Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
elanor schreef:Ja, gut, er wat dacht je van de vleesproductie?
Elke dag honderden gezonde kippen/koeien/varkens....
laartjuh schreef:elanor schreef:Ja, gut, er wat dacht je van de vleesproductie?
Elke dag honderden gezonde kippen/koeien/varkens....
Mag je ook dus gewoon sirieus een gezond paard die al jaren eigenlijk voor de recreatie is zomaar slachten?
jackgirl schreef:ja dat mag , en tuurlijk...
Zo vreemd vind ik dat niet , denk eens aan dat stukje vlees wat op je bord ligt.
Dat zijn niet allemaal zieke of kreupele dieren die daar belanden.
Waarom een koe wel en een paard niet ?
hoewel ik het persoonlijk niet zou doen ..
jackgirl schreef:ja dat mag , en tuurlijk...
Zo vreemd vind ik dat niet , denk eens aan dat stukje vlees wat op je bord ligt.
Dat zijn niet allemaal zieke of kreupele dieren die daar belanden.
Waarom een koe wel en een paard niet ?
hoewel ik het persoonlijk niet zou doen ..
pre schreef:het is in princiepe zo dat je gezonde jonge paarden niet meer mag laten slachten, een slagerij mag dit ook niet! mar als een paard ziek is of behoorlijk oud dan mag het dus wel. er zijn ook slagerijen die alleen een slachting aannemen met een verwijsbrief van de dierenarts! zo zou het eigenlijk overal moeten gaan ! maar je kan er dus nix van zeggen of tegen doen!
pre schreef:het is in princiepe zo dat je gezonde jonge paarden niet meer mag laten slachten, een slagerij mag dit ook niet! mar als een paard ziek is of behoorlijk oud dan mag het dus wel. er zijn ook slagerijen die alleen een slachting aannemen met een verwijsbrief van de dierenarts! zo zou het eigenlijk overal moeten gaan ! maar je kan er dus nix van zeggen of tegen doen!
laartjuh schreef:Ik dacht in mezelf hoe kan dat nou, dat dier was kern gezond, ik was er zelf bij om hem vast te houden bij de veearts een week ervoor.
toverpaardje schreef:laartjuh schreef:Ik dacht in mezelf hoe kan dat nou, dat dier was kern gezond, ik was er zelf bij om hem vast te houden bij de veearts een week ervoor.
Ik vraag me af waar de dierenarts voor kwam. Je was er toen zelf bij. ALs je echt wilt weten wat er met het paardje gebeurt is, is de kortste klap om het gewoon even te vragen? Misschien een koliekaanval, je weet het niet he..? En waarom was de dierenarts die week ervoor?
runningkawa schreef:Ja dat mag..
waar denk je dat idd de meeste paarden zonder papier op een paardenmarkt heen gaan, die aan het eind van de dag niet verkocht zijn??

fuego3 schreef:ik dacht dat zieke paarden helemaal niet geslacht mochten worden dan zou er toch besmet vlees in de winkel komen te liggen????????