Stagiare laat medicijnenfles kapot vallen. En nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Stagiare laat medicijnenfles kapot vallen. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:11

Ik heb één paard op een privéstal staan.
Nu krijgt mijn paard op dierenartsvoorschift vitamine E bij voor een aantal dagen.
Het flesjes is nog van vorig jaar en nog half vol.
Nu krijgt mijn paard sinds gisterenavond wederom de vitamine bij en vandaag heeft de stagiare het flesje kapot laten vallen.
Ik begrijp dat dit kan gebeuren maar ik wil graag weten hoe jullie dit op zouden lossen.
Kan ik een nieuw flesje aan de staleigenaar vragen?
ik vind het erg moeilijk omdat ik geen gedoe wil.
Ik ga morgen wel even de D bellen hoe duur de vitamine nu eigenlijk waren.

daffodil

Re: Stagiare laat medicijnenfles kapot vallen. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:12

Stagiaire is als het goed is gewoon WA verzekerd, dus via haar WA verzekering kun jij je medicijnen vergoed krijgen. Niet via de staleigenaar, maar gewoon rechtstreeks.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:12

als die van vorig jaar zijn zullen die vitamine zowiezo niet veel meer waard zijn Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:13

Misschien gaat het om het principe Katiavl , simpelweg omdat ze geen problemen wil ...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:15

Het kan gewoon via de WA verzekering, ze is daar tenslotte voor verzekerd. En al helemaal als het dure medicijnen waren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:16

zij zal wel wa zijn verzekerd, zou het ook daarop gooien

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:17

katiavl schreef:
als die van vorig jaar zijn zullen die vitamine zowiezo niet veel meer waard zijn Lachen

Is dat zo?
Ik vraag me af waarom ik dan een halve liter heb gekregen als ze het steeds maar 5 dagen moet hebben.
Volgend de DA moest ik het bewaren in de koelkast en ze heeft zniets gezegd dat het niet meer houdbaar is.
Daar staat op de fles ook niets van op.

Pling Wel een geode tip overigens van die WA. Had ik helemaal niet aan gedacht.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:17

ja, je kan het op haar verzekering verhalen, maar ik denk dat het praktischer is om het gewoon onderling even op proberen te lossen, anders heb je kans op zo'n nare sfeer (als ze het verkeerd opvat, ondanks de beste bedoelingen) Dan kan ze zelf altijd nog haar verzekering aanspreken als ze dat wil of als het te veel geld is.
Als je meteen met aankomt met, je mag het op jouw verzekering gaan verhalen....enz. loop je de kans dat ze het naar opvat.
(ik probeer me even in andere mensen te verplaatsen nu)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:18

kan ook verkeerd zijn hopla Lachen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:18

Volgens mij is de houdbaarheid van het flesje allang verlopen. Na een jaar is het echt niet meer werkzaam.
Misschien is het een idee om dat aan de DA te vragen voor er een hoop gedoe van komt.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:19

rakkertje13 schreef:
Misschien gaat het om het principe Katiavl , simpelweg omdat ze geen problemen wil ...

Ik voel me zo'n gier als ik ga vragen om nieuwe medicijnen.
Het paard wordt daar super verzorgd en de stagiare heeft het vast niet met opzet gedaan.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:21

Ik denk ook niet dat ze het met opzet heeft gedaan. Heeft ze je het wel eerlijk verteld? Of moest je er zelf achter komen dat ze het heeft laten vallen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:26

Marjolein_18 schreef:
Ik denk ook niet dat ze het met opzet heeft gedaan. Heeft ze je het wel eerlijk verteld? Of moest je er zelf achter komen dat ze het heeft laten vallen?

De staleigenaresse belde me me op om het me te zeggen en dat we morgen even smen naar een oplossing moeten zoeken.
Ik ga in ieder geval morgen wel even de DA bellen om te vragen of de vitamine zowiezo nog houdbaar waren en als dat zo is wat dan de prijs van een nieuw flesje is.

Allemaal erg bedankt voor het meedenken. OK dan!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:20

Ik heb vorig 14 dagen stage gelopen, maar stond in mijn stage contract, wat door school opgesteld was, dat ik via mijn school toen verzekerd was.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:20

Ik zou ook niet meer dan de helft vragen, de andere helft heb je tenlotte al gebruikt.
Volgens mij is het ook niet zo duur.
Ik betaal nog geen 20 euro volgens mij.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:04

Injectievloeistof die geconserveerd is is na het aanbreken nog 1 maand houdbaar. Flesje had je sowieso weg kunnen gooien.

Daarnaast is de school aansprakelijk voor de stagaire en kun je schade dus op de school verhalen. Aangezien er nu iets kapot is wat niet meer houdbaar was is er geen schade.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:17

Je bent niet zomaar ergens voor aansprakelijk hoor. Als zij gewoon tot taak had om jouw paard dat spul te geven en daarbij het flesje laat schieten is ze daarvoor niet aansprakelijk, zij doet namelijk niets verwijtbaars. Haar verzekeraar zal het dus ook niet betalen. Ja, misschien omdat het nauwelijks iets kost en zij om kosten/baten reden de discussie niet aanwillen dat ze het betalen, maar niet omdat ze daartoe gehouden zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:44

ik snap het probleem niet zo, ongelukjes kunnen toch gebeuren. de stagiare heeft het vast niet expres gedaan en voelt zich nu ook wel l*ullig daarom.
of is het heel duur spul? dan zou je inderdaad de verzekering kunnen proberen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:30

Het boeit niet of het duur was, of al half op. Ze moet voor iets vervangends zorgen. Als iemand (per ongeluk) mijn zadel sloopt ga ik toch echt dat geld op diegene verhalen.

Gewoon even naar haar toegaan, en vragen of ze de fles wil vergoeden. Zo niet: stal eigenaar.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:52

Vjestagirl schreef:
Het boeit niet of het duur was, of al half op. Ze moet voor iets vervangends zorgen. Als iemand (per ongeluk) mijn zadel sloopt ga ik toch echt dat geld op diegene verhalen.

Wel eens gehoord dat uitgangspunt altijd is: 'ieder draagt zijn eigen schade', tenzij daarvoor iemand anders aansprakelijk is?
Als iemand per ongeluk jouw zadel sloopt (laat het per ongeluk in de gierton vallen bijvoorbeeld Koe )zal hij daarvoor niet zo snel aansprakelijk zijn en dus ook niet gehouden zijn de schade te vergoeden.
Nogmaals dus, een verzekeraar vergoed slechts waarvoor de verzekerde aansprakelijk is. Is de verzekerde dat niet, wordt er ook niet betaald.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:53

ja oké, maar dat hoeft toch niet zo'n probleem te zijn? je kan dat toch gewoon even overleggen. nieuw flesje halen, 50/50 met de stagiare, klaar.

een flesje vitamine is niet te vergelijken met een zadel imo

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:05

Zadel, flesje medicijnen...maakt allemaal niet zoveel uit, de wet maakt daar geen onderscheid in.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:40

ok, de wet niet, maar de verzekering zal toch wel onderscheid maken in een flesje van rond de 50 euro, of een zadel van 1000 euro? neem ik aan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:43

Alleen maar in de kosten/batenanalyse. Bij kleine bedragen gaan ze niet zeuren over de aansprakelijkheid, omdat een kwartier aan de telefoon hangen met een juridisch medewerker meer geld kost dan dat ze het meteen uitbetalen. BIj hogere bedragen ( direct of uit gevolgschade ), gaan ze echt wel wat meer onderzoek doen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:48

juval schreef:
ok, de wet niet, maar de verzekering zal toch wel onderscheid maken in een flesje van rond de 50 euro, of een zadel van 1000 euro? neem ik aan.

Nee?