Bod maken op paard van 20

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1natascha

Bod maken op paard van 20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 15:59

De advertentietitel zegt het al, ik wil een paard voor recreatief rijden kopen.

Het paard is 20jaar (KWPN) momenteel herstellende van een blessure, kan niet meer mee gefokt worden (was mn intentie ook niet) en loopt onregelmatig tijdens hengstige periode, heeft paar aandoeningen gehad maar hersteld, exacte dingen weet ik ff niet want heb ff de mogelijkheid niet dat mailtje te bekijken.

Hoeveel is dit paard waard? ruwe schatting

xMarieke

Re: Bod maken op paard van 20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:00

Slachtprijs lijkt me.

Weet je wat ze heeft waardoor ze onregelmatig loopt in haar hengstige periode.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:01

500 euro met spullen erbij..

Ik denk dat de eigenaar al blij mag zijn als iemand een geblesseerd/kreupel paard van 20 jaar oud (zonder papieren) een goed te huis wil geven.
Ik weet (bijna) zeker dat er niet veel animo voor is.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:02

ik zou ook zeggen slachtprijs.. Wat wil je met het paard gaan doen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:02

Herstellende van een blessure en regelmatig niet goed op de benen, zou ik alleen overnemen als mensen een goedtehuis het belangrijkste vinden. Op deze leeftijd met klachten weet je namelijk bij voorbaat dat je een beperkte periode lol van het paard gaat hebben. Als ze al geld willen denk ik aan maximaal € 500,-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:03

Idd €500. (niet met spullen zoals een zadel) Eigenlijk kun je er niks anders mee dan af en toe buitenritjes, weide en gezelschapspaard.
Hopelijk krijgt ze wel een goede plek.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:05

Ik ben het met mijn voorgangers eens, maximaal 500 euro incl. de spullen. En dat is echt al een flinke prijs voor een paard wat die leeftijd heeft en last heeft van (een blijvende) blessure.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:08

Leeftijd vind ik het grootste probleem niet, de gebrekken wel.

Incl. de spullen.. .tja dat ligt eraan watvoor spullen. Een zadel van Kieffer vind ik daar niet bij horen. Een simpel hoofdstelletje, een deken e.d. misschien. En voor mij zou het ook niet max. zijn, maar ongeveer. max. 500 is incl. spullen (welke?) erg weinig, want 500 krijg je net bij de slacht. Daar krijg je niet minder voor, dus dan heb je kans dat ze d'r eerder naar de slager brengen omdat die meer bied. Gemeen. tja..

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:10

paard heeft wel goede papieren, doel is rustige buitenritjes te maken, paard komt op weiland te staan..bedankt voor jullie reacties, en allemaal met elkaar eens:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:34

Rustig verder zoeken. De ellende van een ander opknappen kan altijd nog.
Het is niet de aanschafprijs, maar de gevolgen. Ook een ziek paard moet een onderdak, voer, water en verzorging. Het is maar een overweging........

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:37

Elk paard kan ziek worden, oud én jong. Als iemand alleen een paar zoekt om af en toe eens mee naar buiten te gaan en verder beetje tutten en poetsen en fungeren als weide paard is dit toch een leuk paard?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:49

klopt, maar hoelang wil diegene nog van het paard genieten? er zijn zat leuke jongere paarden te koop voor hetzelfde doel en een stuk gezonder...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:30

niet meer als de slachtprijs echter ik zou er rekening mee houden dat je zeer veel medische kosten zou kunnen krijgen bij dit paard.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:33

je zou het paard gratis moeten krijgen in ruil voor een goed tehuis, lijkt me niet dat het beest nog iets waard is en wat heb je aan goed papier als je er niet mee kunt/mag fokken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:39

cissy schreef:
klopt, maar hoelang wil diegene nog van het paard genieten? er zijn zat leuke jongere paarden te koop voor hetzelfde doel en een stuk gezonder...

En voor nauwelijks meer geld.
Wij begrijpen elkaar, geloof ik...... Haha!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:45

Uiteraard kan een paard op alle leeftijden gebreken krijgen, dat weet je nooit.

Maar persoonlijk zou ik er zelf niet aan beginnen.
Paard loopt nu al onregelmatig met hengstigheid, dat is ook niet voor niks...
Je kunt er op rekenen dat je misschien nog wel een hoop dierenarts kosten kwijt bent voor dit beestje... in ieder geval heb je een grotere kans dan bij een jonger en gezond paard en dan had je misschien uiteindelijk wel voor dat geld een jonger/gezond paard kunnen kopen.

Daarnaast mocht je haar ooit willen verkopen, dan denk ik niet dat dat gaat lukken want zelfs voor de fok is ze niet meer geschikt.

Mocht je d'r kopen dan zou ik toch eerst laten keuren en kijken waar die onregelmatigheid vandaan komt...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:51

Papieren lijken me nou totaal oninteressant bij dit dier, wordt het geen cent meer of minder waard van.
Ik denk dat de mensen hier met 500 euro inderdaad netjes zitten. Maar heel eerlijk gezegd zou ik er nog eens over na denken. Dit soort paarden mag blij zijn met een goed tehuis, en zouden daar eigenlijk gratis aan meegegeven moeten worden.
Herstellende van een blessure, en een paar aandoeningen gehad, klinkt als een kwetsbaar paard, met een aannemelijk risico dat hij straks alleen nog maar als grasmaaier kan functioneren!

Eigenlijk is mijn advies: Niet doen! Zoek nog even verder, er zijn er zat voor weinig geld met minder mankementen!

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:42

Ik heb eind december 2006 mijn 20 jarige paard gekocht voor 225 euro met nieuwe deken(rond de 100 euro) en zijn hoofdstel erbij.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:39

Zo'n paard zou ik ook niet kopen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:05

MSQuincyTE schreef:
Zo'n paard zou ik ook niet kopen

want?

Stel je koop dit paard voor de slachtprijs (laten we zeggen dus 500 euro, zal vast minder zijn, want zoveel vlees zal er niet aan een 20jarige zitten, maar dat terzijde). En de Ts kan hem goedkoop stallen en nog 2 jaar lang lekker rustig buiten mee rijden 2/3x in de week.
Het paard wordt dan echt ziek (met 23jarige leeftijd), dan kan je hem toch alsnog naar de slacht brengen?
Het lijkt banketstaaf en iedereen zal roepen 'ik doe m'n paard nooooooooit naar de slachter', maar dit paard zal toch wel naar de slacht (of spuitje, maar dat is net zo erg) gaan als hij niet gekocht word.

Maarjah als je een paard koopt en er geen afstand meer van kan/wil doen, dan zou ik een jong paard nemen, veel minder kans op hoge dierenarts kosten.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 11:36

Bedankt voor de tips ik heb idd besloten hier niet mee door te gaan, ze was het met 500,- ook absoluut niet mee-eens ze had eerder 1400 in gedachte (zonder zadel) dus het verhaal houd echt dan op..

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:46

1natascha schreef:
Bedankt voor de tips ik heb idd besloten hier niet mee door te gaan, ze was het met 500,- ook absoluut niet mee-eens ze had eerder 1400 in gedachte (zonder zadel) dus het verhaal houd echt dan op..

Dat is veel geld voor een 20 jarige paard.
Goed dat je het niet gedaan hebt.
Ze willen er waarschijnlijk niet vanaf

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:52

Ik vind zelf eigenlijk dat je met 500 al aan de ruime kant zat. Heel eerlijk gezegd, het paard is 20 en heeft (redelijk serieuze) gebreken. Ondanks dat ben jij toch bereid een goed tehuis te bieden. Als ik dan als eigenaar mijn 20-jarige kwijt zou moeten, zou ik 'm zo meegeven. Hooguit een vergoeding voor zadel oid.

Dat deze mensen er nog 1400 euro voor willen hebben, slaat werkelijk nergens op. Misschien wilden ze 'm toch niet kwijt... Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:45

1natascha schreef:
paard heeft wel goede papieren, doel is rustige buitenritjes te maken, paard komt op weiland te staan..bedankt voor jullie reacties, en allemaal met elkaar eens:)

goeie papieren heb je niets aan ...daar kun je niet op rijden , en die worden ook niet ziek
een paard wel ...
en de combi leeftijd met de blessure en de kans op blijvende roblemen die zich snel voor zouden kunnen doen als je de geschiedenis benproblemen ziet
dan zeg ik slachtgeld , of symbolisch bedrag voor het paard , en ventueel wat extra voor de spullen
dus ex spullen echt maximaal ene paar honderd euro

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:00

1natascha schreef:

Bloos! Die mensen zijn gek! Dat krijgen ze er nooit voor! Ze moeten blij zijn dat je het nog wilt proberen om haar een plekkie te geven. Ja Wat is de reden van deze prijs of weet je dat niet?