is ook geen verlichting om van je verzekering gebruik te maken.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:48

Nee dat klopt. En ik wil de verzekering ook grotendeels vanwege de ziektekosten. Maar aan de andere kant betaal je wel premie voor als hij overlijdt of afgekeurd wordt. Toch zonde als je dan niks krijgt. Bij de meeste verzekeringen krijg je wel gewoon uitbetaald en kan je je paard terugkopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:43

Dus je krijgt alleen de uitkering als je hem naar de slacht laat brengen, begrijp ik dat dan goed?