Laadvermogen trailer "omlaag laten keuren?"

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoEisla

Laadvermogen trailer "omlaag laten keuren?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 19:57

hoi.
Met de combinatie auto en trailer kom ik precies 10 kg over de totale mtm+mtm heen, behoorlijk balen dus!
2 Opties, of het laadvermogen omlaag laten keuren of gaan voor mijn e-rijbewijs.
Heeft iemand enig ervaring met dat omlaag keuren en wat er allemaal bij komt kijken?
Hoor het graag,
groetjes Marjolein

ikke

Re: Laadvermogen trailer "omlaag laten keuren?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:09

Gaan voor je E. Niet dat dat de goedkoopste oplossing is, maar wel de beste.
Je kunt op je vingers uittellen dat het hele gezeur over gewichten, rijbewijzen en combi's een keer wordt afgeschaft. De ontwerptekst hiervoor ligt namelijk al in "Brussel" dus tel maar uit. Dan wordt het iets van aanhanger = E-rijbewijs. Voor het kleine spul wordt waarschijnlijk wel een uitzondering gemaakt, maar paardetrailers gaan daar zeker niet bijhoren!
Dan zou je nu dus een trailer terugkeuren, dat kost geld, om vervolgens over twee of hooguit twee jaar alsnog aan je E-rijbewijs te moeten, wat tegen die tijd niet alleen duurder is, maar ongetwijfelt ook weer moeilijker...........

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:11

Ik zou ook gaan voor het e-bewijs (heb 'm zelf ook)
Nu weten veel politie-agenten ook niet hoe het zit, dus
om 'gezeur' te voorkomen zou ik voor safe gaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:00

gaan voor E, wat ikke zegt klopt, straks moet alles wat boven 750Kg uitkomt (dus alle aanhangwagens met een eigen kenteken) rijbewijs E hebben.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:41

Ik zou ook E gaan halen, voor die 10 kg lijkt het misschien simpeler om je trailer terug te laten keuren. Maar als de wetgeving veranderd zul je alsnog je E moeten halen. En reken maar dat tegen die tijd de rijscholen de tarieven weer flink verhoogd zullen hebben. Voor al dat paardenvolk dat ineens even snel E moet gaan halen. Haha!
Ik heb zelf ook E gehaald, en zo ingewikkeld is het momenteel nog niet. Ik had zelf geen enkele ervaring in het rijden met aanhanger, en heb het in 1x gehaald. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:43

Gaan voor je E

Ook al hebben wij onze trailer x jaar geleden wel terug laten keuren .
Dit is al gedaan bij aankoop (was een nieuwe)
En hebben daar verder geen problemen mee gehad.
Want de RDW maakt er geen probleem van als je minder in een trailer wilt stoppen dan toegestaan.

Of je hem later weer net zo makkelijk omhoog krijgt als je dat zou willen, vraag ik me wel af.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:21

Voor je E-gaan, wellicht is je volgende auto 100 kg zwaarder en dan zit je weer met hetzelfde probleem.... Ik heb geen idee wat terugkeuren kost, ik heb 2 jaar geleden voor 450 euro inclusief examen mijn E-gehaald en heb er elke keer weer plezier van!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:23

Terugkeuren kost ongeveer 45 euro. Wel iets goedkoper dan je E-rijbewijs halen Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:24

cissy schreef:
gaan voor E, wat ikke zegt klopt, straks moet alles wat boven 750Kg uitkomt (dus alle aanhangwagens met een eigen kenteken) rijbewijs E hebben.

Staat daar ergens iets over, want het is voor mij nieuw!

Anoniem

Het kost idd niet veel, hoeveel weet ik niet meer, maar echt niet veel.

Zesiram

Inderdaad je E halen. Terug laten keuren, daar heb je alleen nu wat aan. Straks verandert de wetgeving, of krijg je een andere trailer of auto, dan heb je aan terugkeuren helemaal niets. Met je E op zak zijn dat allemaal geen problemen meer.
Over de nieuwe wetgeving: de voorstellen zijn nog in voorbereiding, dus het klopt dat er nog weinig over bekend is. Er moet nog een heel debat over gevoerd worden in Europa, dus het zal er voorlopig nog niet door zijn. Maar er ligt inderdaad een voorstel om de hele 3500-regel af te schaffen. Moet je even Googlen op Europees rijbewijs en aanhanger ofzo, dan vind je er wel berichten over.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:44

hihi 45 euro is niet veel. De combi van onze auto en trailer gaat mij heeeel makkelijk af... Maarja is dan ook een automaat. Heb wel meer gehoord over die veranderende wet, dus ga toch maar voor me E.. Wel duur hoor als arme student!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:12

Tja het is prijzig ( ik was zelf totaal € 750,- kwijt ), maar dan heb je het ook voor de rest van je leven.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:14

erleyne schreef:
Tja het is prijzig ( ik was zelf totaal € 750,- kwijt ), maar dan heb je het ook voor de rest van je leven.

Tenzij je asociaal gaat rijden en je rijbewijs wordt ingevorderd Haha! Clown Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:20

Laten we daar maar niet van uit gaan Haha!
Dat zou echt erg zijn...

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 20:54

heb een intake afspraak gemaakt en daar heeft hij dagcursussen van 360 euries..

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:45

terugkeuren kost bijna 58 euro tegenwoordig maar blijft goedkopere oplossing dan E halen.Kan je altijd nog gaan halen.Maar als je het geld ervoor hebt zou ik ook voor E gaan.Als dat straks moet wordt het natuurlijk ook weer duurder

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:51

MarjoEisla schreef:
heb een intake afspraak gemaakt en daar heeft hij dagcursussen van 360 euries..

Ik dacht zelf ook dat dat erg goedkoop was, maar zulke cursussen zijn dus alleen geschikt voor mensen die er en veel gevoel voor hebben, en al veel geoefend hebben. Voor mij was dat echt geen optie, uiteindelijk heb ik 13 lessen gehad. Dat viel op zich nog mee, een kennisje is drie keer gezakt, dus die was nog veel meer kwijt.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 08:38

heb 1 keer met trailergereden en geoefend met bochtjes en rechtachteruit.. Dat ging naar mijn idee super dus we zien wel Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:40

Misschien ben jij een natuurtalent, dat scheelt je veel tijd. Mij viel het in ieder geval erg tegen, maar ja, ik ben sowieso niet zo'n geweldige chauffeur Bloos

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:23

Ik heb ook thuis geoefend met de trailer. Daarna een snelcursus gedaan. Pling

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 14:19

haha ik denk dat ik voor het rijden met aanhanger misschien wel aanleg heb ja, had het zeker snel door. Kan gelukkig op het terrein wel oefenen (genoeg leuke bochtjes) en heb gelukkig een intake en nog een leuk spaarbedragje dus eventueel meer lessen zijn geen probleem Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:19

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:54

sabino schreef:
terugkeuren kost bijna 58 euro tegenwoordig maar blijft goedkopere oplossing dan E halen.Kan je altijd nog gaan halen.Maar als je het geld ervoor hebt zou ik ook voor E gaan.Als dat straks moet wordt het natuurlijk ook weer duurder

Dan ben je als goed Hollander tenminste weer twee keer geld kwijt. Ten eerste voor het terugkeuren, dan voor je veel duurdere E-rijbewijs en vervolgens moet die trailer dan natuurlijk ook weer naar z'n oorspronkelijke gewicht; enne dat kenteken moet je natuurlijk vooral NIET bewaren.............

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:45

Makkelijk praten als je genoeg geld hebt,als dat namelijk zo was dan liet ik wel iemand rijden.Kan trouwens heus wel een kenteken bewaren.Als je niet zoveel te besteden hebt betekent niet dat je geen hersens hebt.