Trailer kopen bij Jan uit Zevenhuizen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Trailer kopen bij Jan uit Zevenhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 18:59

Verkoper verkoop trailers die door hemzelf geheel zijn opgeknapt, zijn nagekeken en technisch in orde zijn.

Is een verkoper via Marktplaats, welke bij mij een zeer betrouwbare indruk maakt. Trailers staan keurig op kenteken en ook volgens de RDW kloppen de papieren.

Wie kent deze verkoper of heeft een trailer bij hem gekocht en hoe waren je ervaringen?

Valina

Re: Trailer kopen bij Jan uit Zevenhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:26

Door wie zijn de trailers nagekeken? Door hemzelf of door een erkend (Bovag?) bedrijf?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 19:39

Op dit moment alleen door hemzelf, maar ik wil de trailer die ik op het oog heb wel laten keuren!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:52

Tja, als je hem laat keuren dan kan er toch niet zoveel misgaan?
Heb je een foto?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 19:58

Punt is echter dat ik zelf in de hoekse waard woon ( 25 km onder r'dam ) en deze meneer in Groningen woont Knipoog Krijg ik echter zulke slechte ervaringen te horen, dan bespaar ik mezelf de moeite om erheen te gaan Tong uitsteken

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:59

Ja, dat snap ik dan wel ja.
Kun je niets dichter in de buurt vinden?
Wat zoek je voor iets?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:01

Gewoon een eenvoudige 1,5 paard trailer met veilige standaarden, dus waar ik met een gerust hart de weg mee op kan Haha!

Het hoeft zeker geen nieuwe trailer te zijn, maar hij moet goed zijn, daar gaat het mij om. De kleur maakt me geen bips uit Haha!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:02

Bij ons op stal gaat een stalgenootje een andere (lees: nieuwe) trailer kopen en wil haar 1,5 paards trailer erop inruilen.
Misschien is dat wat voor je.
Het is een witte, maar ik weet even zo snel niet wat voor merk.
Hij staat bij Manege de Belle in Etten-Leur.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:19

Tallie_Ho schreef:
Punt is echter dat ik zelf in de hoekse waard woon ( 25 km onder r'dam ) en deze meneer in Groningen woont Knipoog Krijg ik echter zulke slechte ervaringen te horen, dan bespaar ik mezelf de moeite om erheen te gaan Tong uitsteken

Waarom zou je in hemelsnaam zo'n ding aan de andere kant van het land gaan kopen. Wat je van ver haalt is lekker?
Ik ben er vrij zeker van dat je dichter bij huis kwalitatief gelijke trailers voor vergelijkbare prijzen kunt vinden. En als je dan per se niet naast de deur wilt kopen, kom dan naar Ederveen, bij Veldjesgraaf vind je ook allerlei trailers voor allerlei prijzen, maar altijd producten naar waarde. Scheelt je zeker 400km rijden.............

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:23

Wat is je budget ?
Je kent onze trailer, die hebben wij ook niet in de buurt gehaald, maar wel met Bovag garantie en helemaal nagekeken.
Je kunt even een pm sturen hoor.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:36

ikke schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam zo'n ding aan de andere kant van het land gaan kopen. Wat je van ver haalt is lekker?
Ik ben er vrij zeker van dat je dichter bij huis kwalitatief gelijke trailers voor vergelijkbare prijzen kunt vinden. En als je dan per se niet naast de deur wilt kopen, kom dan naar Ederveen, bij Veldjesgraaf vind je ook allerlei trailers voor allerlei prijzen, maar altijd producten naar waarde. Scheelt je zeker 400km rijden.............

Paps heeft een leaseauto, dus de kosten vallen mee..

Wie weet is het de aankoop van de eeuw, misschien ook niet, maar ik wil gewoon weten of er mensen zijn met ervaringen Lachen Komt hier iemand posten die komt vertellen dat het zware bagger is, dan gaan we gewoon verder kijken Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:32

Tallie_Ho schreef:

Wie weet is het de aankoop van de eeuw, misschien ook niet, maar ik wil gewoon weten of er mensen zijn met ervaringen Lachen Komt hier iemand posten die komt vertellen dat het zware bagger is, dan gaan we gewoon verder kijken Lachen

Proest, wat een dooddoener. ik heb 10 jaar lease-auto gereden en die bak was ZEKER NIET gratis! En ik betaalde maar 20% bijtelling en zat in het laagste belastingtarief. Kostte me 2500 gulden per jaar!
Dus wat Jan schrijft is maar matig betrouwbaar en wat hier geschrijven wordt is de (heilige) waarheid? Ik zou me van het technisch inzicht van de gemiddelde bokker niet al te veel voorstellen.
Op een koop-van-de-eeuw zou ik zo-wie-zo niet rekenen. Ik weet vrij goed hoeveel tijd en geld het kost om een trailer opnieuw op te bouwen. Dat kunnen nooit koopjes zijn; hooguit zeer goede oudere trailers, goed voor jarenlang reisplezier. Of hij levert braswerk en dan wl je dat ding niet eens leeg achter je auto.........

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:48

ikke schreef:
Tallie_Ho schreef:

Proest, wat een dooddoener. ik heb 10 jaar lease-auto gereden en die bak was ZEKER NIET gratis! En ik betaalde maar 20% bijtelling en zat in het laagste belastingtarief. Kostte me 2500 gulden per jaar!Dus wat Jan schrijft is maar matig betrouwbaar en wat hier geschrijven wordt is de (heilige) waarheid? Ik zou me van het technisch inzicht van de gemiddelde bokker niet al te veel voorstellen.
Op een koop-van-de-eeuw zou ik zo-wie-zo niet rekenen. Ik weet vrij goed hoeveel tijd en geld het kost om een trailer opnieuw op te bouwen. Dat kunnen nooit koopjes zijn; hooguit zeer goede oudere trailers, goed voor jarenlang reisplezier. Of hij levert braswerk en dan wl je dat ding niet eens leeg achter je auto.........

Dit is denk ik niet wat Talli-Ho bedoeld.
Ik denk dat TS de brandstofkosten bedoeld. Knipoog

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:24

Wees erg voorzichtig met trailers waar nieuwe bodem in is gelegd.. Klinkt goed, maar vaak wordt een nieuwe bodem bovenop de oude (rotte) bodem gelegd. Leg maar eens een rotte appel bij een paar "gezonde" appels.... Dus binnen een paar jaar ben je weer aan een nieuwe bodem toe.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:27

ikke schreef:
Tallie_Ho schreef:

Proest, wat een dooddoener. ik heb 10 jaar lease-auto gereden en die bak was ZEKER NIET gratis! En ik betaalde maar 20% bijtelling en zat in het laagste belastingtarief. Kostte me 2500 gulden per jaar!
Dus wat Jan schrijft is maar matig betrouwbaar en wat hier geschrijven wordt is de (heilige) waarheid? Ik zou me van het technisch inzicht van de gemiddelde bokker niet al te veel voorstellen.

Word ook niet gesteld dat het gratis is, maar wel dat de kosten meevallen. Maar ik weet niet wat jij duur vind, maar als jij een nieuwe auto kunt rijden voor 2500 gulden per jaar vind ik het netjes.
Als ik reken dat een btje diesel auto al een 100euro per mnd kost aan wegenbelasting dan is 2500 gulden echt niks.

Tja en misschien is een trailer van ver wel een goede koop en die toevallig dichtbij staat 3x niks. Voor de zekerheid gewoon de trailer laten checken bij een goed bedrijf en iemand meenemen die er verstand van heeft. heeft de beste man ook iets van een site oid, zevenhuizen is nl niet zo heel ver weg voor mij

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:15

finn2003 schreef:
Word ook niet gesteld dat het gratis is, maar wel dat de kosten meevallen. Maar ik weet niet wat jij duur vind, maar als jij een nieuwe auto kunt rijden voor 2500 gulden per jaar vind ik het netjes.
Als ik reken dat een btje diesel auto al een 100euro per mnd kost aan wegenbelasting dan is 2500 gulden echt niks.

Als ik privé mijn auto rijdt, dan bepaal ik om te beginnen zelf welk merk, type, bouwjaar, uitvoering en versie ik rijdt en daarnaast zal mijn baas dokken voor reiskosten, anders zoekt ie maar een andere gek. Daarmee brengt mijn auto 2500 - 3000 gulden (omgerekend) per jaar binnen en geloof me, daar kan ik heel aardig auto van rijden. Maar dit geheel terzijde.
finn2003 schreef:
Tja en misschien is een trailer van ver wel een goede koop en die toevallig dichtbij staat 3x niks. Voor de zekerheid gewoon de trailer laten checken bij een goed bedrijf en iemand meenemen die er verstand van heeft. heeft de beste man ook iets van een site oid, zevenhuizen is nl niet zo heel ver weg voor mij

Even zoeken op marktplaats, er staan een viertal trailers van hem aangeboden. Op de foto ziet het er netjes uit. Als de rest net zo is, dan zouden het best wel eens redelijke trailers voor een nette prijs kunnen zijn. Ga eens kijken, zou ik zeggen. Haha!

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:07

ikke schreef:
finn2003 schreef:

Als ik privé mijn auto rijdt, dan bepaal ik om te beginnen zelf welk merk, type, bouwjaar, uitvoering en versie ik rijdt en daarnaast zal mijn baas dokken voor reiskosten, anders zoekt ie maar een andere gek. Daarmee brengt mijn auto 2500 - 3000 gulden (omgerekend) per jaar binnen en geloof me, daar kan ik heel aardig auto van rijden. Maar dit geheel terzijde.
finn2003 schreef:

Even zoeken op marktplaats, er staan een viertal trailers van hem aangeboden. Op de foto ziet het er netjes uit. Als de rest net zo is, dan zouden het best wel eens redelijke trailers voor een nette prijs kunnen zijn. Ga eens kijken, zou ik zeggen. Haha!

Als ik zakelijk rijd, kan ik ook zelf het merk kiezen en hoe ik rijd. Alleen als je over je lease budget heen komt, zul je inderdaad bij moeten betalen. En een bouwjaar is niet aan de orde dan, gewoon elke 2,3/ 3jr een nieuwe. Dus geen kosten aan onderhoud, belastingen en brandstoffen. Daarnaast rijd ik liever een jonge auto en als dat niet teveel kost is het mooi meegenomen. En daarnaast zijn reiskosten vaak niet kostendekkend en soms ook geen optie binnen bepaalde bedrijven. En dat jij nog een bedrag verdiend per jaar met je auto is meegenomen, maar dat is niet voor iedereen zo. En 3000gulden per jaar ben je toch snel kwijt aan een auto. Als je onderhoud, afschrijving, brandstof en belastingen meerekent ga je toch wel snel die kant op. Over een jonge/ nieuwe auto wel te verstaan een oldtimer of een oude auto is een heel ander verhaal.

En de trailers zien er idd netjes uit, goed laten keuren eventueel en het is netjes qua prijs. Gewoon een gokje wagen en ff die kant oprijden zou ik zeggen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 21:10

Mensen, het gaat erom of iemand een trailer bij de beste man heeft gekocht Bloos Ik vroeg niet om een preek over waarom ik hem van ver ga halen, of wat de kosten van mijn vader zijn leaseauto zijn Bloos

Uiteraard bedank ik iedereen wel voor de tips Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 24-03-07 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 21:11

finn2003 schreef:
En de trailers zien er idd netjes uit, goed laten keuren eventueel en het is netjes qua prijs. Gewoon een gokje wagen en ff die kant oprijden zou ik zeggen

Kijken kan nooit kwaad, op het moment dat er ook maar een spoor van twijfel is dan laten we hem staan Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 21:13

Elegance schreef:
Wees erg voorzichtig met trailers waar nieuwe bodem in is gelegd.. Klinkt goed, maar vaak wordt een nieuwe bodem bovenop de oude (rotte) bodem gelegd. Leg maar eens een rotte appel bij een paar "gezonde" appels.... Dus binnen een paar jaar ben je weer aan een nieuwe bodem toe.

In de trailer waar ik naar ga kijken is een nieuwe bodem van 25 mm in gegaan, neem toch aan dat je die nooit zomaar bovenop een oude kan leggen? Lachen Zal er ook even onder kijken, als de onderkant er raar uitziet dan is dat ook een reden tot laten staan.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:30

Tallie-Ho, check ook even of de onderkant behandeld is.
Met tectiel bijv.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 21:35

Valina schreef:
Tallie-Ho, check ook even of de onderkant behandeld is.
Met tectiel bijv.

Is dat goed of slecht? Lachen

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:05

Dat is goed.
Dat is net zwarte pek om te zien. (voelt niet vet aan ofzo hoor)
Dat is tegen het rotten.
Dat wordt ook wel aan de onderkant van auto's gespoten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 22:07

Ik weet wel wat tectiel is, maar ik weet niet of het ook wel eens word gebruikt om zaken te verdoezelen, vandaar ook mijn vraag Haha!

Maar we kijken ook even aan de onderkant Tong uitsteken Dat ding gaan we nog net niet binnenstebuiten keren, haha Haha!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:16

Wij hebben ook een trailer van iemand over gekocht de bodem leek goed. We zijn er een paar keer door heen gelopen en gesprongen. De onder kant was ook goed. Toen we thuis waren heb ik de trailer schoon gespoten. Ik liep op slippers maar dit werkte niet erg handig.. Dus die dingen uit gedaan. Toen merkte ik pas hoe de bodem was... Verrot...
Het klinkt een beetje raar maar op blote voeten merk je wel heel goed hoe de bodem is.