AAARGH! Mijn laars!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mulan

AAARGH! Mijn laars!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:43

Hoi,

wie helpt?

Ik ben tijdens het rijden met paard en al gevallen waarbij het paard OP mij terecht is gekomen. Zere nek, enkel enz.
Ambulance erbij, hebben die broeders -jawel- mijn laars van 500 euries van mijn voet geknipt! Boos!
Kan ik dit verhalen op de verzekering van eigenaar paard (die ook aanwezig was), of maak ik geen schijn van kans?

Wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven?

KimmmiK

Re: AAARGH! Mijn laars!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:13

Ik denk niet dat iemand je hier een duidelijker antwoord op kan geven dat de verzekering van de eigenaar zelf.
Ik denk niet dat je veel kans maakt eerlijk gezegd, maar voor laarzen van 500 euro (poeh) zou ik 't gewoon proberen.
En je verwondingen zullen wel meevallen? Als je je drukker maakt om je laars? Gelukkig! Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:13

je kunt het altijd proberen, want tjee dat zijn wel dure laarzen zeg!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:17

Mulan schreef:
Hoi,

wie helpt?

Ik ben tijdens het rijden met paard en al gevallen waarbij het paard OP mij terecht is gekomen. Zere nek, enkel enz.
Ambulance erbij, hebben die broeders -jawel- mijn laars van 500 euries van mijn voet geknipt! Boos!
Kan ik dit verhalen op de verzekering van eigenaar paard (die ook aanwezig was), of maak ik geen schijn van kans?

Wees aan de ene kant blij..
Ze zullen het echt niet gedaan hebben als ie gewoon uitging ik kan je vertellen dat is pijnlijk dan je laars uitrekken terwijl dat niet gaat..
Misschien kan je het op je verkekering verhalen ligt eraan of je daarvoor verzekert bent..
Mijn broer kreeg met zijn ongeluk zijn broek niet vergoed ( was niet met paard maar dan nog)
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 19-06-07 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:19

Je kunt het gewoon bij de verzekering terug vragen. Door het ongeval is je kleding kapot gegaan. Bij kleding kun je onderandere je rijlaarzen vergoed krijgen.
Beste als je even belt met je verzekering.
Alles voor de rest wel goed gegaan? Het paardje nog iets overkomen tijdens het ongeluk?
Succes! Haha!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:22

Ik zou het gewoon proberen, het enige wat hun hoeven te doen is het aangeven bij de verzekering. Ik weet niet of het hun premie scheelt, maar zo niet dan lijkt het mij voor hun geen probleem om dat te doen. 500 euro is niet niks (dat zullen wel hele mooie laarzen geweest zijn Ja ).

Dan kan je misschien nieuwe bestellen, en dan heb je ook nog 1 reserve laars Knipoog

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 15:14

Malibu schreef:
Dan kan je misschien nieuwe bestellen, en dan heb je ook nog 1 reserve laars Knipoog

Hahaha, wie weet. Als ik de volgende keer uit mijn linkerlaars geknipt moet worden ja. Is niet te hopen!

Met paard alles goed, met mij verder ook (kneuzingen e.d). Dus ik heb niets te klagen, maar mijn (nog bijna nieuwe) laars aan flarden was ook wel even euhm... AUW!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:44

Vervelend dat je "nog bijna nieuwe"rijlaars kapot is geknipt.
Ik weet niet of het ergens op te verhalen valt.
Succes in ieder geval met het uitzoeken.
Volgende keer eerder aan je laarzen denken. Haha!
Zo heb ik toen ik mijn knie brak eerst mijn rijlaarzen en rijbroek gered voordat ik vervoerd wilde worden naar het ziekenhuis.....waar je niet allemaal aan denkt. Bloos

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 23:19

Nextdomino schreef:
Volgende keer eerder aan je laarzen denken. Haha!
Zo heb ik toen ik mijn knie brak eerst mijn rijlaarzen en rijbroek gered voordat ik vervoerd wilde worden naar het ziekenhuis.....waar je niet allemaal aan denkt. Bloos

Nou, ik heb ook gezegd dat ik NIET wilde dat die laars kapot ging, maar mijn enkel was zo pijnlijk en gezwollen dat mijn laars niet meer op de normale manier uitkon.
Dus ja, er bleven weinig opties over...
Overigens, bij het openknippen van mijn laars is mijn Cavallo-broek ook aan gort geknipt. Tong uitsteken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:55

Hoe het wettelijk gezien zit zou ik niet weten. Maar gevoelsmatig zeg ik dat de eigenaar inderdaad aansprakelijk is voor de schade die jij hebt opgelopen. Maar dan denk ik eerlijk gezegd meer aan de kosten voor zorg. De materiële schade zoals een rijlaars vind ik maar raar om dat op de eigenaar ook nog eens te gaan verhalen, ik zou zeggen dat je als ruiter op een ander paard ook deels een eigen risco hebt. Maar misschien zijn ook de onderlinge afspraken wel van invloed, als je particulier of zakelijk het paard van een ander rijdt maakt wel verschil denk ik.

Btw, rijlaarzen van € 500,-?? Dat is een best bedrag, ben wel benieuwd wat voor dat dan wel niet waren Knipoog

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:01

heb je de bonnen nog van de rijlaarzen en evt rijbroek, dan kun je dit gewoon opgeven aan de verzekering..
Mijn vriend heeft ook ooit een dure spijkerbroek vergoed gehad die net 1 week oud was en door een ongelukje helemaal verpest was.
Gewoon proberen, nee heb je Ja kun je krijgen he..

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:39

Oproep aan alle aardige ambulance personeel...Maak bij zulke gevallen de stiksels van de laarzen los, indien dit enigzins mogelijk is.

Mijn gevoel zegt dat je de ambulance personeel aansprakelijk moet stellen. Zij hebben dit veroorzaakt om een goed onderzoek te kunnen verrichten. Zij zullen er ook wel voor verzekerd zijn.

Voor maatwerk zit je zo op 500 eurie. In zulke laarzen zit toch wel een rits in? Of was je enkel nog te dik. Welke andere "dingetjes" heb/had je in je laars op/inzitten?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:47

B*llshit dat je dit op de broeders gaat verhalen !!
Ze doen gewoon hun werk en gaan echt5 niet kijken of iets duur, goedkoop is of dat het uitgetrokken kan worden. Ze kunnen en mogen dit risico niet nemen.

Gewoon op je verzekering proberen te verhlen.

Waarom zou je de eigenaar aansprakelijk stellen ?
Is het zijn of haar schuld dat je valt? lijkt me niet!
Jij gaat erop zitten en jij weet wat er kan gebeuren.

Het lijkt me een fijnere oplossing als je gewoon je verzekering inschakelt, zij keren gewoon uit.
Ik heb met een auto ongeluk ook alles kapotgeknipt gehad, broek, dure bergschoenen en alles is uitgekeerd.
Als dat niet lukt kun je toch 50/50 voorstellen bij de eigenaar?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:50

Eerlijk gezegd vind ik het maar een raar voorstel om het ambulancepersoneel aansprakelijk te stellen hiervoor. Misschien kun je beter proberen om degene die de ambulance gebeld heeft aansprakelijk stellen, diegene is er de schuldige van dat de ambulance kwam en dat het ambulance personeel de laars heeft kapotgeknipt. Knipoog En misschien kun je het zelfs wel doorzetten tot de laarzenfabrikant aangezien die geen voorzieningen heeft getroffen dat de laars veilig verwijderd kan worden bij een ongeval.. Haha!

Zonder gekheid, je moet er toch niet aandenken dat ambulancepersoneel materiële zaken naast de gezondheid mee zullen laten wegen in hun aanpak..

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:30

Als me niet vergis is de eigenaar van een paard aansprakelijk voor ALLE schade die het paard aanricht. Dus kan je deze kosten gewoon op hem/haar verhalen. Volgens mij heeft hier zelfs een artikel over op de homepage van bokt gestaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:33

En je eigen verzekeraar dan.
Je hebt namelijk ook een deel eigen risico.
Jij stapt zelf op dat paard. Jij weet dat een paard geen motor is..

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:36

Ik vind het vervelend voor je, maar jij stapt op dat paard en daar zit een risico aan verbonden waar je zelf voor kiest. Ik vind het al raar dat je dit zou willen verhalen op de eigenaar... heeft ze je gedwongen op dat paard te gaan rijden?

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:48

Laarzen van 500 euro, toink!! Wow! Maar even on-topic, ik zou het proberen te verhalen op je eigen verzekering. Enige maanden geleden is op de manege waar we ons paard hebben staan onze dochter haar net nieuwe jas vernield door een hond (vermoeden wij). Wij hebben dat geregeld via onze eigen verzekering en netjes het geld terug ontvangen op vertoon van de bon van een wederom nieuw aangeschafte jas. Ik weet niet hoe je verzekerd bent maar proberen kan altijd....succes! Knipoog

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:22

Nathalie1983 schreef:
Ik vind het vervelend voor je, maar jij stapt op dat paard en daar zit een risico aan verbonden waar je zelf voor kiest. Ik vind het al raar dat je dit zou willen verhalen op de eigenaar... heeft ze je gedwongen op dat paard te gaan rijden?

Vreemde vraag.
Natuurlijk heeft ze me niet gedwongen. Ik zou er geen zaak voor over hebben, maar als de eigenaresse ZELF aanbiedt om eventueel (wanneer dat niet op een andere manier lukt) de schade via haar WA verzekering te verhalen, zeg ik geen nee.
Haar aanbod is dus de reden dat 'ik dat zou willen verhalen op de eigenaar'

Op het ziekenhuis is misschien een optie, maar ik vermoed van niet. En mijn eigen verzekering? Welke? WA? Daarin zijn alleen mijn eigen huisdieren verzekerd wanneer ze schade toebrengen aan derden....
Mijn kleding en laarzen zijn niet speciaal verzekerd.... Overigens beweerde een collega van me vandaag dat toen zij een ziekenhuisopname had en haar broek deels mee-gegipst werd, zij de broek via haar ziektekostenverzekeraar terug kreeg.

En weet even niet meer wie het vroeg, maar nee, er zaten uiteraard geen ritsen in mijn laars....

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:08

Mulan schreef:
Hoi,

wie helpt?

Je kan het altijd proberen, mijn motto: "Nee heb je , ja kan je krijgen!"
Wie weet, nu ja blij zijn dat je er nog bent he!! Haha!

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:07

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:09

Kan je er geen rits in laten zetten als de verzekering niet betaald?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:11

verzekering + paarden = LDRD
hehe, altijd als ik deze combi zie denk ik: dat moet bij LDRD nagevraagd worden!!!
even PB'en dus...

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:35

Mulan schreef:
Nathalie1983 schreef:

Vreemde vraag.
Natuurlijk heeft ze me niet gedwongen. Ik zou er geen zaak voor over hebben, maar als de eigenaresse ZELF aanbiedt om eventueel (wanneer dat niet op een andere manier lukt) de schade via haar WA verzekering te verhalen, zeg ik geen nee.
Haar aanbod is dus de reden dat 'ik dat zou willen verhalen op de eigenaar'

Op het ziekenhuis is misschien een optie, maar ik vermoed van niet. En mijn eigen verzekering? Welke? WA? Daarin zijn alleen mijn eigen huisdieren verzekerd wanneer ze schade toebrengen aan derden....
Mijn kleding en laarzen zijn niet speciaal verzekerd.... Overigens beweerde een collega van me vandaag dat toen zij een ziekenhuisopname had en haar broek deels mee-gegipst werd, zij de broek via haar ziektekostenverzekeraar terug kreeg.

En weet even niet meer wie het vroeg, maar nee, er zaten uiteraard geen ritsen in mijn laars....

Dat is niet vreemd, je hebt namelijk niet eerder gezegd dat ze zelf het aanbod van de verzekering had gedaan. Je hebt ons hier de indruk gegeven dat jij het op haar wilde verhalen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:42

De verzekering van de eigenaresse van het paard zou het gewoon moeten vergoeden, dat kost haar hoogstwaarschijnlijk verder niets. Net zoiets als dat je kind een dure vaas omstoot Lachen

Toen mijn paard maanden terug een vriendin eraf gooide met een nacht ziekenhuis tot gevolg, hebben wij ook direct aangeboden onze verzekering aan te spreken, maar bij haar vergoedde de zorgverzekering het, dus dat was niet nodig.