Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
deborahke schreef:wat is het chipnummer ?
Foryourneeds schreef:hey
ik heb dat ook meegemaakt. Ik heb gemaild naar info@virbac.nl
Virbac is de firma die de chips maakt en verdeeld. Als je het chipnr hebt, kan je normaal te weten komen aan wie die chip is afgeleverd. Dus welke dierenarts of welke vereniging ofzo.
Zo heb ik de afstamming van m'n vorige paard ook te weten gekomen.
Veel succes!
Citaat:
Geachte heer of mevrouw Ketelaar,
Het door u opgegeven chipnummer is geen ISO-chipnummer, maar waarschijnlijk een FDXA / Fecava of een TROVAN transponders.
Deze transponders werden voor de officiele introductie van electronische idenetificatie in Nederland gebruikt (Bijv. door het FPS) en werden of worden ook nog wel in bepaalde buitenlanden toegepast.
Grote nadelen:
- niet met iedere (ISO) reader af te lezen
- niet traceerbaar naar land van herkomst of leverancier chip.
Kortom: zonder de documenten bij het paard te hebben is de kans dat u verder komt met uw speurtocht bijzonder klein.
Het spijt mij u niet anders te kunnen infomeren,
Met vriendelijke groet,
Albert Vroege
BackHome team
nickyu schreef:dit is de reactie die ik kreeg ...
Citaat:
Geachte heer of mevrouw Ketelaar,
Het door u opgegeven chipnummer is geen ISO-chipnummer, maar waarschijnlijk een FDXA / Fecava of een TROVAN transponders.
Deze transponders werden voor de officiele introductie van electronische idenetificatie in Nederland gebruikt (Bijv. door het FPS) en werden of worden ook nog wel in bepaalde buitenlanden toegepast.
Grote nadelen:
- niet met iedere (ISO) reader af te lezen
- niet traceerbaar naar land van herkomst of leverancier chip.
Kortom: zonder de documenten bij het paard te hebben is de kans dat u verder komt met uw speurtocht bijzonder klein.
Het spijt mij u niet anders te kunnen infomeren,
Met vriendelijke groet,
Albert Vroege
BackHome team