Nu is het zo dat de trailers die aan mijn eisen voldoen vaak enkelassig zijn, en ik daar totaal geen ervaring mee heb.
Wie heeft een enkelassige trailer en zitten er voor of nadelen aan? Of doet zo'n ding gewoon prima zijn werk?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ilse schreef:Met enkelassig bedoel ik wél 4 wielen, maar met 1 as, zeg maar de stang die je aan de auto koppelt, de meeste trailer hebben er nl. 2 die in een punt lopen.
Hopelijk begrijpt iedereen me?
ifever schreef:( tip ), de bodem en de wanden zijn het aller belangrijkste aan de tailer, let goed op of deze in goede staat is. je wilt niet mee maken dat ie door de bodem zakt. suc6 met verder zoeken. wij hebben ook een oude trailer gekocht 7 jaar geleden en deze heeft mijn vader helemaal opnieuw opgebouwd alleen de stalenconstructie, de assen en de kap waren nog origneel. de trailer hebben we helemaal naar eigen wensen en veiligheid op gebouwd:)
Ilse schreef:Ik hoor dus alleen maar zo goed als positieve reacties, maar wat aan mij knaagt is dat tegenwoordig er alleen nog meer trailers gemaakt worden met een V-vormige trekstang, waarom is de enkele trekstang dan doorvoor vervangen?
maar wel met een V trekstang.
) Ilse schreef:Ik hoor dus alleen maar zo goed als positieve reacties, maar wat aan mij knaagt is dat tegenwoordig er alleen nog meer trailers gemaakt worden met een V-vormige trekstang, waarom is de enkele trekstang dan doorvoor vervangen?
magicjoy schreef:even een stipje, ik heb laatst een trailer gekocht met 1 zo'n stang.....vraag me inderdaad af in hoeverre het scheelt.
#Ymke# schreef:ik heb wél de ervaring dat het heel veel scheelt qua wegligging/stabiliteit achter de auto. Ik moet er wel bijvertellen dat de trailer met 1 rechte stang een oudere was en die met een V-stang een nieuwe, maar die met 1 stang slingerde heel erg achter de auto, terwijl die andere bewijs van spreke op de weg geplakt leek, strak achter de auto, geen geslinger, niks.
Ilse schreef:Met enkelassig bedoel ik wél 4 wielen, maar met 1 as, zeg maar de stang die je aan de auto koppelt, de meeste trailer hebben er nl. 2 die in een punt lopen.
Hopelijk begrijpt iedereen me?