Voor- en nadelen 2paardstrailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amrah

Voor- en nadelen 2paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 19:59

Haaii!

Ik mag een trailerkopen (naja mijn ouders doen dat voor me) en heb mijn oog laten vallen op een 2paardstrailer. Ik ben nu een beetje aan het kijken naar de voor- en nadelen. Maar kom niet erg ver en hoopte dat jullie kunnen helpen Bloos

Dus kom maar op..

Ook zou ik het fijn vinden om te weten te komen wat jullie de A-merken en B-merken vinden en waar ze ongeveer kwa prijsklasse zitten Lachen

Dankuu, Christa

Lottie84

Re: Voor- en nadelen 2paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:01

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij zwaarder is Lachen

Heb zelf een 2 paards, super handig, ik kan allebei mijn paardjes meenemen, of 1 van mij en 1 van een ander voor een clinic, buitenrit of concours. Ik heb zelf Böckmann en ben hier zeer tevreden over!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 20:02

Bedankt:)... mag ik vragen wat voor auto jij er voor hebt?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:30

ik ben super tevreden met mijn tweepaards trailer. ik heb maar 1 paard, maar op deze manier kan een vriendin een keer mee naar het strand ondanks dat ze zelf geen trailer heeft. als ik alleen ga, staat aan de ene kant mijn paard en aan de andere kant leg ik de spullen neer. super handig, omdat onze honden in de kofferbak moeten en zij hebben dan de ruimte zonder dat al mijn paardenspullen in de weg liggen.

wij hebben een volvo xc 90 voor de trailer.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:47

Als je een goede auto hebt om een 2 paardstrailer te trekken zou ik altijd voor een 2 paardstrailer gaan. Veel prijsverschil met een 1.5 paards is er niet. Bovendien ligt een 2 paardstrailer wat beter op de weg dan een 1.5 paardstrailer (domweg omdat een 2 paardstrailer breder is). Wat ook mee kan spelen is natuurlijk het rijbewijs. Een 1.5 paards mag je met een B rijbewijs trekken (indien voorauto meer weegt dan het laadvermogen van de trailer).

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 09:18

Oke bedankt Haha!

Ik neem aan dat deze auto [ Ford Galaxy ] wel een 2paardstrailer mag trekken (trekt ook een grote caravan)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:20

Elegance schreef:
Als je een goede auto hebt om een 2 paardstrailer te trekken zou ik altijd voor een 2 paardstrailer gaan. Veel prijsverschil met een 1.5 paards is er niet. Bovendien ligt een 2 paardstrailer wat beter op de weg dan een 1.5 paardstrailer (domweg omdat een 2 paardstrailer breder is). Wat ook mee kan spelen is natuurlijk het rijbewijs. Een 1.5 paards mag je met een B rijbewijs trekken (indien voorauto meer weegt dan het laadvermogen van de trailer).

Zie hiervoor de Wiki en/of de FAQ! Dit is flauwekul.

Indien het niet uitmaakt (rijbewijs, trekauto, geld) ga dan voor een twee-paards. Het rijdt prettiger achter de auto en de meeste paarden stellen het op prijs om wat smaller te staan, is stabieler voor ze.
Staar je niet blind op een merk; een slechte Westfalia is minder dan een goede Heja. Ga voor een goed onderhouden trailer.
Indien nieuw: Westfalia is top, Ifor Williams ook, indien je auto sterk genoeg is (1000kg eigen gewicht).
De rest maakt niet zoveel uit, staat allemaal op dezelfde type assen (Al-Ko), als die er goed uitgelijnd onder zitten, rijdt zo'n trailer goed. Ga niet voor de goedkoopste trailers, die lage prijs heeft een reden (simpelere, minder degelijke constructie).

Kijk voor de capaciteiten van je Galaxy even op www.autotrader.nl

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:57

Wij hebben een 2paards Mustang Country II met zadelkamer. Je hebt veel plaats erin en wij kunnen zo allebei de paarden vervoeren. Ik vind het persoonlijk ideaal, maar dat komt ook, omdat wij 2 paarden hebben Ja

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:59

Ik heb een Volvo v70 Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:34

Ik heb een Atec Starline Diamond tweepaards uit 2003 en daarvoor heb ik als trekauto's Nissan Patrol 2.8GR en Volkswagen Touareg 3.2V6.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 06:17

Ik ben ook op zoek naar een trailer, en hoor graag welke modellen of merken eruit springen in het gebruik gemak. En natuurlijk stabiele wegligging enzo. Is er een site waar vergelijkend warenonderzoek is gedaan naar trailers?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:50

enige nadeel vind ik de smallere instap voor de paarden, merk dat sommige paarden hier daar meer moeite mee hebben dan een 1,5 paards trailer inlopen. Met 1 paard kun je het schot scheef zetten, en moet je zorgen dat je veilig en vlot de stand erachter kunt krijgen (braaf paard) met twee paarden is dat niet mogelijk.
Voordeel: de trailer ligt stabieler en is minder onder de indruk van stampende, hippende paarden dan een anderhalf paards... De paarden hebben minder ruimte. Sommige staan liever scheef, maar ze kunnen minder heen en weer staan te draaien zodat drukke paarden rustiger staan en er steun gezocht kan worden tegen het tussenschot.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:04

Sette schreef:
Ik ben ook op zoek naar een trailer, en hoor graag welke modellen of merken eruit springen in het gebruik gemak. En natuurlijk stabiele wegligging enzo. Is er een site waar vergelijkend warenonderzoek is gedaan naar trailers?

Ifor williams! echt een aanrader super weggligging echt een hele fijne trailer ook de voorlader is super handig!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:05

joyce B schreef:
enige nadeel vind ik de smallere instap voor de paarden, merk dat sommige paarden hier daar meer moeite mee hebben dan een 1,5 paards trailer inlopen. Met 1 paard kun je het schot scheef zetten, en moet je zorgen dat je veilig en vlot de stand erachter kunt krijgen (braaf paard) met twee paarden is dat niet mogelijk.
Voordeel: de trailer ligt stabieler en is minder onder de indruk van stampende, hippende paarden dan een anderhalf paards... De paarden hebben minder ruimte. Sommige staan liever scheef, maar ze kunnen minder heen en weer staan te draaien zodat drukke paarden rustiger staan en er steun gezocht kan worden tegen het tussenschot.

Bij ifor williams bestaat het schot uit 2 delen dus kan je zo opzij klappen dat ze de ruimte hebben om er in te lopen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:06

voordeel van een 1,5 paardstrailer is dat je op de trailer kunt opzadelen als het regent. Kan in een 2paardstrailer alleen als je het schot kunt weghalen en een dubbele stang hebt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:08

Dagie schreef:
Bij ifor williams bestaat het schot uit 2 delen dus kan je zo opzij klappen dat ze de ruimte hebben om er in te lopen.

maar dat kan alleen als er nog geen paard opstaat, toch?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:10

ja dat wel, maar meestal heb je ook maar 1 paard dat minder makkelijk laad, althans bij ons vind het ene paard het niet vervelend om zo smalle doorgang in te lopen maar de ander wel

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:23

hi hi, laat ik nu toevallig 2 paarden hier hebben staan die allebei zoiets hebben van: Liever niet...
Anderhalf paards ging een stuk makkelijker Verdrietig
DAt wordt binnenkort de trailerlaad DVD kijken die het weidegenootje bestelt heeft en gaan oefenen Schijnheilig

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:30

haha ja nouja dan heb je igg 1 paard er makkelijker in Knipoog

ieniemienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 07:55

Elegance schreef:

Om met een trailer/aanhangwagen te rijden heb je inderdaad niet altijd een BE-rijbewijs nodig. Je rijbewijs B volstaat zolang de aanhangwagen inclusief laadvermogen niet meer weegt dan 750 kg.

In bepaalde gevallen is het toegestaan een trailer/aanhangwagen van meer dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Dan gelden daarvoor wel twee voorwaarden:

de trailer/aanhangwagen mag inclusief laadvermogen niet meer zijn de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
én de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer dan 3500 kg zijn.

In alle andere gevallen is een BE-rijbewijs verplicht.

(Even een aanvulling)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:14

ieniemienie schreef:
Elegance schreef:

Om met een trailer/aanhangwagen te rijden heb je inderdaad niet altijd een BE-rijbewijs nodig. Je rijbewijs B volstaat zolang de aanhangwagen inclusief laadvermogen niet meer weegt dan 750 kg.

In bepaalde gevallen is het toegestaan een trailer/aanhangwagen van meer dan 750 kg te trekken met alleen rijbewijs B. Dan gelden daarvoor wel twee voorwaarden:

de trailer/aanhangwagen mag inclusief laadvermogen niet meer zijn de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
én de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer dan 3500 kg zijn.

In alle andere gevallen is een BE-rijbewijs verplicht.

(Even een aanvulling)

EN de auto moet het feitelijke gewicht van de trailer kunnen en mogen trekken;
EN de vertikale kogeldruk van de trailer mag de toegestane kogeldruk van de auto niet overschrijden.

(Dan is het verhaal ECHT compleet)

ieniemienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:20

helemaal top!!!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:40

Hmm nadeel is eigenlijk (naar mijn idee) dat hij duurder is inde verzekering ivm het gewicht en dat hij meer ruimte in neemt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:47

Verzekering?? Dat hoef je toch niet te verzekeren, zit toch automatisch bij je autoverzekering?

Het nadeel wat ik vind is dat hij breder is dan je auto, dus altijd links en rechts wat uitsteekt en misschien heb je ook wel uitschuifspiegels nodig. 1 1/2 trailer is net zo breed als onze auto, dus smalle stukjes gaan dan makkelijker.

De trailer die ik heb weegt maar 540 kg. Ik zit wel op mijn maximum, maar ik hoef niet zo een zware dus dure auto te hebben.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:49

Uhm ja dacht het wel hoor.... maar nu je het zo zegt.. begin ik eraan te twijfelen..