Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:prima dat jij er zo over denkt.
ik weet dat mijn paarden het heel goed bij mij hebben.
maar ik ga gewoon niet voor duizende euro's liggen dokteren als ik van tevoren al weet dat hij niet beter zal kunnen worden.
een operatie waarbij de kans redelijk is dat hij daarna weer goed is vind ik een heel ander verhaal.
maar mijn pony had artrose en dat werd alleen maar slechter. atrose is niet iets wat je kunt genezen.
ik laat hem dan liever in slapen of breng hem naar de slager, dan dat hij in de handel terecht komt. want die kans is bij zo'n pony gewoon heel erg groot. en mensen die het dan niet in de gaten hebben rijden zo'n paard gewoon door terwijl hij kreupel loopt.
ik vind dat dat een paard dan beter af is als hij dood is. en dat betekend niet dat het mij geen pijn zou doen.
gelukkig is het niet zover gekomen en heb ik een goede plek voor hem gevonden.
maar dit is eigenlijk een discussie voor in een nieuw topic.

Cassidy schreef:Mijn paarden blijven in geval van ziekte tot de dood ons scheidt. Al betekend dat dat ik ze persoonlijk weg moet brengen, ik ga ze niet verkopen of het handelscircuit insturen, en weggeven is ook weer zoiets: eenmaal uit handen heb ik het ook niet meer voor het zeggen.
Als ik tot de tijd dat ze dood zijn nooit meer een ander eigen paard zal kunnen hebben, dan zij het zo.
Overigens zijn de kosten voor voedingssupplementen bij Artose (want ik begreep dat het paard van Lou Lou dat had) nou echt niet zo hoog dat het in de duizenden Euro's loopt.

Cassidy schreef:Dan heb je het over weer rijklaar maken. Als grasmaaier (en dat is ze waarschijnlijk nu ook) hoef je niet over duizenden Euro's te praten en volstaat een simpel voedingssupplement met eventueel een pijnstiller volstrekt.
Cassidy schreef:Dan heb je het over weer rijklaar maken. Als grasmaaier (en dat is ze waarschijnlijk nu ook) hoef je niet over duizenden Euro's te praten en volstaat een simpel voedingssupplement met eventueel een pijnstiller volstrekt.

vera23 schreef:atrose laat je ze om de zoveel tijd inspuiten kost 180 euro...en kan je er voorlopig weer tegen aan
vera23 schreef:nee waar die nu staat is prima zeker weten...maar gewoon het feit dat..je er niet meer voor Wil betalen vind ik gewoon niet kunnen
vera23 schreef:nee is ook zo niet bij elk paard werkt het helaas....maar het was maar een voorbeeldje dat het niet veel geld hoeft te kosten..