Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Charmotte schreef:Volgens mij is zowel een ruister als een menner een bestuurder, loop je ernaast ben je een voetganger..
ook bestuurder! De menner is ook een bestuurder, vandaar dat je niet mag rijden op fietspaden e.d dat mogen auto´s tenslotte ook niet

sronnie schreef:Zijn bestuurders
En anders mag ik wel heel rap opnieuw mijn theorie van de auto geen leren
Lusitana schreef:Voor de wet wordt als ruiter en menner gezien als "langzaam vekeer". Voor de rest staat er volgens mij niks over bestuurder of niet. Letterlijk ben je het natuurlijk wel, maar of het ook zo ergens beschreven staat, weet ik niet.
wel zo makkelijk ivm verkeersregels 

Dus die weten het wel. 

Dit leer je ook bij je bromfiets/auto/motor theorie
Lielle schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestuurder_(verkeer)
In het Nederlandse Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens uit 1990 (RVV 1990) wordt in artikel 1 van het eerste hoofstuk het begrip bestuurders voor het wegverkeer gedefinieerd als "alle weggebruikers behalve voetgangers"
weggebruiker als "voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen"
Even opzoeken dus volgende keer
Lielle schreef:juist wel.
iedereen is een weggebruiker, dus ook een voetganger.
En iedere weggebruiker is een bestuurder, muv een voetganger.
2 verschillende begrippen dus.
daar zat ik met theorie ook altijd te vechten
de verzameling bestuurders is een deelverzameling van de verzameling weggebruikers. 
Lielle schreef:en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen"
Baileys schreef:Lielle schreef:en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen"
Als bestuurder van een onbespannen wagen zul je niet ver komen