Annamarie van der Toorn komt bij ons langs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jenneke1029

Annamarie van der Toorn komt bij ons langs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 14:48

Over twee weken komt Annamarie bij ons langs om te kijken of ze Pebbels van haar trailerprobleem af kan helpen.
We dachten eerst dat het aan onze nieuwe trailer lag dat er iets mee was maar gisteren zijn we met haar naar de les geweest in een andere trailer.
Ze was gelukkig niet in paniek maar ze was kleddernat en was ook onrustig onderweg niet zo extreem als de laatste keer gelukkig.
De les ging niet goed en ik heb halverwege maar besloten dat ik op moest houden met rijden Pebbels stond nog strak van de spanning.
Ik heb haar nog even lekker uitgestapt en toen hebben we haar weer goed ingepakt en zijn weer naar huis gegaan.
Het was eigenlijk weer een drama onderweg en we waren blij dat we weer heel thuis waren we haalden haar van de trailer af en ze was nu heel erg nat zelf haar voorpluk daar droop het zweet van af ook heeft ze onderweg in de trailer gelegen dat konden we aan haar transport beschermers zien.
We hebben gisteravond maar besloten om te stoppen met de wedsrijden dit is niet meer te doen voor Pebbels ik was echt heel verdrietig het gaat de laatste tijd juist weer zo goed.
We wouden het nog een keer proberen op de vrachtwagen en is ze daar ook zo in paniek is het over met de lessen en de wedstrijden dit willen we haar niet aan doen.
Vanmorgen kwam Joost onze hoefsmid Pebbels beslaan en hebben Henk en Collette Joost het probleem uitgelegt.
Joost vond het ook vreemd dat ze al jaren zonder problemen op de trailer stond en dat er nu zulke problemen waren het is een schat van een merrie zei hij en dat is ook zo en hoe bang dat ze voor de trailer is zo lief stapt ze er elke keer ook weer op dat geeft al aan dat het een SCHAT is.
Joost kwam met het idee om Annemarie er eens bij te halen wij kennen haar niet echt maar zoals we van Joost nu weten is ze erg goed.
Nu is de afspraak gemaakt en komt ze dus over twee weken.
Wat zijn we allemaal BLIJ!!!!!!!
Misschien lukt het haar ook wel niet maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan wat we kunnen doen.
Ze komt met een heel team en een drie paards trailer met camera en we zien wel hoe en wat.
Ik hou jullie op de hoogte van alles spannend.

Lottie84

Re: Annamarie van der Toorn komt bij ons langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:51

als het niet lukt wil ik je graag Petra Vlasblom aanraden
www.2moons.nl

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 15:54

Ik hoop dat het met annemarie lukt ik heb er alle vertrouwen in

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:48

zitten je transportbeschermers wel goed, zakken ze niet af? Meestal zijn die krengen nl veel te wijd en heeft het paard er alleen maar last van ipv profijt.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 17:52

Daar hebben we goed naar gekeken die zitten wel goed gelukkig.
We hebben ze echt om ter bescherming van Pebbels.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:53

nou succes dan maar! ik hoop dat ze er iets aan kan doen.
vervelend dat ze zo gestrest is zeg!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 17:56

Ja hier is voor Pebbels ook niks aan.
We rijden voor ons plezier en als het niet kan Pebbels gaat voor

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:08

Annemarie is hartstikke goed en heeft vreselijk veel geduld. Ik verbaas me er elke keer weer over!
Veel (leer)plezier die dag!
Stephanie

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 18:34

MustangS schreef:
Annemarie is hartstikke goed en heeft vreselijk veel geduld. Ik verbaas me er elke keer weer over!
Veel (leer)plezier die dag!
Stephanie

Bedankt ik heb er veel zin in en als ze is geweest laat ik wel weten hoe het is gegaan.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:07

het gaat Annemarie zeker lukken, daar heb ik alle vertrouwen in! Heel veel succes (en goed opletten wat ze doet, hoe ze het doet en waarom, dan lukt het jou ook!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:57

Annemarie is heel goed inderdaad (heb haar pas nog aan het werk gezien met Monty Roberts in Zuidlaren).
Het lijkt er toch op dat Pebles eens iets traumatisch heeft ervaren tijdens de rit (wat dat dan ook maar moge zijn; stroom op de trailer of iets anders misschien). Ik hoop natuurlijk dat het wel werkt, want het zou jammer zijn als we Pebles zouden moeten missen op wedstrijd.

paertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:50

Bij ons op stal hebben we wel eens een work shop met haar gehad; echt super tof, ze is goed met mensen en dieren. Als er een is die je kan helpen is zij het wel.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:08

Kan het niet zijn dat ze gewoon nog een beetje gespannen was omdat ze op de andere trailer iets heeft mee gemaakt?

Wat voor bodembedekking ligt er in de trailer en als je met de trailer weg gaat heeft ze dan een wollen dekentje op?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:09

Ik hoop dat Annemarie je kan helpen! Ik vind haar erg goed met paarden, en ik denk dat ze het probleem wel kan oplossen!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 18:37

Elan_GV schreef:
Kan het niet zijn dat ze gewoon nog een beetje gespannen was omdat ze op de andere trailer iets heeft mee gemaakt?

Wat voor bodembedekking ligt er in de trailer en als je met de trailer weg gaat heeft ze dan een wollen dekentje op?

De bodem is goed gelukkig er ligt een goede rubberen mat in met geleuven en hobbels om het zo te zeggen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:44

Kan het zijn dat de trailer en de paarden statisch zijn? Vooral als je wollen zweetdekens gebruikt kan dat gebeuren (knispert dan ook als je de deken afdoet). Pebles krijgt dan telkens als hij aluminium of ijzer aanraakt een electrisch schokje (hebben wij ook wel eens met de auto).

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:09

Ze heeft alleen een winterdek op en een fleece deken.
Ze voelt niet statisch aan.
Wij weten het ook niet meer maar in iedergeval wil ik iedeeen bedanken die een tip geeft alle tips zijn welkom.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:00

Nou; vertel:
Hoe ging het, zien we je binnenkort weer met Pebles op wedstrijd? Lachen

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 22:42

Helaas ze heeft afgebeld omdat ze voor vrijdag ook erg slecht weer voorspelden, maar een nieuwe afspraak staat ook al.
Ze komt nu 31 januari.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:48

Okay, dat schiet ook al op, misschien ook wel even fijn voor Pebles, een wedstrijdstop. Nu maar hopen dat jullie er straks weer helemaal tegen aan kunnen samen, maar je zou Unique nu ook gaan uitbrengen toch? Gaat dat ook al goed? Vind ik zo'n heerlijk paard! Lachen

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 22:51

Ja ik start haar eerst alleen nog onderling in Zwaagwesteinde.
Het is een echte farringtonn ze heeft een hele trukendoos om onder het werk uit te komen.
Gaat dat goed vraag ik een stratkaart aan.
En nog gefeliciteerd met shamira goed gedaan.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:54

Ze is bij mij ook een aantal keer op stal geweest om me te helpen met het trailerprobleem van mijn paard. De 1e keer kwam ze inderdaad met de 3 paards trailer en daar liep die van mij zo in !!!! De keren erna heeft ze met mijn eigen 2 paardstrailer geoefend. Na 2 keer kon ze alles met hem. Zelfs hem laden terwijl ze aan de andere kant van het scot stond. Ze is in toetaal 4 keer geweest en heb zelf in die tijd een aantal keer geoefend met haar tips en vooralsnog. Het is nu bijna een jaar geleden loopt hij op haar manier er binnen 5 minuten in. Ik vind Annemarie helemaal geweldig en mijn probleem is opgelost en kan nu makkelijk met de trailer weg zonder dat hij eruit vliegt, van de klep afspringt of er gewoon uberhaupt helaam niet in wil.

Heel veel succes en plezier met je training!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:01

Shamira gaat inderdaad lekker de laatste tijd. Ben erg benieuwd naar Unique. 3 februari maar even kijken!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 23:04

Ja ik ben zelf ook erg benieuwt het is net wat voor dag ze heeft.
Thuis gaat het gelukkig al goed alleen ze ziet ergens anders hele enge dingen ach ja we zien wel het blijft een dier natuurlijk.
Ga jij ook meedoen yvonne?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:08

Ja, met Tjitske L1, maar dat gaat nog niet super. Moet nog een keer naar de Fysio vrees ik...
Dit weekend had ik in Zwaagwesteinde 161 (oops, was wel erg streng/laag gejureerd hoor) en 171 punten (vond ik heel redelijk). Als ze wat rechter wordt, dan is ze helemaal top, maar jah... Ik vind het friese karakter heerlijk; heet maar niet ontploffen, wat Shamira soms wel doet. Ze zijn alleen veel minder lenig en daar moet ik zelf ook erg aan wennen. Lachen