kosten keuring bij aankoop

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zabbie

kosten keuring bij aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 11:54

Er zal vast al wel een topic bestaan over dit onderwerp, maar ik kon het zo gauw niet vinden.

Ik overweeg een merrie te kopen van 3 jaar oud. Ik wil haar wel helemaal laten keuren voordat ik haar koop. Is het nu normaal dat ik de verkopers vraag de kosten van deze keuring te betalen als de merrie wordt afgekeurd ?
Of misschien fifty-fifty, ik heb er geen ervaring mee.

timokyana

Re: kosten keuring bij aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:55

bij afgekeurd zijn de kosten voor de verkopers bij goed keuring voor jou volgens mij.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:56

timokyana schreef:
bij afgekeurd zijn de kosten voor de verkopers bij goed keuring voor jou volgens mij.

Dat is wel een veel afgesproken deal, maar niet vanzelfsprekend. Even overleggen dus, en elkaar eventueel in het midden treffen ( afhankelijk van hoe graag je het paard wil hebben natuurlijk ).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:00

bij de aankoop van mijn paard hebben we afgesproken bij een klinische keuring: afgekeurd = kosten verkoper, goedgekeurd = kosten koper. Bij een rontgelogische(schrijf je dat zo? Bloos ) keuring was het beide kosten voor mij.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:00

Inderdaad, bij afkeuring kosten verkoper, goedgekeurd voor jou, en anders evt. elk de helft. Als ze al op voorhand laten weten dat ze niet willen betalen, kan je al beter verder kijken. Althans, dat was mijn ervaring en ik heb met mijn domme kop dat paard op mijn kosten laten afkeuren toen. Knipoog

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:02