ElCamino schreef:Hihi "donker-oranje"???? is dat gewoon rood in jouw wereld of niet?? Grappig...
Feit is wel dat de veiligheid van je paard voorop staat.
Als het net oranje is en je kunt nog doorrijden m.b.t de veiligheid op de kruising met andere auto's dan rij ik altijd gewoon door.
Bij "donkeroranje" denk ik aan een licht wat rood wordt of net is... dan rem ik wel.
Bij goed inschatten van een licht kun je altijd goed stoppen.
Je ziet nl al of het een tijdje oranje is, dan kun je erop reageren door bij voorbaat al gas los te laten en te stoppen, je weet dat rood wordt.
Daarbij geven sommige kruisingen niet veel ruimte voordat de rest gaat rijden... je zal maar een haastig persoon hebben die vol gas wegragt als het groen is en dan kom jij met je trailer aantuffen....
Voor mezelf bestaat "donkeroranje" niet,
Bij mij is net op oranje springen als ik er vlak voor ben :doorrijden
Als ik zie dat het al op oranje springt als ik aankom kan ik in elk geval stoppen, ik kom nooit met een snelheid op een kruising af dat ik niet kan veilig stoppen indien noodzakelijk.
En een bekeuring nem ik altijd liever dan mijn paard in de prak.
Helemaal mee eens !!!
Die vlugge mensen bij groen zijn vaak motor rijders... Vanwegen die mensen die nog net door rijden. Leer je bij motor rij les een stukje over de dode seconde ! Juist jah dat is door die mensen die net nog door rijden....
Denk alleen dat mensen zonder motor rijbewijs niet snappen dat het zo geweldig is om met de motor effe weg te vliegen bij groen !
Maar als je rustig weg rijd in motor termen ben je meestal al sneller als auto.
Rood is rood valt niet over te discusieren. We hebben het wel over de VERKEERS VEILIG HEID !!!!! Die ook heel belangrijk is voor paarden trailers en auto's !