Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Niet te lang oefenen per keer, je moet het niet pushen altijd positief afsluiten
Als Orchid een stap verder (geen letterlijke stap) was dan de keer daarvoor was ze weer klaar. Ong. 10 minuutjes oefenen ofzo.
Stapje voor stapje lukt het beter, het kostte drie dagen elke dag even kort oefenen, maar nu loopt ze er wel weer zo in, vrijwillig aan een doorhangend lijntje. En het belangrijkste, ze vind het superleuk om nu in de trailer te gaan
Op deze manier gaat alles heel ontspannen en hebben we beide geen stress
(k ga dr ook heen namelijk) kennis van me haar ijslander wilde ook nooit de trailer in en die heeft uiteindelijk een training gedaan met een speciaal touwhalster, maar k heb geen idee meer hoe dit heette..succes in ieder geval en vergeet dr vooral niet te belonen, al doet ze maar n klein stapje! Citaat:Wat ik uiteindelijk heb gedaan is een longeerlijn gewoon aan het halster maar dan het uiteinde om de voorstang heen en weer terug naar mijn hand. Je dwingt hem zo op geen enkele manier maar als hij trekt blijf je zelf in ieder geval op je plaats omdat hij nu dus aan de stang trekt en niet direct aan jou.