Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

runningkawa schreef:Wat doet ze als je haar bij inladen direct weer aflaad?
Ook er met een noodgang af?
Helaas wel. ze blijft als je haar oplaad en de stang er niet achter doet net zo lang staan tot je haar een por geeft en dan komt ze er weer met een noodgang uit.
Doet ze het ook als je haar half op de klep zet en dan achterwaarts?
Zodra ze met de achterbenen op de klep staat gaat ze inderdaat met vaart eruit. Het is ook niet zo dat ze vervolgens in paniek is. Als ze eenmaal weer op de grond staat doet ze of er niets aan de hand is.
Veel paarden vinden schuin naar beneden en achteren lopen maar eng.
En die van jou raffelt dat misschien maar ff snel af, is dat ook weer gedaan
Als dat zo is kun je hem er een beetje opzetten en weer achterwaarts
Er verder opzetten en weer achterwaarts enz enz
klijnliesje schreef:Ik ken het probleem, en een hele handige tip die wij hebben gehad is een dubbele stang er achter doen..
de kortsbijzijnde bij het paard loshalen.. stukje naar achteren laten komen zodat ze dan 2e stang voelt... belonen met wat voer of zo.. dat ze weet ik hoef niet naar achteren te schieten.
En pas als ze rustig haar beloning opeet.. haar terug laten zetten.
Maar het blijft altijd in het koppie zitten hoor, die van ons doet het af en toe nog maar is wel stukken rustiger geworden.
Succes...
Klijnliesje

Citaat:Zodra ze met de achterbenen op de klep staat gaat ze inderdaat met vaart eruit. Het is ook niet zo dat ze vervolgens in paniek is. Als ze eenmaal weer op de grond staat doet ze of er niets aan de hand is.

Cassidy schreef:Hoe reageert ze op hol klinkende bruggen?

Cassidy schreef:Misschien is het het holle geluid van die loopplank waar ze niet zo gek op is. Hoewel, dan zou ze er vooruit ook problemen mee moeten hebben.
Tot nu toe laat ik het maar zoals het is, hij deed het al bij zijn vorige eigenaar. Het is volgens mij gewoon een gewoonte voor hem. [***] schreef:Ik ben altijd alleen met laden dus gebruik ook wel eens een longeerlijn bij een jong paard om de kont. En geduld leren. Je bepaalt zelf wanneer erop en dus ook eraf. Als je de stang losdoet moet je nog de tijd hebben om naar voren te lopen ( dan beloning geven, gaan ze op wachten) Als je de stang aan het losmaken bent en je paard staat te drentelen stang pas losmaken als ze normaal stilstaan (en niet met de kont tegen de stang). Misschien kan je oefenen op de klep. Snel achteruit schieten = trailer weer in, tot ze normaal achteruit loopt en dan hoeft ze er niet meer in.
En vastzetten in de trailer moet wel kunnen. Alleen eerst losmaken en dan pas de stang. Maar als je je paard leert wachten tot je weer bij het hoofd bent hoeft ie ook niet te gaan hangen, want dan kan je zelf losmaken.