stalling opzeggen advies graag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

stalling opzeggen advies graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:27

Hallo,

Ik sta op een leuke pensionstalling in Eemnes. Alleen nu stop ik met mijn paard deze ga ik verhuren/verkopen en dat kan deze maand zomaar gebeurd zijn. Ik heb advies gevraagd om mij heen om te vragen hoe ik dat moet doen met opzegging. Ik heb nl netjes een maand opzegtermijn. Echter als mijn paard verkocht/verhuurd is, dan is ze ook zo weg.

Nu heb ik afgelopen zondag op 1 juli meerdere malen geprobeerd mijn stalhouder te bellen, hij heeft geen voicemail en ik kon hem niet vinden. dit heb ik maandag en dinsdag ook geprobeerd. Ik heb hier getuigen van.

Nu ben ik niet de beroerdste ik wil mij gewoon aan de regels houden, maar als mijn paard deze maand weg is, zit ik niet te wachten op nog een maand stalling van E330,-.

Nu had ik vandaag eindelijk mijn stalhouder te pakken gekregen en heb hem de situatie uitgelegd. Het enige wat hij zei was: je bent te laat je moet volgende maand ook betalen. Ik ben het daar niet mee eens, want ik heb geprobeerd dit netjes begin van de maand op te lossen. Hij zegt dat hij de stal nu nooit meer vol krijgt op 1 augustus.

Mijn stalhouder is niet in voor een schikking helaas. Heb nu dus ook een briefje opgesteld dat ik mij stalling opzeg en dat ik op 1 juli en daarna meerdere malen heb getracht contact te zoeken, maar dat hij nergens te bekennen was.

Ik wil het netjes oplossen, maar hoe moet ik dat nu doen. Ik zou in de toekomst graag een ander paard weer daar willen stallen. Ik hou hier een erg nare smaak van in mijn mond en had dit zeker van deze persoon niet verwacht. Het is een hele aardige man en de stal is ook super!

Merilyn

PS: misschien is mijn paard pas volgende maand weg, dat is nog helemaal niet zeker.

Nibbit

Re: stalling opzeggen advies graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:29

Zolang je paard nog niet verkocht of verhuurd is zou ik de stal niet opzeggen. Waar moet je dan met m heen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:38

Nibbit schreef:
Zolang je paard nog niet verkocht of verhuurd is zou ik de stal niet opzeggen. Waar moet je dan met m heen?

Ik wilde het ook eerst overleggen. Maar hij staat er niet voor open. Aangezien ik normaliter een maand opzegtermijn heb. vandaar. Hij zegt: ook al verkoop je haar de volgende maand betaal je de volle mep!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:40

Maar als je paard nu niet binnen een maand weg is?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:42

Heb je een maand opzegtermijn, of een kalandermaand?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:44

femmefatale1 schreef:
Heb je een maand opzegtermijn, of een kalandermaand?

kalendermaand Nagelbijten / Gniffelen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:44

Passival schreef:
Maar als je paard nu niet binnen een maand weg is?

Er is een hele grote kans dat mijn paard 1 augustus weg is.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:45

Merilyn schreef:
Nibbit schreef:

Ik wilde het ook eerst overleggen. Maar hij staat er niet voor open. Aangezien ik normaliter een maand opzegtermijn heb. vandaar. Hij zegt: ook al verkoop je haar de volgende maand betaal je de volle mep!

Tsja zo werkt dat nu eenmaal met stallen en ook met bijv. huurwoningen.
Ik denk dat je er niet onder uit kan, afspraak is afspraak.

Sommige stallen zijn misschien wat coulanter, jammergenoeg tref je het niet Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:45

Ik weet het Nibbit, maar als hij dus op 1 juli wel had opgenomen was ik wel op tijd geweest. vandaar.....

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:51

Heb je een contract waarin staat dat je vóór de eerste van de maand moet opzeggen?
Want dan heeft hij gelijk, maar staat dat er niet in dan kan je b.v op 15 juli opzeggen en op 15 augustus weg gaan, je moet dan nog twee weken van de volgende maand betalen, en je voldoet toch aan de maand opzeg termijn.
Verder weet je natuurlijk nog niet of en aan wie je jou paard gaat verkopen, soms kan dat ook best even duren of je moet al een gegadigde hebben.
Lees je contract er goed op na en ga als je zeker weet dat hij verkocht is pas je stalling opzeggen.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:51

Is deze regel vastgelegd in een contract die door beide partijen ondertekend is en hebben we het hier over een kalendermaand of een maand? Geen contract? Dan heeft de eigenaar geen poot om op te staan en kun je vertrekken wanneer je wilt. Wel een contract? Dan zou ik me er maar in schikken en wanneer je de man niet kan bereiken dan stop je een ondertekende brief gedateerd in zijn brievenbus. Ik zou het in ieder geval ook schriftelijk doen en niet alleen mondeling.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:56

Jeskoo schreef:
Is deze regel vastgelegd in een contract die door beide partijen ondertekend is en hebben we het hier over een kalendermaand of een maand? Geen contract? Dan heeft de eigenaar geen poot om op te staan en kun je vertrekken wanneer je wilt. Wel een contract? Dan zou ik me er maar in schikken en wanneer je de man niet kan bereiken dan stop je een ondertekende brief gedateerd in zijn brievenbus. Ik zou het in ieder geval ook schriftelijk doen en niet alleen mondeling.

jullie hebben gelijk, het is een kalendermaand dus ik vrees ik de banketstaaf zeg maar. Ik betaal ook wel hoor, maar ik vind het vreselijk vervelend dat het zo moet gaan.

Mijn paard wordt volgende week al gekeurd. ze is al eens eerder rontgen ggk dus ik verwacht geen problemen. ze zal dan volgende week al weg zijn en dan moet ik dus nog een maand extra betalen. bij elkaar 1 1/2 maand dus waar ik geen gebruik van maak. Die halve maand ok prima, hij kan er niks aan doen dat ze dan al weg is, maar ik was nog zo vroeg in deze maand. Had gewoon niet verwacht dat hij zo zou reageren Boos!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:01

Kan je niet gewoon afspreken met de nieuwe eigenaar dat ze hem vanaf een bepaalde datum kunnen komen halen? Lijkt mij het probleem ook opgelost.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:02

Het is nu eenmaal normaal dat je een maand opzegtermijn hebt en dat je dus voor de 1e van de maand moet opzeggen. En anders heb je gewoon pech.
Het is de goodwill van de stalhouder als hij je zou matsen met de kosten maar het hoeft niet.

Verder kun je wel zeggen dat je contact probeerde te zoeken maar als hij geen voice-mail heeft of zo is dat niet zijn probleem.

Ik denk dat je gewoon moet kijken wanneer je paard verkocht is en dan op moet zeggen.
Tja, dat kost even geld....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:04

ElCamino schreef:
Het is nu eenmaal normaal dat je een maand opzegtermijn hebt en dat je dus voor de 1e van de maand moet opzeggen. En anders heb je gewoon pech.
Het is de goodwill van de stalhouder als hij je zou matsen met de kosten maar het hoeft niet.

Verder kun je wel zeggen dat je contact probeerde te zoeken maar als hij geen voice-mail heeft of zo is dat niet zijn probleem.

Ik denk dat je gewoon moet kijken wanneer je paard verkocht is en dan op moet zeggen.
Tja, dat kost even geld....

ik was er al bang voor. erg jammer voor mij... Ik zal gewoon netjes betalen. Ik ben geen slecht mens ofzo.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:05

Ik denk idd dat je beter voor 1 juli op had kunnen zeggen..

Hoewel ikzelf niet zou weten wat gedaan had..
Toch lastig, je stalling opzeggen, terwijl je paard nog niet verkocht is..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:08

Misschien een de nieuwe kopers (indien deze in de buurt wonen) de mogelijkheid geven om de stalling voor de resterende maand over te nemen? Misschien tegen een gereduceerd tarief. Zo kunnen ze aan het paard wennen en paard aan hun op zijn "eigen" terrein alvorens hij/zij op de nieuwe plek komt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:09

hee Merilyn, gaat Spriet weg?? hoe dat zo??
verder is die stalhouder gewoon een ontzettende e*kel, niks aan te doen. ik vrees dat je gewoon moet dokken. hij is toch altijd al zo op de regeltjes, heb daar al veel mensen over horen mopperen...

ik hoop dat alles verder goed gaat met je. pm anders even, als je wilt! groetjes, P.
Laatst bijgewerkt door dierfysio op 05-07-07 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:15

dierfysio schreef:
verder is die ****** gewoon een ontzettende e*kel, niks aan te doen. ik vrees dat je gewoon moet dokken. hij is toch altijd al zo op de regeltjes, heb daar al veel mensen over horen mopperen...

ik hoop dat alles verder goed gaat met je. pm anders even, als je wilt! groetjes, P.

Niet zo netjes om hier namen te gaan noemen en ook nog mensen uit te gaan schelden. Ik ken de man niet maar hij heeft zijn regels van te voren duidelijk aangegeven en helaas houdt hij zich daar stipt aan. Met vriendelijk overleg kom je denk ik verder.
Laatst bijgewerkt door Lancome op 05-07-07 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:17

Ik wilde idd geen namen noemen...... Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb hem toch even teruggebeld. We gaan gewoon even overleggen, wellicht dat we een lager bedrag kunnen afspreken dus alleen de kale stalhuur, daar stond ie wel voor open.... Ik wil het gewoon netjes oplossen....

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:18

Jeskoo schreef:
dierfysio schreef:
verder is die *** gewoon een ontzettende e*kel, niks aan te doen. ik vrees dat je gewoon moet dokken. hij is toch altijd al zo op de regeltjes, heb daar al veel mensen over horen mopperen...

Niet zo netjes om hier namen te gaan noemen en ook nog mensen uit te gaan schelden. Ik ken de man niet maar hij heeft zijn regels van te voren duidelijk aangegeven en helaas houdt hij zich daar stipt aan. Met vriendelijk overleg kom je denk ik verder.

heb m'n bericht al aangepast; nou jij het jouwe nog! Knipoog
verder heb ik wle gelijk; die man is vreselijk moeilijk. stuurt zomaar mensen weg als hij een wachtlijst heeft en iemand een stal beloofd heeft. moet er persoonlijk toch niet aan denken om plots met m'n paard op straat te staan... vriendelijk overleg zou leuk zijn, maar ik wens je veel succes met die meneer...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-07 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:21

oei dat wist ik niet Nagelbijten / Gniffelen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:22

inderdaad, verkeerde knopje! Haha!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:25

Als je een maand opzegtermijn hebt, vind ik je op 1 juli eigenlijk al te laat. Dan hoor je voor 1 juli op te zeggen.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:28

Merilyn schreef:
Ik weet het Nibbit, maar als hij dus op 1 juli wel had opgenomen was ik wel op tijd geweest. vandaar.....

Als je een kalendermaand opzeg termijn hebt, had je voor 1 juli moeten opzeggen, dus uiterlijk 30juni. Dus al had hij zondag wel zijn telefoon opgenomen was je naar mijn mening nog te laat geweest.
Kun je niet voorstellen om, als het paard al weg is alleen kale boxhuur te betalen, dus zonder voer en stro-kosten. Wij hebben ook wel eens iemand die een kale box aanhoudt en die krijgt dan korting.