Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
timokyana schreef:ook niet als kopende partij neem ik aan. ( zie het van twee kanten).
Ook niet als kopende partij. Alleen denk ik dat je als kopende partij, altijd aan het kortste eind trekt.Lynn_Nikita schreef:kan je niet terugnemen en andere koper zoeken, dnek dat als hun rechtzaak aangaan je niet veel te zeggen hebt en jij het paard moet terugnemen
Schimmelig schreef:Vervelende situatie. Als de DA kan aantonen dat het om een oude blessure gaat (dus bij jou op stal opgelopen) zul je het paard wettelijk gezien moeten terugnemen.
Liezel1 schreef:hebben ze het paard laten keuren?
dees_daan schreef:je topic omhoog schoppen door reacties te plaatsen mah niet, ik denk dat je rechtsbijstand (als je dat hebt) even moet bellen, zij kunnen je vast meer vertellen
popeye2006 schreef:Volgens mij heeft de koper het recht bij een "verborgen" mankement, wat binnen een vastgestelde tijd tot uiting komt, terug te "geven" aan de verkoper. De verkoper heeft de plicht om dan de kosten te vergoeden. Wat betekent: de aankoopkosten en volgens mij ook de dierenarts kosten. Verdere kosten (vervoerskosten etc.) in overleg.
Wel heel vervelend voor je, trouwens.
timokyana schreef:ook niet als kopende partij neem ik aan. ( zie het van twee kanten).
Ik weet helaas niet hoe het wettelijk geregeld is, gelukkig heb je inderdaad een bloedonderzoek achter de hand. Toen jij je paard bracht hebben de nieuwe mensen toch ook gezien dat je paard RAD liep, wat zeggen zij ervan als je het daar op gooit?
hyppolyte schreef:Ik geloof dat als er binnen 2 tot 4 weken blijkt dat het paard verborgen gebreken vertoont, zoals nu het geval is (ook al heeft hij bij jou nooit iets gehad, hij heeft het niet ineens gekregen), dat de verkopende partij verplicht is om het paard terug te nemen. ik denk niet dat die periode wel tot een half jaar loopt, volgens mij is het vrij kort, maar zeker weten doe ik het niet, ik zou inderdaad even naar een rechtsbijstandsinstelling bellen.
Heb je trouwens geen contract opgesteld waar zoiets in staat? misschien heeft die blessure aldoor onderhuids gesudderd en is ie met het vervoeren als het ware getriggerd (zet natuurlijk vrij veel spanning op de spieren).
hyppolyte schreef:Ik geloof dat als er binnen 2 tot 4 weken blijkt dat het paard verborgen gebreken vertoont, zoals nu het geval is (ook al heeft hij bij jou nooit iets gehad, hij heeft het niet ineens gekregen), dat de verkopende partij verplicht is om het paard terug te nemen. ik denk niet dat die periode wel tot een half jaar loopt, volgens mij is het vrij kort, maar zeker weten doe ik het niet, ik zou inderdaad even naar een rechtsbijstandsinstelling bellen.
Heb je trouwens geen contract opgesteld waar zoiets in staat? misschien heeft die blessure aldoor onderhuids gesudderd en is ie met het vervoeren als het ware getriggerd (zet natuurlijk vrij veel spanning op de spieren).
LDRD schreef:Ik snap dat het vervelend is, maar zou je het niet gewoon laten bij weigeren terug te nemen?
Als je met allerlei tegenvoorstellen komt, kan men dit opvatten als een erkenning en kan je dat later wellicht een probleem opleveren mocht dit ooit voorkomen.
Ik zou in ieder geval mij op het standpunt stellen dat ik een goed paard verkocht heb, waarvan voldoende getuigen zijn en zou het daarbij laten.
LDRD schreef:Ik snap dat het vervelend is, maar zou je het niet gewoon laten bij weigeren terug te nemen?
Als je met allerlei tegenvoorstellen komt, kan men dit opvatten als een erkenning en kan je dat later wellicht een probleem opleveren mocht dit ooit voorkomen.
Ik zou in ieder geval mij op het standpunt stellen dat ik een goed paard verkocht heb, waarvan voldoende getuigen zijn en zou het daarbij laten.