Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
imker schreef:Je zou idd een fatsoenlijke auto kunnen kopen die wat mag trekken. Het voordeel ervan is dat je al half uit de problemen bent met je vervoer, het nadeel ervan is dat je ook vaak hoge kosten hebt aan wegenbelasting en diesel/benzine.
Idd, wat is wijsheid in deze... Persoonlijk denk ik niet dat je half/half te werk moet gaan (dat zou ik iig niet doen), maar ik kan niet in jouw portemonnee of toekomst denken.
Het zijn echt afwegingen die je moet maken en prioriteiten die je moet stellen.
MarisdB schreef:Ik wil het inderdaad niet half/half doen. Mogelijk is de beste optie idd te beginnen met de auto, en er dan tzt een trailer bij te kopen. Op zich vind ik het prima om met 1 paard op pad te kunnen hoor, ik kan nu ook niet met beiden weg. Ik ben uitgegaan van ca 2x per maand lessen en 2x per maand concours. Ik doe dat nu veel minder vaak omdat ik dus een beroep moet doen op mijn vriendin. Bijkomend voordeel zou zijn dat ik dus ook 's winters makkelijker naar de hal toe kan.
Blijft lastig, ik pieker nog even verder, bedankt voor de tips alvast!
) of imo redelijk oude barrels. Wat kost iets er tussenin? Wat is een acceptabele leeftijd/kilometrage voor zo'n auto?MarisdB schreef:ikke: die optie heb ik ook al eens overwogen. Ik zie niet zo tegen dat rijbewijs op namelijk.
Maar wat is een haalbaar budget voor een fatsoenlijke vrachtwagen waarmee ik veilig de weg op kan? Als ik rondkijk op internet zie ik alleen of hele gloednieuw opgebouwde wagens () of imo redelijk oude barrels. Wat kost iets er tussenin? Wat is een acceptabele leeftijd/kilometrage voor zo'n auto?
MarisdB schreef:En hoe duur zou het zijn om een vrachtwagen met een dichte bak te kopen en deze door zo'n bedrijf om te laten bouwen? (met evt wat dingen in de afwerking zelf doen)
MarisdB schreef:ik moet mijn auto ook ergens het komende jaar gaan vervangen, dus dan moet ik én een andere auto, én een vrachtwagen gaan kopen. Ben bang dat die tweede dan nog maar even moet wachten maar vind het wel een interessante optie!
imker schreef:Hmmm, ik zag toch van de week een leuke 3paards staan voor iets van 5750 euro. Dat is dan wel een C-vrachtwagen, dus je moet idd dan je vrachtwagenrijbewijs gaan halen.
Maar deze zag er toch redelijk goed onderhouden uit en ik zou liever op pad gaan met een 3paards (veel stabieler) dan met een tweepaards waar je maar nét qua max.massa aan voldoet en die veel onstabieler op de weg ligt.
sdi schreef:Een 2.0ltr TDCI van Ford, in de Mondeo, levert omstreeks de 130 pk en bijna 300nm koppel. vermogen zag. Ook de moderne tdi''tdci etc. halen dit vermogen makkelijk.
Eigen ervaring ermee
imker schreef:Ikke, die 3paards had behoorlijk wat vermogen en is toch een partij stabieler en degelijker dan een tweepaards.
Fleurtje100 schreef:Kun je geen trailer op lease basis kopen? Als je 4 keer per maand 35€ aan huur betaald (€140,-), is misschien een trailer op leasebasis interessanter. Huren is uiteindelijk toch geld weggooien. Bij zo'n lease constructie betaal je uiteindelijk ook een hoop meer voor je trailer, maar ik denk toch wel minder dan wanneer je huurt. Bovendien kun je dan vaker gebruik maken van de trailer.
ikke schreef:Fleurtje100 schreef:Kun je geen trailer op lease basis kopen? Als je 4 keer per maand 35€ aan huur betaald (€140,-), is misschien een trailer op leasebasis interessanter. Huren is uiteindelijk toch geld weggooien. Bij zo'n lease constructie betaal je uiteindelijk ook een hoop meer voor je trailer, maar ik denk toch wel minder dan wanneer je huurt. Bovendien kun je dan vaker gebruik maken van de trailer.
Ehm, leasing is termijnhuur, wat is het verschil? Aan het eind van de rit ook veel geld kwijt en nog steeds geen trailer.
Huurkoop (dat bedoel je waarschijnlijk) is ook niet goedkoop, meestal zelfs duurder dan een simpele persoonlijke lening bij een bank.
Neem dat soort overwegingen OOK mee......
komt die vrachtwagen er binnen het jaar ook wel. Mits ik het examen weet te halen maar dat moet vast gaan lukken.