Met trailer door donkeroranje - FLITS?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ranja

Met trailer door donkeroranje - FLITS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 08:04

Zodra ik met de trailer rij en ik zie het stoplicht vlak voor mij op oranje springen ga ik niet hard op mijn rem staan, maar rij gewoon in hetzelfde tempo door. Wat dus wel eens als resultaat heeft dat ik net aan door lichtrood (of donkeroranje Knipoog ) rij.
Met de auto kun je hier natuurlijk gewoon een bekeuring voor krijgen, maar heeft er hier ooit iemand wel eens een bekeuring voor gehad terwijl je met een geladen trailer reed?

p.s. het moge duidelijk zijn dat ik hiermee natuurlijk geen gevaarlijke situaties creeer op de openbare weg.

Liezel1

Re: Met trailer door donkeroranje - FLITS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:07

hij flitst je kentekenplaat, dus je bent op te sporen...
persoonlijk rem ik daar ook niet voor... de kans dat het gebeurd is niet zoooooo groot en ik ga daar niet voor remmen...
dan maar een boete op de mat, maar wel een heel paard.. die ook na dat bewuste ritje nog gewoon de trailer op loopt...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:07

Tuurlijk krijg je een bon door rood is door rood !

Je hebt dan dus zo gereden dat je niet optijd stil kon staan voor het stoplicht.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:11

Wafel schreef:
Tuurlijk krijg je een bon door rood is door rood !

Je hebt dan dus zo gereden dat je niet optijd stil kon staan voor het stoplicht.

heb jij ervaring mer trailer-rijden?

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:13

Ik ga niet in discussie dat heeft geen zin....

Maar zo zouden ze het in de wet vertalen.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 08:15

Mocht ik ooit een bon krijgen is dat inderdaad een typisch geval van jammer dan en zou zeker mijn rijstijl met trailer daar ook niet door veranderen.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:17

Als je door oranje rijd krijg je geen bekeuring.Maar rijd je dan niet tehard bij een stoplicht mag je toch altijd maar 70.Je kan meestal al uit de verte zien of hij allang op groen staat.Ik zou ook nooit pats boem op de rem gaan staan maar als je een slinger aan je stuur moet geven omdat de andere al gaan rijden dan zou ik toch voor remmen kiezen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:18

Hahaa! Met een trailer erachter is het gewoon heel lastig om optijd te stoppen voor het rode licht zonder je paard tegen het voorschot te plakken! Dan zou je bij het naderen van een kruising al moeten gaan afremmen terwijl het groen is, want stel je toch eens voor dat het oranje gaat worden! Niet te doen dus.

Ik ga persoonlijk liever door het nét rode licht dan dat ik mijn of een ander paard tegen dat schot plak!
Als je geflitst wordt komt de bekeuring aan op het adres wat op het kentekenbewijs van de trailer staat!!!

En pas op! Trajectcontrole's WETEN dat trailers en vrachtwagens maar 80 km/u mogen!!! Die 'zien' onderscheid tussen auto's met en zonder aanhangwagen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:20

Wafel schreef:
Ik ga niet in discussie dat heeft geen zin....

Maar zo zouden ze het in de wet vertalen.

het is ook niet mijn bedoeling om in discussie te gaan met je en ja, de wet vertaald het inderdaad zo...
ik wilde alleen even iets aanstippen..
als ik met een trailer op een 80km weg rijd, (bv N65 voor intimi) met veel stoplichten ertussen door, dan rijd ik tussen 70 en 80km/h.
als ik de stoplichten in de verte zie en ze staan op groen, blijf ik in hetzelfde tempo doorrijden (soms heb je een "groene golf")
als ik het stoplicht nader en hij springt op oranje, jammer dan.. ik rijd gewoon door... met een (beladen) trailer kún je gewoonweg niet grof remmen tenzij je een paard wil met een laadprobleem....
dat is gewoon geen optie...
als het licht al rood is zorg je uiteraard wel voor dat je op tijd stil staat...

Anoniem

Tuurlijk krijg je dan een bekeuring (en ja ook al gehad met de trailer)

Wil je dat voorkomen moet jeje rijsnelheid maar aanpassen dat je wel kunt stoppen.
Persoonlijk vind ik dat ook tutteren, dus dan maar de kans op een bonnetje

Frank

ps. Terwijl je door rood rijdt, en er staat een flitser.. Je voet zachtje op de rem houden tijdens het rijden zodat de remlichten gaan branden.
Dat zien de dienders op de foto en kunnen dan misschien begrip voor de situatie hebben!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:21

Wij hebben een keer een bon gehad omdat we door rood gereden waren met de vrachtwagen.
Na een korte uitleg dat we met de paarden erin niet opeens kunnen remmen en dat het belangrijk is om met het verkeer mee te rijden waardoor we geen 40 voor het stoplicht kunnen gaan rijden hoefden we de bekeuring niet te betalen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:21

Hihi "donker-oranje"???? is dat gewoon rood in jouw wereld of niet?? Grappig...

Feit is wel dat de veiligheid van je paard voorop staat.
Als het net oranje is en je kunt nog doorrijden m.b.t de veiligheid op de kruising met andere auto's dan rij ik altijd gewoon door.
Bij "donkeroranje" denk ik aan een licht wat rood wordt of net is... dan rem ik wel.
Bij goed inschatten van een licht kun je altijd goed stoppen.
Je ziet nl al of het een tijdje oranje is, dan kun je erop reageren door bij voorbaat al gas los te laten en te stoppen, je weet dat rood wordt.
Daarbij geven sommige kruisingen niet veel ruimte voordat de rest gaat rijden... je zal maar een haastig persoon hebben die vol gas wegragt als het groen is en dan kom jij met je trailer aantuffen....

Voor mezelf bestaat "donkeroranje" niet,
Bij mij is net op oranje springen als ik er vlak voor ben :doorrijden
Als ik zie dat het al op oranje springt als ik aankom kan ik in elk geval stoppen, ik kom nooit met een snelheid op een kruising af dat ik niet kan veilig stoppen indien noodzakelijk.

En een bekeuring nem ik altijd liever dan mijn paard in de prak.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:22

Frank schreef:
ps. Terwijl je door rood rijdt, en er staat een flitser.. Je voet zachtje op de rem houden tijdens het rijden zodat de remlichten gaan branden.
Dat zien de dienders op de foto en kunnen dan misschien begrip voor de situatie hebben!!

ik moet eerlijk zeggen dat ik daar de helderheid van geest dan niet voor heb...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:33

ElCamino schreef:
Hihi "donker-oranje"???? is dat gewoon rood in jouw wereld of niet?? Grappig...

Feit is wel dat de veiligheid van je paard voorop staat.
Als het net oranje is en je kunt nog doorrijden m.b.t de veiligheid op de kruising met andere auto's dan rij ik altijd gewoon door.
Bij "donkeroranje" denk ik aan een licht wat rood wordt of net is... dan rem ik wel.
Bij goed inschatten van een licht kun je altijd goed stoppen.
Je ziet nl al of het een tijdje oranje is, dan kun je erop reageren door bij voorbaat al gas los te laten en te stoppen, je weet dat rood wordt.
Daarbij geven sommige kruisingen niet veel ruimte voordat de rest gaat rijden... je zal maar een haastig persoon hebben die vol gas wegragt als het groen is en dan kom jij met je trailer aantuffen....

Voor mezelf bestaat "donkeroranje" niet,
Bij mij is net op oranje springen als ik er vlak voor ben :doorrijden
Als ik zie dat het al op oranje springt als ik aankom kan ik in elk geval stoppen, ik kom nooit met een snelheid op een kruising af dat ik niet kan veilig stoppen indien noodzakelijk.

En een bekeuring nem ik altijd liever dan mijn paard in de prak.

Helemaal mee eens !!!

Die vlugge mensen bij groen zijn vaak motor rijders... Vanwegen die mensen die nog net door rijden. Leer je bij motor rij les een stukje over de dode seconde ! Juist jah dat is door die mensen die net nog door rijden....

Denk alleen dat mensen zonder motor rijbewijs niet snappen dat het zo geweldig is om met de motor effe weg te vliegen bij groen !
Maar als je rustig weg rijd in motor termen ben je meestal al sneller als auto.

Rood is rood valt niet over te discusieren. We hebben het wel over de VERKEERS VEILIG HEID !!!!! Die ook heel belangrijk is voor paarden trailers en auto's !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:36

Mijn vriend rijd zowel motor als de trailer
Maar die gaat echt niet in de ankers met een trailer.
Tuurlijk als je ziet dat het oranje is, kun je echt wel stoppen. Dan doe je dat ook.
Maar als het op oranje springt, waar je met een auto nog makkelijk kunt stoppen gaat dat met een trailer niet meer.
Of je moet graag je paard op de achterbank hebben zitten.

Het volgende stoplicht springt overigens pas na 5 sec op groen nadat de ander rood heeft gekregen.
Ook met de motor sta je dan nog niet op de kruising.
Verder neem ik aan dat je ook zo slim bent om niet klakkeloos aan te kachelen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:45

Ik heb áltijd als ik bij een kruising met verkeerslichten kom een punt in mijn hoofd van dáár stop ik wel als het oranje wordt en daarna rijdt ik door. Dat hangt af van mijn afstand, snelheid en het soort kruispunt/verkeerslichten.

In het dagelijks leven doe ik voor mijn werk onderhoud en storingen aan verkeerslichtinstallaties dus ik weet alles van ontruimingstijden en oranjelicht periodes. Altijd makkelijk Knipoog

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:48

runningkawa schreef:
Het volgende stoplicht springt overigens pas na 5 sec op groen nadat de ander rood heeft gekregen.
Dat zou niet best zijn als dat zo lang duurde! Vooral niet in de spits!
Dan is het wel een erg ouderwetse kruising, zeg Bloos!

Afhankelijk van hoe groot en ruim een kruispunt opgezet is en de snelheid die er gereden wordt bedragen de ontruimingstijden (tijd die het duurt dat een richting op groen gaat nadat een conflicterende richting op rood is gegaan) 0,5 tot 3 seconden.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 08:49

Wafel, ik dacht dat jij niet in discussie zou gaan?

Trouwens dit was niet de aard van het topic!! Het ging mij erom of iemand ooit wel eens een bekeuring hiervoor heeft gehad.
Gister werd mij nl. verteld dat ze met dit soort zaken coulant zijn en over het algemeen geen bekeuring voor wordt uitgeschreven.
Ik heb het hier al helemaal niet over motoren in het verkeer gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:50

Bij een 80 km weg?

Sinds wanneer is dat dan veranderd?
Want daar zat eerst echt 5 sec tussen voordat de volgende groen kreeg.
En 3 bij een 50 km weg.
En dat weet ik omdat een kennis van me een motorongeluk heeft gehad, waar de tijden niet klopten.
Maar dat is idd wel een hele poos geleden

En ja, wij hebben er een prent van thuis gehad

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:20

Een eventuele bekeuring niet betalen, voor laten komen en uitleg geven aan meneer de rechter waarom je niet met een paard in je trailer plotseling kunt remmen. Grote kans dat je "schuldig wordt bevonden zonder strafoplegging". ( eigen ervaring).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:51

Je moet toch eerst betalen voordat je beroep kan aantekenen. Dan krijg je daarna het geld weer terug als ze je in het gelijk stellen.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:01

ElCamino schreef:
Je moet toch eerst betalen voordat je beroep kan aantekenen. Dan krijg je daarna het geld weer terug als ze je in het gelijk stellen.

Nee hoor, gewoon niet betalen, dan krijg je een oproep om op de rechtbank te verschijnen. Daar kun je je verhaal doen en als je een goed verhaal heb gebeurd wat ik geschetst heb.
( ik ben denk ik 10 keer geweest en altijd schuldig bevonden zonder boete oplegging. Dit was voor verkeerd parkeren.) Maar je moet wel een eerlijk verhaal hebben.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:12

CarolineP schreef:

( ik ben denk ik 10 keer geweest en altijd schuldig bevonden zonder boete oplegging. Dit was voor verkeerd parkeren.) Maar je moet wel een eerlijk verhaal hebben.

beetje off topic, maar vertel, wat was jou rede dan om fout te parkeren?? hoe bedoel je nieuwschierig? Vork

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:16

Ik woonde toen in een oude buurt in Rotterdam.
Als ik 's avonds laat van m'n paard thuis kwam, waren er nooit parkeerplaatsen meer. Dus zette ik hem op de stoep. Prompt heb je dan een bekeuring. Vervolgens ging ik dan de rechter uitleggen dat het voor een vrouw niet verantwoord was om 's avonds laat een eind te lopen omdat ik een parkeerplaats moest zoeken ver van m'n huis vandaan. Ik had zelfs foto's gemaakt van de parkeersituatie ter plaatse. Het kost een middag ( krijg je vrij voor) maar dan heb je ook wat. Het was zelfs wel interessant, want terwijl je op je beurt zit te wachten, komen er allerlei leuke zaken voorbij!